رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

علاقه مندان به رشته شنوایی سنجی بدون کنکور باید در چه دانشگاه هایی ثبت نام کنند ؟

شنوایی سنجی بدون کنکور یکی دیگر از رشته های است که علاقه مندان بسیاری را در طی این سالها به خود جذب کرده است . تعداد بسیاری از متقاضیان رشته تجربی علاقه مند هستند که بدون انجام ازمون کنکور وارد این رشته شوند .

متقاضیانی که اجازه انتخاب رشته در دانشگاه های دولتی را ندارند و تراز و رتبه مناسبی کسب نکرده اند میتوانند در صورت واجد بودن شرایط در رشته های بدون کنکور دانشگاه های سراسری اقدام به ثبت نام نمایند .

 

شنوایی سنجی بدون کنکور

دلیل علاقه مندی افراد به شنوایی سنجی چیست ؟

افراد باتوجه به رشته کنکور تجربی خود میتوانند در رشته شنوایی سنجی بدون‌ کنکور تحصیل نمایند ، همانگونه که میدانید دفترچه های انتخاب رشته کلیه ی گروه های ازمایشی به صورت مجزا منتشر می شود .

رشته شنوایی سنجی از سطح در امد و فعالیت شغلی مناسبی برخوردار است به همین علت علاقه مندان بسیاری را به خود جذب کرده است .

تحصیل در رشته شنوایی سنجی در چه دانشگاه هایی ممکن است ؟

تحصیل در رشته شنوایی سنجی بدون کنکور باتوجه به نوع دانشگاه مورد نظر افراد می باشد برای مثال دانشگاه علمی کاربردی شامل این رشته می شود اما این امکان وجود ندارد تا شما بتوانید در این دانشگاه برای مدرک مقطع کاردانی خود اقدام کنید اما میتوانید در دانشگاه های ازاد در پایه ی کارشناسی در رشته شنوایی سنجی تحصیل کنید .

رشته روانشناسی

رشته مددکاری اجتماعی

ظرفیت پذیرفتن رشته شنوایی سنجی بدون کنکور

دانشگاه های دولتی ظرفیت چندانی برای پذیرفتن افراد در رشته شنوایی سنجی را ندارند ، به همین علت یکی از دلایلی که باعث افزایش درامد در این رشته شده است تعداد بسیار کم دانش آموختگان این رشته است .

تمامی افرادی که علاقه مند به تحصیل در رشته شنوایی سنجی بدون کنکور می باشند پیش از اینکه به مسئله بدون کنکور بودن این رشته فکر کنند ملزم می باشند اطلاعات دقیق و کاملی درباره ی این رشته و دانشگاه های مربوطه کسب نمایند .

آیا دانشگاهی که افراد فارغ التحصیل شده اند جزو الویت ها به حساب می آید ؟

این موضوع که شما در رشته شنوایی سنجی بدون کنکور دانش اموخته شده اید یا در دانشگاه های دیگر مسئله ی چندان مهمی نیست تنها الویت برای شروع فعالیت کاری این است که افراد تخصص های لازم را در این رشته کسب کرده باشند زیرا تخصص مهم ترین موضوع ای است که باعث می شود افراد بتوانند در آمد مناسبی داشته باشند .

در چه صورتی افراد در آمد مناسبی خواهند داشت ؟

در ادامه ی مطالب به اطلاعات کامل تری درباره ی رشته شنوایی سنجی خواهیم پرداخت و به واحد های موجود در دانشگاه رشته شنوایی سنجی نیز اشاره خواهیم کرد .

یکی از سوالاتی که ممکن است ذهن بسیاری از افراد را درگیر نماید مسئله ی درامد این رشته است . توجه داشته باشید که اگر فردی در یکی از شهر های کم جمعیت و کوچک مشغول به کار شود نمیتوانید در آمد مناسبی داشته باشد اما در دیگر شهر های مانند تهران قطعا کسب و کار پر رونقی دارد .

درآمد رشته شنوایی سنجی در کشور ما

در قسمت های قبلی نیز به در آمد رشته شنوایی سنجی در ایران اشاره کردیم ، در آمد شما از این رشته باتوجه به محل فعالیت شما میتواند متفاوت باشد . در محل های کوچک قطعا در آمد کمتری خواهید داشت اما اگر سلامتی الویت شما باشد میتوانید مشغول به کار شوید اگر کار زیاد برایتان اهمین دارد باید در مکان های بزرگتر فعالیت خود را اغاز کنید .

کسب اطلاعات در زمینه رشته شنوایی سنجی

اگر میخواهید در رشته شنوایی سنجی بدون کنکور ادامه تحصیل دهید باید اطلاعات دقیق و کاملی در این راستا کسب کنید ، برای مثال گاهی مقدار در آمد های کسب شده از سوی رشته شنوایی سنجی ممکن است دقیق نباشد ما به شما پیشنهاد میکنیم برای کسب اطلاعات در این رشته از افرادی که سر رشته دارند و فعالیت خود را در این زمینه اغاز کرده اند سوال کنید و از تجربیات آنها استفاده نمایید .

مهارت افراد چه تاثیری بر فعالیت آنها دارد ؟

توجه داشته باشید آمار در آمد هایی کسب شده از رشته شنوایی سنجی ممکن است بسته به تخصص افراد نیز داشته باشد ، برای مثال اگر فرد تخصص و مهارت بیشتری در این زمینه داشته باشید در آمد مناسب تری دارد .

توجه داشته باشید اگر شما در یکی از کم رنگ ترین نقاط کشور مشغول فعالیت باشید و تخصص های لازم را داشته باشید حتما افراد بیشتری را جذب خود میکنید اما اگر مهارت نداشته باشید در هر منطقه ای هم فعالیت کنید شاید درآمد مناسبی نخواهید داشت .

شرایط ثبت نام رشته بدون کنکور شنوایی سنجی چگونه است ؟

برای تحصیل در رشته شنوایی سنجی بدون کنکور باید اطلاعات مناسبی درباره ی دانشگاه مورد نظر خود وسب کنید زیرا قوانین و مقررات هر دانشگاه در زمینه ی ثبت نام بدون کنکور متفاوت است پس ابتدا دانشگاه مور نظر خود را پیدا کنید سپس از شرایط و ضوابط آن مطلع شوید ، در صورت واجد بودن شرایط میتوانید برای ثبت نام خود اقدام کنید .

علاقه مندان به رشته شنوایی سنجی در چه مقاطع ای از این رشته میتوانند تحصیل کنند ؟

اینکه شما در رشته شنوایی سنجی بدون کنکور پذیرش شده باشید و یا در دانشگاه های دولتی با کنکور پذیرش شده باشید الویت نیست زیرا وظایف و خدماتی که باید ارائه دهید به صورت یکسان و برابر می باشد .

همانطور که گفته شد رشته شنوایی سنجی مانند رشته بهداشت خانواده در اغاز تنها به صورت مقطع کارشناسی است و داوطلبان میتوانند در مقطع کارشناسی ارشد نیز ادامه تحصیل دهند ، اما تاکنون مقطع دکترای برای این رشته در نظر گرفته نشده است .

فارغ التحصیلان رشته شنوایی سنجی باید به چه اموری مسلط باشند ؟

رشته شنوایی سنجی بدون کنکور سبب جلوگیری از اختلالات شنوایی ، حفاظت از تعادل و یا باعث ایجاد تعادل می شود .بررسی میزان اخلالات شنوایی از جمله مواردی است که کلیه ی دانش آموختگان رشته شنوایی سنجی باید به آن مسلط باشند .

افراد تحصیل کرده در این رشته میتوانند در سازمان ها و مراکز دانشگاهی ، بهزیستی و خانه های بهداشت مشغول به کار شوند .

 

شنوایی سنجی بدون کنکور

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن ثابت با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.