رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دانشگاه جامع علمی کاربردی هر ساله در دو مقطع کاردانی و کارشناسی بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو می پذیرد. داوطلبان در صورت واجد شرایط بودن می توانند در زمان تعیین شده توسط با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور ثبت نام خود را انجام دهند.شرط معدل در دانشگاه علمی کاربردی و رشته های بدون کنکور در این دانشگاه بسیار متنوع بوده و در رشته های صنعت، مدیریت و خدمات، فرهنگ، هنر و کشاورزی ارائه می شود. افراد واجد شرایط می توانند بر اساس علاقه خود در یکی از این رشته ها ثبت نام کنند. ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی دو بار در سال برای هر دو ترم در مهر و بهمن انجام می شود. متقاضیان پذیرش در این دانشگاه باید دارای شرایط عمومی و همچنین شرایط اختصاصی مربوطه باشند.

 

شرط معدل در دانشگاه علمی کاربردی

 

شرایط پذیرش دانشجو

دانشگاه علمی کاربردی نیز مانند بسیاری از دانشگاه های کشور شرایطی را برای پذیرش دانشجو در نظر گرفته است. یکی از مهم ترین موضوعاتی که خیلی ها به آن اشاره می کنند، حداقل شرط معدل در دانشگاه علمی کاربردی است. تعداد زیادی از متقاضیان دانشگاه علمی کاربردی دانشجویانی هستند که دوره متوسطه را به پایان رسانده اند. افرادی که دارای مدرک دیپلم در انواع دور های آموزشی هستند می توانند برای ورود و تحصیل در این دانشگاه اقدامات لازم را انجام دهند.

معدل (حداقل شرط معدل در دانشگاه علمی کاربردی) که توسط دانشگاه علمی کاربردی تعیین می شود چندان مهم نیست زیرا اکثریت دانشجویان این معدل را دارند. در واقع این شرط بیشتر بر داشتن مدرک دیپلم و معدل تاکید دارد. برای برخی از رشته های پرطرفدار، اگر داوطلب معدل بالاتر و بهتری داشته باشد، دارای امتیازاتی است که شانس قبولی را نسبت به سایر داوطلبان افزایش می دهد.

حداقل شرط معدل در دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور

هر یک از متقاضیان واجد شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های علمی کاربردی سال 1403 با توجه به رشته و سال فارغ التحصیلی بر اساس معدل درج شده در فرم ثبت نام این دوره با سایر متقاضیان مقایسه می شوند. در این شرایط بالا بودن معدل داوطلب نسبت به سایر متقاضیان به عنوان قبولی نهایی آن رشته مهم می باشد.

دانشگاه علمی کاربردی چیست؟

شرایط معدل برای ثبت نام  بدون کنکور علمی کاربردی چگونه است؟

دانشگاه جامع علمی کاربردی یکی از دانشگاه های ایران است. این دانشگاه در دهه هفتاد تأسیس شد و در این سه دهه به فعالیت خود ادامه داده است. دلیل اصلی این ثبات، استقبال دانشجویان از تحصیل در این دانشگاه ها است. علاوه بر این، بسیاری از کارکنان اداری برای ادامه تحصیل به دانشگاه های علمی کاربردی مراجعه می کنند تا مدرک خود را ارتقا دهند.

همچنین با توجه به اینکه مدرک دانشگاه جامع علمی کاربردی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است، بسیاری از کارمندانی که فاقد شرایط پذیرش در دانشگاه های سراسری هستند در این دانشگاه ها تحصیل می کنند.

متقاضیان دانشگاه های جامع علمی کاربردی جهت شرکت در این دانشگاه ها ملزم به ثبت نام در سامانه جامع علمی کاربردی می باشند. بدین منظور دانشجویان علاقه مند با ورود به سایت سازمان سنجش به قسمت سمت راست بالای صفحه توجه نمایند. در این قسمت بر روی گزینه جامع علمی کاربردی کلیک کنید و برای ثبت نام در دانشگاه جامع علمی کاربردی اقدام کنید. در این شرایط بالا بودن نمره ی معدل بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

محاسبه شرط معدل در دانشگاه علمی کاربردی

میانگین معدل نیاز در دانشگاه علمی کاربردی در رشته های مختلف متفاوت است و با توجه به این شرایط، داوطلبان می توانند در رشته مورد نظر ثبت نام کنند. لیست رشته های علمی کاربردی متفاوت است و داوطلبان با توجه به این تنوع و کاربری می توانند از آن برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنند.

توجه داشته باشید که اگر شرط معدل در دانشگاه علمی کاربردی دارید و دانشگاه علمی کاربردی را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده اید، ابتدا باید در مقطع کاردانی و سپس در مقطع کارشناسی هم در زمینه بدون کنکور و هم با کنکور ادامه تحصیل دهید.

شرط معدل در دانشگاه علمی کاربردی فقط کل مدرک دیپلم را در نظر می گیرد و داشتن مدرک پیش دانشگاهی برای شرکت در این دانشگاه یکی از شرایط ثبت نام جامع علمی کاربردی محسوب می شود. مزیت دانشگاه علمی کاربردی و به خصوص رشته های بدون کنکور آن داشتن تعدادی رشته متنوع است.

تحصیل همزمان سربازان در دانشگاه علمی کاربردی

شرط معدل در دانشگاه علمی کاربردی در مقطع کاردانی

داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کاردانی در دانشگاه جامع علمی کاربردی را دارند، معدل کل آنها به معدل مندرج در گواهینامه دیپلم می باشد. این فارغ التحصیلان باید دارای مدرک دیپلم با معدل باشند. عده ای هم هستند که در دیپلم خود معدل ندارند. این افراد قبل از ثبت نام باید برای تمدید پروانه خود نسبت به دریافت معدل اقدام کنند و سپس برای ثبت نام، مدرک دیپلم بدون معدل خود را به همراه معدل ارائه دهند.

شرط معدل در دانشگاه علمی کاربردی در مقطع کارشناسی

برای دانشجویان متقاضی تحصیل در مقطع کارشناسی شرط معدل در دانشگاه علمی کاربردی بسیار مهم است. بر اساس بند نامه این مصوبه، تنها داوطلبانی می توانند برای ثبت نام در این دوره اقدام کنند که معدل کل (معدل در مقطع کاردانی) کمتر از 12 نباشد.

راهنمای ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

رشته های تحصیلی دانشگاه علمی کاربردی در دو نیمسال مهر و بهمن ماه ارائه می شود و سازمان سنجش آموزش کشور طی انتشار دفترچه ضمن اطلاع از زمان بندی، رشته های ارائه شده و راهنمای ثبت نام را به اطلاع داوطلبان می رساند.

بنابراین باید راهنمای ثبت نام مقطع مورد نظر خود را دانلود کرده و پس از بررسی رشته های ارائه شده، حداکثر 30 کد رشته برای مقطع کاردانی و حداکثر 20 کد رشته در صورت متقاضیان مقطع کارشناسی را انتخاب کنید.

سپس باید در سایت ارزیابی هزینه پرداخت کنید و کارت اعتباری ثبت نام را دریافت کنید. پس از پرداخت موفقیت آمیز هزینه، فرم ثبت نام را دریافت کرده و پس از تکمیل آن با اطلاعات درخواستی، کد رشته های استخراج شده قبلی را در آن وارد نمایید.

مدارک لازم جهت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی سال 1403

داوطلبان ثبت نام در دانشگاه های جامع علمی کاربردی می بایست جهت ثبت نام در این دانشگاه ها مدارکی همچون اصل کارت ملی و اصل شناسنامه، کارت پایان خدمت برای آقایان داوطلب ، کپی صفحه اول دفترچه بیمه، اصل مدرک دیپلم متوسطه ، فنی حرفه ای و یا کار و دانش، 6 قطعه عکس تمام رخ 4*3 ، آخرین فیش حقوقی برای کارمندان خواستار ادامه تحصیل در دانشگاه های علمی کاربردی، اصل گواهی اشتغال به کار همراه با مهر و امضای رییس اداره ای که در آن مشغول به کار هستند را تهیه نماید …

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن ثابت با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.