رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

 

در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری آمده است که پذیرش در این رشته در دانشگاه های دولتی به صورت روزانه یا نوبت دوم، پیام نور و غیرانتفاعی انجام می شود. البته دانشگاه آزاد اسلامی در رشته فرش نیز دانشجو می پذیرد. همان طور که می دانید رشته فرش بدون کنکور یکی از زیرمجموعه های کنکور هنر است. علاقه مندان به رشته فرش دانشگاه علمی کاربردی نیز می توانند در تاریخ های مشخص شده ثبت نام نمایند.

 

رشته فرش دانشگاه علمی کاربردی

 

 

جهت مکالمه با کارشناسان صدای سنجش لطفا از فرم زیر وقت مشاوره رزرو بفرمایید

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

تلفن پشتیانی رزرو وقت مشاوره

02166837359-02166868571

رشته های مهم بدون کنکور هنر

 

دانشجویی که تصمیم می گیرد در رشته فرش دانشگاه علمی کاربردی تحصیل کند، در صورتی می تواند موفق تر باشد که ذوق هنری، علاقه به پدیده های هنری مانند فرش، دانش عمومی هنری، به ویژه در زمینه تشخیص رنگ، و پیشینه قوی در شیمی برای رنگرزی داشته باشد.

با افزایش ظرفیت پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی متقاضیان در دانشگاه های کشور، متقاضیان پذیرش بدون کنکور هنر شانس بیشتری برای قبولی در دانشگاه دارند. داوطلبان توجه داشته باشند که همه رشته های گروه هنر بدون آزمون پذیرش نمی شوند بنابراین قبل از ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور هنر را بررسی کنند.

داوطلبان می توانند علاوه بر ثبت نام بدون کنکور در رشته های هنر دانشگاه آزاد تنها بر اساس عملکرد تحصیلی مهر و بهمن ماه 1403 بدون آزمون در رشته های هنر دانشگاه آزاد امسال ثبت نام کنند.

مهارت ها و رشته فرش دانشگاه علمی کاربردی

 

داوطلبان این رشته باید دارای ذهنیت خلاق، نوآور و علاقه شدید به صنعت فرش باشند. پس از فارغ التحصیلی دانش آموزی که صنعت فرش را بدون هدف خاصی انتخاب کرده باشد، شغلی در صنعت فرش نخواهد داشت. برای آشنایی بیشتر با رشته فرش دانشگاه علمی کاربردی می توانید با مشاوران صدای سنجش در تماس باشید.

از سوی دیگر، دانش آموزانی هستند که با میل شدید به یادگیری و تعهد قوی به ارتقای کیفیت هنر وارد این عرصه شدند. فرش هستند و در این زمینه پیشرفت خوبی داشته اند. یک متخصص فرش باید در زمینه تاریخ صنایع دستی و هنرهای بومی به ویژه هنر قالی بافی تحصیل کرده و از ذوق هنری خود برای ارائه طرح های سنتی و مدرن استفاده کند.

وضعیت اشتغال و رشته فرش دانشگاه علمی کاربردی

 

هیچ محصول ایرانی از نظر ارزش افزوده با فرش قابل مقایسه نیست زیرا از یک سو مواد اولیه فرش در ایران تولید می شود و از سوی دیگر فرش دستباف ایرانی از ارزش مادی بسیار بالایی در بازارهای بین المللی برخوردار است.

بسیاری از موسسات خصوصی و دولتی در حال حاضر به دنبال فارغ التحصیلانی در این زمینه هستند که در زمینه های طراحی، رنگ و بافت خلاق و ماهر باشند.

در نهایت، بخش قابل توجهی از فارغ التحصیلان نیز این هنر را در مراکز کار و دانش آموزش می دهند. برای کار در رابطه با رشته رشته فرش دانشگاه علمی کاربردی برخی از فارغ التحصیلان نیز به عنوان مشاور برای بازرگانان فرش کار می کنند، سرمایه گذاری خود را در صنعت تولید فرش یا صادرات فرش یا هر دو انجام می دهند. آنها کمک می کنند.

برای این که بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید کافی است با مشاورین صدای سنجش تماس گرفته و سوالات خود را بپرسید تا به آن ها پاسخگویی شود. برای این که با رشته فرش و دروس مربوط به آن بیشتر آشنا شوید و در انتخاب رشته موفق عمل کنید با صدای سنجش تماس بگیرید.

ارزیابی فرش و رشته فرش دانشگاه علمی کاربردی

 

بررسی دقیق، رمزگشایی و شناسایی الگوها و نقوش منحصر به فرد و همچنین نحوه ارتباط آن ها با فرهنگ و طرز تفکر. بررسی کیفیت فرش در حین بافته شدن و رفع ایرادات پس از اتمام آن. آموزش پایه های فرش به صورت تئوری و عملی.

همکاری با سازمان های دولتی و خصوصی مانند وزارت جهاد کشاورزی، سازمان میراث فرهنگی، شرکت ملی فرش ایران، سازمان صنایع دستی ایران و …

شناخت اقتصاد و بازار بین المللی فرش و همچنین توانایی تجزیه و تحلیل داده ها برای درک وضعیت و به حداکثر رساندن صادرات فرش.

اگر به این رشته علاقه دارید و می خواهید در مورد صنعت فرش، بازار کار صنعت فرش و به طور کلی این صنعت بیشتر بدانید، با کارشناسان صدای سنجش تماس بگیرید.

معرفی صنعت و رشته فرش دانشگاه علمی کاربردی

 

برخی از مدارس هنر موسسات آموزش عالی رشته فرش را ارائه کردند که پتانسیل پیشرفت صنعت فرش کشور و کمک به رشد آن را دارد. دانش آموز در این زمینه در مورد طرح، رنگ و الیاف فرش و همچنین تاریخچه و جامعه شناسی فرش، انواع بافته ها و بافندگی اطلاعات لازم را می آموزد. به عنوان مثال، فرش های دستباف از سه نوع مختلف الیاف طبیعی ساخته می شوند: پشم، ابریشم و نخ.

دانشجویان کارشناسی که در رشته فرش تحصیل می کنند، نحوه ریسندگی و رنگرزی این الیاف را آموزش می بینند و همچنین با هر یک از این فناوری ها آشنا می شوند. علاوه بر این، دانشجو در این رشته با فرش های مناطق مختلف جغرافیایی ایران که از نظر الیاف، بافت، طرح و رنگ متفاوت است، آشنا می شود. آگاهی از جامعه شناسی مناطق مختلف ایران برای دستیابی به این دانش بدیهی است.

شرط معدل در دانشگاه علمی کاربردی

شرایط ورود به دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور 

تعداد قبولی و رشته فرش دانشگاه علمی کاربردی

 

در انتخاب رشته در دانشگاه های سراسر کشور در سال گذشته (تحصیلی 1403-1404) رشته فرش طبق دفترچه انتخاب رشته کنکور هنر حداکثر ظرفیت پذیرش 1074 دانشجو را داشت. 366 صندلی برای دوره روزانه و 48 صندلی برای دوره شیفت دوم (شب) موجود است. در پیام نور 600 نفر مشغول به کار هستند و 60 نفر می توانند فرش برای موسسات غیرانتفاعی پذیرش کنند.

این در حالی است که دانشگاه آزاد اطلاعات خاصی در خصوص ظرفیت این رشته ارائه نکرده است و مشخص نیست رشته فرش ظرفیت پذیرش چند دانشجو را دارد یا خیر در ربطه با رشته فرش دانشگاه علمی کاربردی با صدای سنجش تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم انجام گیرد.

آزمون ورودی و هم سایر روش های پذیرش در صنعت فرش وجود داشت. از مجموع جمعیت فرش، 695 نفر فقط دارای مدارک تحصیلی بودند و 2 نفر از مناطق کم برخوردار بودند. برای آشنایی بیشتر با این رشته می توانید از طریق منو های سایت زمان خود را رزرو کرده و با مشاوران صدای سنجش در تماس باشید.

 

جهت مکالمه با کارشناسان صدای سنجش لطفا از فرم زیر وقت مشاوره رزرو بفرمایید

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

تلفن پشتیانی رزرو وقت مشاوره

02166837359-02166868571

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.