رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

آیا رشته پروتز دندان بدون کنکور است ؟ رشته پروتز دندان یکی از رشته های دانشگاهی گروه آزمایشی تجربی می باشد که فارغ التحصیلان این رشته ی پر طرفدار در لابراتور ها  و مراکز درمانی دولتی و خصوصی به ساخت دندان مصنوعی ، ساخت ابزار و وسایل ارتودنسی و موارد این‌ چنینی می پردازند .با توجه به اینکه این رشته بسیار نزدیک به رشته ی دندان پزشکی می باشد در هر سال برای قبول شدن در این رشته ی پر در آمد ( به طور کلی درمان های پروتزی ، پرهزینه ترین درمان های دندان پزشکی هستند. ) رقابت هایی صورت می گیرد . با توجه به این موضوع که قبول شدن در رشته پروتز دندان کار بسیار دشواری به دلیل داشتن رقیب های زیاد و رقابتی تنگاتنگ می باشد داوطلبان رشته ی پروتز دندان به دنبال راه های مختلف برای تحصیل در این رشته می گردند.

 

رشته پروتز دندان بدون کنکور

 

 آیا رشته پروتز دندان بدون کنکور ارائه می شود ؟

ویژگی خوبی که در رشته ی پروتز دندان وجود دارد این می باشد که، اگر رشته تحصیلی داوطلب ، ریاضی فیزیک بوده باشد و داوطلب قصد ادامه تحصیل در این رشته را داشته باشد می تواند تغییر رشته داده و جهت ورود به دانشگاه در رشته ی پروتز دندان ، در گروه علوم تجربی شرکت کند.

در این مقاله قصد داریم شما را با ویژگی های رشته ی پروتز دندان بدون کنکور در مقاطع مختلف و در دانشگاه های آزاد و سراسری و همین طور راه های قبول شدن در این رشته ی پر طرفدار آشنا کنیم .

هدف از رشته ی پروتز دندان :

هدف این رشته تربیت متخصصان مورد نیاز لابراتوار های دندان پزشکی ، مراکز آموزشی ، درمانی دولتی و خصوصی می باشد .این متخصصان با ساختن عضو مصنوعی برای کار ثابت مانند دندان مصنوعی ( دندان پزشک ، قالب دندان را تهیه می‌ کند و متخصص پروتزهای دندانی براساس قالب ، دندان را می‌سازد. ) و عضو مصنوعی برای کار متحرک مانند پلاک‌ های ارتودنسی در لابراتور های دندان سازی و کلینیک‌ های دندان پزشکی حضوری فعال دارند.

رشته اتاق عمل بدون کنکور

توانایی های لازم در رشته ی پروتز دندان بدون کنکور :

تکنسین‌ پروتز های دندانی کاری حساس و دقیق می باشد و نیاز به افرادی دارد که در این رشته توانمند و ماهر باشند . در این رشته دروس فیزیک ، شیمی و زیست ‌شناسی دارای اهمیت فراوان هستند و در نهایت داوطلبان باید توجه داشته باشند که هدف این رشته تربیت تکنسین متخصص و کار آمد می باشد و از همین رو ، این رشته تنها در مقطع کاردانی ارائه می‌ شود.

رشته هوشبری بدون کنکور

وظایف داوطلبان در رشته ی پروتز دندان بدون کنکور :

  1. پروتزهای مصنوعی به شکل دست دندان برای بیمارانی که تمامی دندان های خود را از دست داده اند .
  2. پروتزهای مصنوعی ثابت و یا متحرک برای بیمارانی که یک یا چند دندان خود را از دست داده ‌اند.
  3. روکش های مصنوعی به شکل سرپوش برای باز سازی شکل و کانتور دندان از دست رفته .
  4. انواع پوسته ها و Veneers چینی و کامپوزیتی برای جبران نارسایی‌ های زیبایی و Function بیمار
  5. انواع پلاک های ارتودنسی که از آن ها برای درمان و یا حفاظت دندان های بیمار استفاده می‌شود.
  6. انواع پروتزهای فک و صورت که جایگزین اجزاء از دست رفته فک و صورت بیمار می‌شود.

موقعیت شغلی و بازار کار:

با توجه به توانمندی ‌ها و روش هایی که دانشجو های این رشته در طی تحصیل خود کسب می‌کنند ، به راحتی و با خیالی آسوده می‌توانند جذب بازار کار شده و شغل مناسبی به دست بیاورند زیرا حتی داوطلبان رشته ی پروتز دندان می توانند به صورت مستقل لابراتور هایی را برای خود تاسیس کنند و هم می توانند در کلینیک های  دندان پزشکی مشغول به کار شوند .

 

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن ثابت با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

 

ثبت نام رشته پروتز دندان بدون کنکور

با توجه به این که این رشته  در دانشگاه های آزاد در دو مقطع کاردانی نا پیوسته و کارشناسی نا پیوسته دارای ثبت نام می باشد ولی در هر دو مقطع برای قبولی در رشته ی پروتز دندان باید در کنکور رتبه ی قبولی را کسب کنید . در حال حاضر تحصیل در این رشته تنها از طریق شرکت در کنکور سراسری تجربی و انتخاب رشته امکان پذیر می باشد .اما از طرفی استثنایی که موجود است برای داوطلبان در مقطع کارشناسی ارشد می باشد آن هم فقط برای کسانی که جزو استعداد های درخشان باشند می توانند بدون کنکور در این رشته ی پرطرفدار تحصیل کنند .

از آن جایی که این رشته در مقطع دکتری در ایران تدریس نمی شود ولی جای نگرانی ای وجود ندارد زیرا با داشتن مدرک کارشناسی نیز شما می توانید به راحتی شغل داشته باشید و در آمد مناسبی را از این رشته کسب کنید .

طول دوره ی رشته ی پروتز دندان

طول دوره ی کاردانی این رشته  و نظام آموزشی این رشته مطابق آئين نامه آموزشی دوره كاردانی ناپیوسته و كارشناسی ناپيوسته و كارشناسی پيوسته مصوب شورای عالی برنامه‌ ريزی علوم پزشكی می باشد .

رشته مامایی بدون کنکور

تعداد واحد های درسی رشته ی پروتز دندان بدون کنکور

تعداد کل واحد های درسی این رشته که دانشجویان باید این واحذ ها را بگذرانند 68 واحد می باشد . تقسیم بندی این واحد ها به صورت زیر می باشد :

  1. دروس پايه عمومی 13 واحد
  2. دروس علوم پايه 6 واحد
  3. دروس اختصاصی 41 واحد
  4. كارآموزی در عرصه 8 واحد

شرایط پذیرش رشته ی پروتز دندان در دانشگاه آزاد بدون کنکور چگونه می باشد ؟

همان طور که در قسمت های بالا تر این مقاله اشاره کردیم دانشجویانی که دارای استعداد های درخشان باشند می توانند بدون کنکور در این تحصیل کنند . هم چنین به جز این افراد ، داوطلبانی که بتوانند در طول تحصیل خود در مقطع کارشناسی دانشجوی ممتاز بوده باشند و درس خود را در تعداد سال های مورد قبول ( یعنی در 4 سال ) به اتمام برسانند ، داوطلبانی که بتوانند در المپیاد های علمی و جشنواره های خارزمی ، فارابی و … مقام های اول و دوم و سوم را کسب کنند می توانند بدون کنکور در رشته پروتز دندان تحصیل کنند.

مشاورین ما هر روزه آماده پاسخ گویی شما عزیزان می باشند تا شما را در این راه برای کسب اطلاعات بیشتر راهنمایی کنند .

 

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.