رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

معرفی رشته روانشناسی

رشته روانشناسی

رشته روانشناسي

 با پيشرفت علم ،‌ رشته روانشناسی به بررسی و مطالعه رفتار موجودات می پردازد و  نيز روانشناسان فرآيندهاي ذهني موجودات را مطالعه مي‌كنند و اين كار را به روشی  عيني و علمي انجام مي‌دهند.متأسفانه‌ هنوز در كشور ما بسياري‌ از مردم‌، با علم روانشناسي‌ آشنایی کامل ندارند . رشته‌ روانشناسي‌ در مقطع‌ كارشناسي‌ داراي‌ 4 گرايش‌ باليني‌، آموزش‌ كودكان‌ استثنايي‌، عمومی و  صنعتي‌  و سازماني‌ است‌. رشته روانشناسي‌ باليني‌ خدمات‌ تشخيص‌ و درمان‌ را برای بیمارانی كه‌ دچار رفتارهاي‌ نابهنجار از قبیل ‌ اضطراب‌، وسواس‌ و افسردگي‌ و ….. هستند، ارائه‌ مي دهد . رشته روانشناسي‌ عمومي‌ نيز به‌ مطالعه‌ كليات‌ روانشناسي‌ مي‌پردازد و از آن جمله روانشناسي‌ و آموزش‌ كودكان‌ استثنايي‌  و نحوه رفتار  با كودكان‌ استثنايي‌ (تيزهوشان‌ و معلولين‌ جسماني‌)  می توان نام برد .

روانشناسي‌ صنعتي‌ و سازماني‌  روانشناسي‌ را در محيط‌ هاي‌ كاري‌ به‌ كار مي‌برد؛ يعني‌ درباره‌ اين‌ كه‌ محيط‌ كار بايد چگونه‌ باشد  بازدهي‌ بالایی را داشته‌ باشد  و يا  در  ارتباط بين‌ كارفرما و كارگر جه عواملی مطرح است و چه‌ عواملي‌ باعث‌ عدم‌ تفاهم‌ مابین  كارفرما و كارگر مي‌شود، مطالعه‌ مي‌كند.

جهت  مشاوره و معرفی رشته روانشناسی

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن ثابت با شماره 

02166837359-02166868571

 همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

توانایی و موقعیت شغلی رشته روانشناسی :

در اين‌ رشته‌ دو علم زيست‌شناسي‌ و شيمي‌ از اهميت‌ بالایی  برخوردار است و بايد در رشته روانشناسی  پايه‌ علوم‌زيستي‌ دانشجو قوي‌ باشد. امروزه‌ دانشجويان‌ اين‌ رشته‌ از بين‌ دو گروه‌ آزمايشي‌ علوم‌تجربي‌ و علوم‌انساني‌ پذيرفته‌ مي‌شوند .همچنین در این رشته  ریاضی و آمار و زبان‌ انگليسي‌ اهمیت  دارد. دانشجوي‌ اين‌ رشته‌ بايد به‌ جامعه‌ و اطراف‌ خود توجه کافی داشته‌ باشد تا به ‌ ويژگي‌هاي‌ رواني‌ افراد پي‌ ببرد. با توجه به اینکه كشور ما يكي‌ از كشورهاي‌ در حال‌ توسعه‌ است‌ و يكي‌ از دغدغه‌هاي‌ خانواده‌ها، حفظ‌ بهداشت‌ رواني‌ و بالا بردن‌ سطح‌ دانش‌ فرزندان مي‌باشد.

در حال حاضر  روانشناسي‌ در زندگي‌ بشر نقش مهمی  در حل مسائل آدمی بر عهده دارد  و  فرصت‌هاي‌ شغلي‌ متنوعی براي‌ فارغ‌التحصيلان‌ این رشته‌ فراهم آورده است ‌و  آينده‌ روانشناسي‌ در كشورما اميدبخش‌ است‌ .  در حال‌ حاضر فارغ‌التحصيلان‌ اين‌ رشته‌ بيشتر‌ جذب‌ آموزش‌ و پرورش‌ مي‌شوند و  عده ای  به‌ عنوان‌ كارشناس‌ روانشناسي‌ و عده‌اي‌ نيز به‌ عنوان‌ دستيار روانپزشك‌ مشغول‌ به‌ كار میگردند.

برای معرفی رشته روانشناسی و انتخاب رشته کنکور سراسری عضو کانال تلگرام انتخاب رشته کنکور شوید.

 

درس‌هاي‌ رشته روانشناسی :

دروس‌ مشترك‌ در کلیه گرایش ها :

روانشناسي‌ عمومی و  آسيب‌شناسي‌ رواني‌  و آمار توصيفي‌، ، كليات‌ فلسفه‌، مباني‌ جامعه‌شناسي و  آمار استنباطي‌، روش‌ تحقيق‌ در روانشناسي‌، روانشناسي‌ تربيتي‌، روانشناسي‌ فيزيولوژيك‌، روانشناسي‌ تجربي‌، روانشناسي‌ رشد، روانشناسي‌ يادگيري‌، شخصیت و ‌مبانی روانشناسي‌ احساس‌ و ادراك‌ و  روانشناسي‌ اجتماعي‌، روانسنجي‌، انگيزش‌ و هيجان‌،  متون‌ روانشناسي‌ به‌ زبان‌ خارجي‌،  تاريخچه‌ و مكاتب‌ روانشناسي‌ و  فيزيولوژي‌ عمومي‌‌، بهداشت‌ رواني‌، روانشناسي‌ مرضي‌ كودك‌ .

دروس‌ تخصصي‌ گرايش‌ روانشناسي‌ باليني‌:

كاربرد مقدماتي‌ روش‌هاي‌ تشخيص‌ باليني‌،  روانشناسي‌ مشاوره‌ و راهنمايي و ‌کاربرد مقدماتي‌ روش‌هاي‌ درمان‌، مصاحبه‌، پژوهش‌هاي‌ عملي‌ در روانشناسي‌ باليني‌،  بررسي‌ مقدماتي‌ نظريه‌هاي‌ روان‌ درماني‌،  روانشناسي‌ كودكان‌ استثنايي‌ و  سمينار مسائل‌ روانشناسي‌ باليني‌ ایران و جهان  و كليات‌ روانپزشكي‌.

دروس‌ تخصصي‌ گرايش‌ روانشناسي‌ عمومي‌:

ارزشيابي‌ شخصيت‌ و طرح‌ها و‌ پژوهش‌هاي‌ آزمايشگاهي‌، روانشناسي‌ مشاوره‌ و راهنمايي‌  ، مقدمات‌ نورو بسيكولوژي‌، روانشناسي‌ كودكان‌ استثنايي‌، سمينار در مسائل‌ روانشناسي‌ عمومي‌، اختلالات‌ يادگيري‌، روانشناسي‌ پويايي‌  و روانشناسي‌ جنايي‌، تفكر و زبان‌، پژوهش‌هاي‌ عملي‌ در روانشناسي‌ عمومي‌ و  روانشناسي‌ هوش‌ و سنجش‌ آن‌.

دروس‌ تخصصي‌ گرايش‌ روانشناسي‌ استثنايي‌:

 روانشناسي‌ كودكان‌ تيزهوش‌ و روش‌هاي‌ آموزش‌ آنها، روانشناسي‌ كودكان‌ عقب‌مانده‌ و روش‌هاي‌ آموزش‌ آنها،  متون‌ روانشناسي‌ كودكان‌ استثنايي‌ به‌ زبان‌هاي‌ خارجي‌، بهداشت‌ رواني‌ كودكان‌ استثنايي‌ و خانواده‌، اختلالات‌ تكلم‌ و گفتار درماني‌ و روانشناسي‌ تدريس‌ به‌ كودكان‌ ناشنوا و روانشناسي‌ تدريس‌ به‌ كودكان‌ نابينا  و زمينه‌ پيشگيري‌ از تولد كودكان‌ عقب ‌افتاده‌، روانشناسي‌ كودكان‌ ناسازگار، روش‌هاي‌ تغيير و اصلاح‌ رفتار كودكان‌، سمينار مسائل‌ كودكان‌ استثنايي‌ ایران و جهان ‌، پژوهش‌هاي‌ عملي‌ در روانشناسي‌ و  روانشناسی مشاوره‌ و راهنمايي‌، نظريه‌ها و كاربرد آزمون‌هاي‌ شناختي‌، آموزش‌ كودكان‌ استثنايي‌.

برای معرفی رشته روانشناسی و انتخاب رشته کنکور سراسری عضو کانال سروش انتخاب رشته کنکور شوید.

 

مطالب مرتبط:

معرفی رشته دندانپزشکی 

معرفی رشته فیزیوتراپی

معرفی رشته مددکاری اجتماعی

معرفی رشته دامپزشکی

معرفی رشته مهنذسی کامپیوتر

معرفی رشته حقوق

شرایط شرکت در کنکور سراسری

منابع کنکور ریاضی

برنامه ریزی کنکور سراسری

روش صحیح تست زنی کنکور

سوابق تحصیلی کنکور

رشته های علمی کاربردی

ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی

سامانه تخصصی صدای سنجش   مشاوره و معرفی رشته روانشناسی

تماس از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور

02166837359-02166868571

 همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

 

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.