رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

مهمترین روش برای وارد شدن به رشته سونوگرافی چیست ؟ افرا چگونه میتوانند در رشته سونوگرافی بدون کنکور تحصیل کنند ؟

یکی از مهمترین روش ها برای وارد شدن به رشته ی سونوگرافی و شرکت نمودن در کنکور سراری و تحصیل در رشته پزشکی می باشد ؛ البته توجه داشته باشید که شما میتوانید در خارج از کشور در رشته ی سونوگرافی بدون کنکور نیز تحصیل کنید . رشته ی سونوگرافی بدون کنکور داوطلبان بسیاری زیادی دارد . محصلان دیگر در رشته ی پرتو درمانی نیز امکان را دارد تا در برخی سازمان ها به عنوان یک سونوگراف کار کنند ‌.

 

رشته سونوگرافی بدون کنکور

چه روش هایی برای ورود داوطلبان به رشته سونوگرافی بدون کنکور وجود دارد؟

یکی از مهمترین و اصلی ترین روش ها برای تحصیل افراد در رشته ی سونوگرافی  انجام ادامه تحصیل در خارج کشور است .

برای ورود به سونوگرافی داوطلبان چگونه باید اقدام نمایند ؟

متقاضیانی برای ورود به رشته ی سونوگرافی ابتدا ملزم می باشند در کنکور علوم تجربی شرکت نمایند و سپس وارد رشته پزشک عمومی شوند و پس از اخذ مدرک خود در ازمونی که برای دستیاری نیز برگزار می شکند هم شرکت داشته باشند .

دوست داران شغل سونوگرافی باید در چه رشته ای شرکت کنند؟

همانگونه که در قسمت های قبلی نیز گفته شد یکی از رشته هایی که افراد میتوانند برای شغل سونوگرافی وارد آن شوند پرتو درمانی است که در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد .

رشته سونوگرافی بدون کنکور زیر شاخه کدام رشته است ؟ سونوگرافی مرتبط با چه قسمت هایی از بدن انسان می باشد ؟

رشته سونوگرافی نیز جزو یکی از زیر شاخه های علوم پزشکی می باشد . سونوگراف یا متخصص سونوگرافی و یا افرادی که در این رشته مشغول تحصیل می باشند و یا تحصیلشان به پایان رسیده باید بدانند که علم و اطلاعات آنها مربوط به داخل بون انسان است . افرادی که علاقه مند به رشته سونوگرافی هستند توجه داشته باشند که رشته ای به عنوان سونوگرافی وجود ندارد

علاقه مندان به رشته سونوگرافی چگونه میتوانند در این رشته تحصیل کنند و چه گام هایی را باید طی نمایند ؟

افرادی در علاقه مند به تحصیل در رشته سونوگرافی هستند باید مراحلی را طی کنند که به شرح زیر می باشد ، در گام نخست شخص مورد نظر باید واجد شرایط برای ثبت نام در کنکور سراسری در رشته علوم تجربی باشد سپس در زمان انتخاب رشته باید وارد رشته پزشکی شود و با گذران دوره و اخذ مدرک ملزم می باشد در کنکور دستیاری رادیولوژی شرکت کند .
متخصصین آموزش دیده دشته رادیولوژی این امکان را دارند تا به عنوان یک سونوگراف در مراکز و سازمان ها اقدام به شروع کار کنند .

باتوجه به اینکه اخیرا شانس قبولی در رشته سونوگرافی کم شده است آیا افراد میتوانند بدون کنکور وارد این رشته شوند ؟

همانطور که میدانید متخصص سونوگراف به عنوان یک سونوگراف دارد سازمان ها و مراکز درمانی می شود و میتواند کار خود را شروع کند . نخستین و مهمترین گام برای ورود به کار سونوگرافی تحصیل نمودن در رشته پزشکی است ‌. اخیرا باتوجه به تعداد علاقه مندان به این رشته کمتر کسی است که بتواند شانس قبولی داشته باشد به همین علت شما میتوانید از طریق سونوگرافی بدون کنکور نیز وارد این رشته شوید که قطعا راه ها و روش هایی را برای شما در پی دارد .

اصلی ترین روش برای تحصیل در سونوگرافی بدون کنکور چیست ؟ افرادی که خارج از کشور را ررای تحصیل انتخاب میکنند باید به چه نکته ای توجه کنند ؟

مهمترین و اصلی ترین روش برای تحصیل در رشته سوندگرافی بدون کنکور این است که افراد برای انجام ادامه تحصیل خود به خارج کشور بروند ، زیرا نتقاضیانی که در داخل کشور زندگی میکنند نمیتوانند در این رشته بدون کنکور شرکت کنند و رشته های همانند آن نیز به صورت بدون کنکور نیستند .
همچنین توجه داشته باشید افرادی که سونوگرافی بدون کنکور را انتخاب میکنند و به خارج از کشور می روند باید در کشوری تحصیل کنند که در صورت بازگشت مدرک آنها مورد پذیرش کشور ما باشد یعنی مدرک اخد شده افراد در خارج کشکر مدرکی معتبر باشد .

بینایی سنجی بدون کنکور

شنوایی سنجی بدون کنکور

رشته پروتز دندان بدون کنکور

رشته هوشبری بدون کنکور

رشته مامایی بدون کنکور

رشته اتاق عمل بدون کنکور

افراد نیازمند چه مدت زمانی برای فارغ التحصیل شدن در رشته سونوگرافی دارند ؟ چه شرایط ویژه ای برای داشن اموختگان رشته سونوگرافی وجود دارد ؟

مدت زمانی که افراد برای تحصیل در رشته سونوگرافی بدون کنکور نیاز دارند در کل 15 سال است که محتویات آن شامل موارد زیر می باشد :

مدت هفت سال برای گذراندن دوره پزشکی

مدت دو سال برای تعهد انجام خدمت دکتر عمومی

مدت 4 سال برای اخذ تخصص

مدت دو سال برای انجام خدمت دوره تخصصی

مهمترین شرایط ویژه کاری که برای دانش آموختگان رشته سونوگرافی بدون کنکور وجود دارد این است که افراد میتوانند مراکز تصویر برداری برلی خود تاسیس کنند یا به عنوان یک سونوگراف آموزش دیده در دیگر مراکز درمانی دولتی شروع به انجام خدمات کنند زیرا رشته سونوگرافی یک رشته  مورد نیاز است .

چه راه ها و روش هایی برای تحصیل در رشته سونوگرافی بدون کنکور برای علاقه مندان وجود دارد ؟

باتوجه به توضیحاتی کلی که در مطالب گفته شد افراد برای تحصیل در رشته سونوگرافی بدون کنکور دو راه در پیش روی خود دارد گام اول انجام ادامه تحصیل در خارج از کشور است که برای بازگشت نیز باید مدرک آنها در کشور معتبر باشد ، گام بعدی برای تحصیل در رشته سونوگرافی بدون کنکور این است که افراد در رشته رادیولوژی به عنوان یک متخصص تحصیل نمایند و سپس برای انجام فعالیت شغلی نیز این امکان را داشته باشند تا در نقش یک سونوگراف در مراکز درمان خدمت کنند ، اما در این میان باید به مدت زمانی که برای تحصیل میگذارند و شرایط و ضوابط نیز توجه داشته باشند زیرا افراد زیادی شانس قبولی در کنکور سراسری را نخواهند داشت . همچنین باتوجه به جمعین روبه رشد کشور در آینده به رشته سونوگرافی نیاز های فراوانی می شود و بازار کاری و فرصت شغلی خوبی خواهد داشت .

 

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش 

02166837359-02166868571

 همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

 

 

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.