رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

رشته رادیولوژی بدون کنکور یکی از محبوب ترین و پر مخاطب ترین رشته ها در بین افراد می باشد . رشته رادیولوژی در گروه علوم پزشکی قرار دارد . وارد شدن به رشته رادیولوژی گام های گوناگونی دارد به طوری که شما میتوانید بدون کنکور نیز در این رشته تحصیل کنید . رادیولوژی بدون کنکور نیز شرایطی دارد که در ادامه درباره ی این مورد صحبت خواهیم کرد . رادیولوژی بدون کنکور جزو زیر گروه های علوم تجربی است به همین علت متقاضیان باید به ضریب های این گروه توجه داشته باشند .

برخی داوطلبان با رشته رادیولوژی آشنایی کاملی ندارند و تنها بر اساس تعریف های دیگر اقدام به تحصیل در این رشته می نمایند ، تحصیل در رشته رادیولوژی بدون کنکور نیز وجود دارد اما همانگونه که میدانید قوانین و مقرراتی نیز در این راستا برای افراد وجود دارد ، در ادامه ی مطالب به توضیحات بیشتری در خصوص رادیولوژی بدون کنکور خواهیم پرداخت .

 

رشته رادیولوژی بدون کنکور

فرصت های شغلی رشته رادیولوژی بدون کنکور چیست ؟

رشته رادیولوژی دارای دو فرصت شغلی برای افراد می باشد شاید تا به حال بسیاری از افراد از فرصت های شغلی رشته رادیولوژی بدون کنکور مطلع نبودند ، شغل های رشته رادیولوژی شامل کارشناس رادیولوژی و رادیو لوژیست است ، این دو شغل تفاوت های نیز با یکدیگر دارند . رادیولوژیست فردی به کسی گفته می شود که در رشته پزشکی دانش آموخته شده است ، فرد رادیولوژیست حداقل باید 15 سال دوره تحصیل خود را بگذراند .

دومین شغل رشته رادیولوژی بدون کنکور ، کارشناسی رادیولوژی است که دارای 4 سال تحصیل می باشد . دانش اموختگان پایه ی کاردانی این امکان را دارند تا در مراکز درمانی به عنوان تصویر بردار مشغول به کار شوند . همچنین دانش آموختگان رشته رادیولوژی بدون کنکور میتوانند مراکز تصویر برداری برای خود تاسیس نمایند .

 اصلی ترین گام برای تحصیل در رشته رادیولوژی چیست ؟

مهمترین گام برای تحصیل در رشته ی رادیولوژی شرکت در کنکور سراسری است ، کنکور سراسری یکی از سخت ترین مراحل در زمان تحصیل می باشد . همانگونه که گفته شد متقاضیان این امکان را دارند تا از طریق رشته پزشکی برای رادیولوژی اقدام کنند و همچنین میتوانند برای اخذ کارشناسی رادیولوژی به رشته تکونولوژی پرتو شناسی ورود کنند . همانطور که میدانید قبولی در رشته پزشکی به عنوان یکی از سخت ترین قسمت های کنکور شناخته شده است به همین علت بسیاری از افراد علاقه مند هستند که بدون کنکور وارد دانشگاه شوند و به صورت بدون کنکور تحصیل نمایند ‌. تحصیل در رشته رادیولوژی بدون کنکور نیز شرایط و قوانینی دارد که افراد باید از تمامی آنها برخوردار باشند .

افرادی که در رشته رادیولوژی بدون کنکور تحصیل میکنند باید در چه رشته های دیگر نیز آموزش های لازم را فرا گیرند ؟

تحصیل نمودن در رشته رادیولوژی نیازمند تخصص هایی است برای مثال افراد باید به قسمت های مختلف بدن انسان مسلط باشند ، همچنین افرادی که در رادیولوژی بدون کنکور تحصیل میکنند باید در رشته های تکنولوژی و پرتو شناسی آموزش های لازم را فرا گیرند .
در رشته ی تکنولوژی پرتو شناسی چگونگی های تصویر برداری و نقاط متفاوت بدن به افراد آموزش داده می شود . داوطلبان محصل در این رشته ملزم می باشند به عنوان یک کاردان و یا کارشناسی رادیولوژی در کلینیک ها و مراکز درمانی شروع به فعالیت کنند .

وظیفه رادیولوژیست ها در مقطع کاردانی و کارشناسی چیست ؟ تصویر برداری رادیولوژی با چه دستگاه هایی صورت میگیرد ؟

در رشته رادیولوژی بدون کنکور کار از مقطع با مقطع دیگری متفاوت است برای مثال تصویر برداری های ساده و آسان دست و پا ، انگشت وظیفه ی دانش آموختگان مقطع کاردانی است ، اما تصویر برداری های سخت تر مانند عکسبرداری از دستگاه گوارش و ادرار و سایر عروق مربوط به دانش آموختگان مقطع کارشناسی است که باید افراد در این زمینه آموزش های ویژه ای را فرا گرفته باشند . تصویر برداری های رادیولوژی با دستگاه های بنام M.R.I و C.P صورت میگیرد .

رشته سونوگرافی بدون کنکور

بینایی سنجی بدون کنکور

شنوایی سنجی بدون کنکور

رشته پروتز دندان بدون کنکور

رشته هوشبری بدون کنکور

رشته مامایی بدون کنکور

رشته اتاق عمل بدون کنکور

 آیا این امکان وجود دارد که افراد به صورت بدون کنکور در داخل کشور به تحصیل رشته رادیولوژی بپردازند ؟

خیر باتوجه به توضیحاتی که در متن مقاله گفته شد تاکنون چنین شرایطی برای تحصیل افراد بدون نیاز به کنکور در رشته رادیولوژی فراهم نشده است و اطلاعاتی نیز در این باره موجود نمی باشد .

چه شرایطی برای ورود به رشته رادیولوژی موثر می باشد ؟

یکی از مهمترین شرایطی که برای ورود به رشته ی رادیولوژی مورد نیاز افراد می باشد کسب نمره قبولی در آزمون های تخصصی است ، کسب کردن این مهارت در تحصیل شما در رشته رادیولوژی بسیار موثر می باشد .


مقدار هزینه تحصیل رشته رادیولوژی در خارج از کشور به صورت می باشد ؟

هزینه تحصیل در رشته رادیولوژی در خارج از کشور با توجه به ارز تغییر می یابد و به همین علت مقدار دقیقی برای تحصیل در این رشته در خارج از کشور معیین نشده است .

مهمترین و اصلی ترین راه ورود به رشته رادیولوژی چه می باشد ؟ علاقه مندان به رادیولوژیست شدن باید در چه آزمون هایی نمره قبولی کسب کنند ؟

مهمترین و اصلی ترین راه ورود به رشته رادیولوژی دانش آموخته شدن در رشته ی پزشکی می باشد . همچنین افرادی که علاقه مند به رادیولوژیست شدن دارند باید در آزمون های تخصصی که برگزار می شود بتوانند نمره و رتبه مورد قبولی را کسب کنند . به افراد فارغ التحصیل شده در رشته رادیولوژی رادیلوژیست نیز گفته می شود . توجه داشته باشید همانگونه که گفته شد داوطلبان رشته های دیگر مانند تکنو لوژی و پرتو درمانی نیز میتوانند به عنوان یک رادیولوژیست در مراکز درمانی شروع به فعالیت خود کنند .

مدت زمان دوران تحصیل در رشته رادیولوژی به شرح زیر می باشد :

 7 سال طول دوران پزشکی
تعهد 2 ساله برای خدمت دکتری عمومی
مدت 4 سال طول دوران تخصصی
تعهد 2 ساله برای مقطع تخصص

رشته رادیولوژی بدون کنکور

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن ثابت با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

 

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.