رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دانشگاه در ایران و جهان به‌عنوان مرکز تولید علم و دانش شناخته می‌شود. در چند دهه گذشته هم‌زمان با افزایش جمعیت در کشور شاهد ظهور دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی بسیار زیادی بودیم. یکی از این مؤسسات دانشگاه علمی کاربردی عنوان است در این مطلب سعی شده تا با شرایط ورود به دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور بیشتر آشنا شوید. فلسفه طراحی و تأسیس دانشگاه علمی کاربردی را می‌توان ترکیب دروس نظری و عملی با هم عنوان کرد. البته کاربردی بودن و ایجاد فضایی نزدیک به فضای واقعیت‌های بازار کار از جمله مهم‌ترین اهداف تأسیس این مؤسسه آموزشی بوده است.

 

شرایط ورود به دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور

مدرک تحصیلی در این دانشگاه ها

نکته بسیار مهمی که باید توجه ویژه‌ای به آن داشت این است که این مؤسسه آموزشی به‌نوعی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است. اهمیت این موضوع از آن جایی بالا است که می‌توان اطمینان حاصل کرد که مدارک اخذ شده از این دانشگاه دارای وجهه قانونی است و از اعتبار بالایی در مجامع رسمی و علمی کشور برخوردار است.

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی متوجه شاغلان بخش عمومی و خصوصی است. کارمندان و افرادی که شاغل هستند می‌توانند در کنار فعالیت خود از تحصیل در این دانشگاه نیز بهره ببرند. شرایط ورود به دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور برای این دسته از عزیزان به‌مراتب راحت‌تر است.

مزیت‌های تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی کدام‌اند؟

نکات قابل‌توجهی دررابطه‌با مزیت‌های مرتبط با تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی وجود دارد که بررسی مهم‌ترین این موارد بسیار اهمیت دارد. با بررسی بیشتر و دقیق‌تر این موارد می‌توان درک مناسبی از فضای آموزشی حاکم بر دانشگاه کسب کرد و تصمیمات درست و بدون اشتباه اتخاذ کرد.

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های تحصیل در این دانشگاه خصوصاً برای دانشجویان فن محور، وجود آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های مجهز به امکانات آموزشی روز دنیا است. جالب است بدانید استفاده از این امکانات نقش مؤثری در تعمیق نکات آموزشی تئوریک ایفا می‌کند. شرایط ورود به دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور به علت وجود امکانات آموزشی از اهمیت بالایی برخوردار است.

سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی

جهان امروز در زمینه اقتصادی دچار یک انقلاب تاریخی شده است که با بروز بیماری‌های واگیردار و رشد اقتصاد دیجیتال این تحولات بیشتر به چشم جمعیت جهان خورد. اقتصاد ایران نیز متأثر از این تغییرات جهانی دچار رکود و مشکلات متعددی شده است که بررسی هر یک از عوامل آن از حوصله این بحث خارج است.

نکته مهم و قابل‌توجه این است که شرایط ورود به دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور باتوجه‌ به سهولت و مزیت‌های بی‌شماری که دارد نسبت به هزینه تحصیل در دیگر دانشگاه‌ها نیز بسیار باصرفه‌تر و اقتصادی تر است و این خود نکته بسیار مهم و قابل‌توجهی است.

مزیت‌های تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی بسیار زیاد است اما در این مطلب اشاره‌ای به مهم‌ترین این موارد داشتیم و در ادامه به برخی دیگر از این مزیت‌ها و شرایط ورود به دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور خواهیم پرداخت. یکی دیگر از مزیت‌های تحصیل در این مؤسسه آموزش را می‌توان ایجاد تعادل بین کار و تحصیلات عنوان کرد.

به‌عنوان‌ مثال باید توجه کرد که ساعات برگزاری کلاس‌ها با ساعات کار شاغلان تداخل ندارد. یکی از مزیت‌های مهم این دانشگاه نسبت به رقبای خود این است که برخی از رشته‌های این دانشگاه فقط مخصوص کارمندان دولت است که قصد ادامه تحصیلات خود را دارند.

معایب تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی کدام‌اند؟

بررسی معایب تحصیل در این مؤسسه آموزشی می‌تواند نقش مهمی در انتخاب درست متقاضیان ایفا کند. یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های موجود برای متقاضیان تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی عدم وجود تمام مقاطع تحصیلی به‌صورت پیوسته است. به‌عنوان‌مثال برای تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری باید در مؤسسات و دانشگاه‌های دیگری ثبت‌نام کرد.

این مورد یکی از بزرگ‌ترین معایب موجود در سیستم دانشگاه علمی کاربردی است که سالیانه افراد بسیار زیادی را از تحصیل در این دانشگاه منصرف می‌کند. البته برخی از شرایط ورود به دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور نیز دارای مشکلاتی است که می‌توان بعدها به آن نیز پرداخت.

البته نکته بسیار مهم و قابل‌توجه دیگر این است که مشکلات ساختاری موجود در این دانشگاه نیز بسیار مضر و ضربه زننده است. به‌عنوان‌مثال مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری چندین سال است که در این دانشگاه ارائه نمی‌شود و بخش بزرگی از متقاضیان را که قصد ادامه تحصیل در این مقطع را دارند ازدست‌داده است.

نکته مهم دیگر بحث مسائل قانونی و آیین‌نامه دانشگاه است که توسط مدیران ارشد این دانشگاه تصویب شده است. همین موارد منجر به ایجاد نارضایتی برای متقاضیان تحصیل در این دانشگاه شده است. به‌عنوان نمونه برخی از شرایط ورود به دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور شامل این موضوع می‌شود که کمی قبل‌تر به آن اشاره کردیم.

دانشگاه علمی کاربردی چیست؟

شرایط ورود به دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور (شرایط عمومی)

  1. اعتقاد به‌نظام جمهوری اسلامی ایران
  2. عدم وجود عناد با نظام جمهوری اسلامی ایران
  3. عدم وجود فساد اخلاقی و سوابق نامتعارف حقوقی
  4. دارابودن توانایی جسمی متناسب برای تحصیل در رشته‌های انتخابی
  5. رعایت مقررات و آیین‌نامه‌های دانشگاه علمی کاربردی
  6. تبعیت دانشجو از حقوق و قوانین جمهوری اسلامی ایران
  7. رعایت قوانین و احکام عملی اسلام و احترام به آن‌ها
  8. عدم تعهد تأمین خوابگاه و امکانات رفاهی مشابه
  9. عدم وجود مشکلات نظام‌وظیفه برای داوطلبان آقا

شرایط ورود به دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور (شرایط اختصاصی)

  1. داشتن توانایی جسمی لازم متناسب با رشته‌های انتخابی.
  2. داشتن شرایط مربوط به وظیفه عمومی برای داوطلبان آقا.
  3. داشتن مدرك دیپلم نظام جدید (فنی و حرفه‌ای، کاردانش و نظری)
  4. داشتن مدرك دیپلم نظام قدیم آموزش متوسطه (چهارساله یا شش‌ساله دبیرستان و یا هنرستان)
  5. داشتن مدرک معادل تأیید شده از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری.
  6. پرداخت هزینة ثبت‌نام به‌صورت اینترنتی.
  7. ارائة مدارک تعیین شده در زمان مشخص شده به مراكز و واحدهای آموزشی مؤسسه محل تقاضا
  8. عدم امکان ویرایش پس از ثبت کد رشته محل.
  9. پذیرش چندمرحله‌ای و مشروط به این صورت که اول به‌صورت پذیرفته شده مشروط انتخاب می‌شوند و سپس در صورت تأیید مدارک و سوابق تحصیلی توسط دانشگاه و بعد توسط سازمان سنجش، داوطلب به‌عنوان پذیرفته شده نهایی اعلام می‌شود.
  • لغو قبولی قبلی آن دسته از داوطلبانی که به‌عنوان پذیرفته‌شدة نهایی پذیرش دوره‌های كاردانی فنی و كاردانی حرفه‌ای نظام آموزش مهارتی مهرماه سال 1403یا مرحله تمدید پذیرش قرار گرفته‌اند.
  • دانشجویان اجازة تحصیل هم‌زمان در دو رشته تحصیلی به‌صورت جداگانه را ندارند و باید تنها در یک‌رشته تحصیل کنند.

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن ثابت با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.