رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

نمره قبولی در کنکور ارشد فراگیر

سازمان سنجش هرساله کنکور ارشد فراگیر پیام‌نور را برگزار می‌کند و داوطلبان شرکت‌کننده در این آزمون می‌توانند با کسب نمره قبولی در کنکور ارشد فراگیر، در رشته انتخابی خود پذیرفته شوند. باتوجه‌به اینکه داوطلبان ارشد پیام‌نور برای انتخاب رشته درست و پذیرفته شدن در رشته محل موردنظر خود باید از احتمال قبولی خود و همچنین نمره قبولی در کنکور ارشد فراگیر اطلاعات کسب کنند و همچنین به دلیل وجود سؤالات بسیار و گوناگون در مورد کنکور ارشد فراگیر در این مقاله در مورد نمره قبولی در کنکور ارشد فراگیر و شرایط و شانس قبولی در آن، توضیحات کامل ارائه شده است.

 

نمره قبولی در کنکور ارشد فراگیر

کنکور ارشد فراگیر چیست؟

دانشگاه پیام‌نور در دوره کارشناسی ارشد علاوه بر پذیرش مشترک و هماهنگ با سایر دانشگاه‌ها از طریق برگزاری آزمون کارشناسی ارشد به‌صورت جدا و مستقل با برگزاری آزمون ارشد فراگیر فرصت تحصیل بیشتری را برای داوطلبان مقطع ارشد که در آزمون کارشناسی ارشد سراسری نمره قابل‌قبول را کسب کرده‌اند فراهم می‌کند. اگر شما هم دارای مدرک کارشناسی هستید و می‌خواهید ساده‌تر و آسان‌تر وارد دوره کارشناسی ارشد شوید. آزمون ارشد فراگیر دانشگاه پیام‌نور یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما است.

 

آشنایی کلی با دانشگاه پیام‌نور

دانشگاه پیام‌نور یکی از سازمان‌های آموزشی و فرهنگی شهریه پرداز در زیر نظر وزارت علوم می‌باشد و هرساله به دو شیوه بدون کنکور و از طریق کنکور به جذب دانشجو اقدام می‌کند. همان‌طور که گفته شد یکی از روش‌های قبولی در دانشگاه پیام‌نور شرکت در کنکور ارشد فراگیر است که سالیانه بسیاری از دانشجویان از این طریق در دانشگاه پیام‌نور اقدام به ثبت‌نام می‌کنند. دانشجویانی که نمره قبولی در کنکور ارشد فراگیر را کسب کرده‌اند و قصد انتخاب رشته دارند می‌توانند در رشته‌های متنوع کارشناسی ارشد پیام‌نور اقدام به ثبت‌نام کنند و به تحصیلات خود ادامه دهند.

 

پذیرش در کنکور ارشد فراگیر

پذیرش و کسب نمره قبولی در کنکور ارشد فراگیر به عملکرد فرد در آزمون کتبی و همچنین معدل او در مقاطع قبلی بستگی دارد کاملاً مشخص است که داوطلبانی که نتایج بهتری نسبت به رقبا کسب کنند در اولویت بالاتری قرار می‌گیرند. آن دسته از دانشجویانی که می‌خواهند در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام‌نور در رشته‌های گوناگون ادامه تحصیل دهند، می‌توانند از طریق شرکت و کسب نمره قبولی در کنکور ارشد فراگیر که توسط سازمان سنجش برگزار می‌شود، در این دانشگاه‌ها پذیرش شوند. شانس قبولی داوطلبان در این آزمون به میزان عملکرد آنها در آزمون بستگی دارد.

پس از برگزاری کنکور ارشد فراگیر نتایج و نمرات دانشجویان و داوطلبان از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود. آن دسته از داوطلبانی که در این آزمون شرکت می‌کنند می‌توانند پس از بررسی و تحلیل کارنامه خود از قبولی در رشته محل انتخابی مطلع شوند. پذیرش در کنکور ارشد فراگیر نیازمند کسب نمره خاصی نیست و قبولی به نتایج سایر رقبا بستگی دارد.

بررسی نتایج داوطلبان شرکت‌کننده در آزمون کنکور ارشد فراگیر در دوره­های قبل می‌تواند به داوطلبان کمک کند تا اینکه بتوانند در مورد نتیجه خود در کنکور و انتخاب رشته، عملکرد موفق‌تری داشته باشند و احتمال قبولی خود را افزایش دهند.

آشنایی با کارنامه کنکور ارشد فراگیر

از جمله اطلاعات کسی که در کارنامه ارشد فراگیر ثبت می‌شود شامل شماره داوطلبی و اطلاعات شخصی داوطلبان و همچنین اطلاعات تحصیلی شامل معدل و محل تحصیل و همچنین جزئیات مربوط به قبولی داوطلب در کد رشته‌های مربوطه می‌شود. داوطلبان می‌توانند ۲۰ رشته محل را در زمان انتخاب رشته تعیین بکنند.

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور

دفترچه انتخاب رشته دانشگاه پیام نور

اهمیت آزمون کتبی و معدل در نمره قبولی کنکور ارشد فراگیر

در کنکور ارشد فراگیر، متقاضیانی که تعداد جواب درست بیشتری داشته باشند و همچنین سطح علمی بالاتری را نسبت به رقیبان خود کسب کرده باشند، شانس و احتمال پذیرش بالاتری خواهند داشت. ۸۰ درصد نمره قبولی در کنکور ارشد فراگیر مربوط به آزمون کتبی می‌باشد و ۲۰ درصد نمره قبولی در کنکور ارشد فراگیر مربوط به معدل فارغ‌التحصیلی دانشجویان در مقطع تحصیلی قبلی می‌باشد.

انتخاب رشته و اهمیت سهمیه‌ها

هر یک از داوطلبان می‌توانند، حداکثر ۲۰ کد رشته را بر اساس اولویت‌های خود انتخاب کنند. داوطلبی که در یکی از کد رشته‌هایی که انتخاب نموده، تراز و نمره بهتری نسبت به سایر داوطلبین کسب کند، در آن محل و رشته پذیرش می‌شود. همچنین شانس داوطلبان برای پذیرش در مؤسساتی که ظرفیت بیشتری را در کد رشته‌های مربوطه اعلام کرده‌اند بیشتر است. پذیرش در رشته‌هایی که در تعداد بیشتری از دانشگاه‌های پیام‌نور تدریس می‌شود برای داوطلبان آسان‌تر بوده و شانس قبولی آنها در این رشته بیشتر است. در کنکور ارشد فراگیر سهمیه‌هایی در نظر گرفته می‌شود و داوطلبانی که مشمول سهمیه‌هایی مانند ایثارگری هستند برای کسب نمره قبولی در کنکور ارشد فراگیر کار آسان‌تر و راحت‌تری در پیش دارند.

زمان‌بندی ثبت‌نام و اعلام نتایج کنکور ارشد فراگیر

داوطلبانی که در یکی از کد رشته‌های انتخابی خود پذیرفته شده‌اند و نمره قبولی در کنکور ارشد فراگیر را در آن رشته کسب کرده‌اند باید در زمان تعیین شده توسط دانشگاه پیام‌نور در مرکز موردنظر حضور یابند و نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند. البته اخیراً به علت وجود شرایط کرونا ثبت‌نام به‌صورت غیرحضوری و اینترنتی صورت می‌گیرد. کنکور ارشد فراگیر دانشگاه پیام‌نور معمولاً در اواخر ماه آذر برگزار می‌شود و زمان ثبت‌نام آن معمولاً در ماه مهر می‌باشد همچنین آن دسته از متقاضیانی که در این آزمون شرکت کرده‌اند می‌توانند در بهمن‌ماه نتایج آزمون خود را ببینند و از تراز، رتبه و همچنین از محل قبولی خود اطلاع یابند.

 اعداد درج شده در کارنامه کنکور ارشد فراگیر به چه معناست؟

  • عدد ۱ به این معنا است که داوطلب دارای ضوابط و شرایط درج شده در دفترچه و اطلاعیه ثبت‌نام کنکور ارشد فراگیر دانشگاه پیام‌نور نیست.
  • عدد ۲ به این معنی است که داوطلب دارای سهمیه رزمنده یا ایثارگری حداقل نمره لازم برای استفاده از سهمیه را ندارد و رتبه او در سهمیه آزاد ثبت شده است. (داوطلبانی که می‌خواهند از سهمیه رزمندگان استفاده کنند باید حداقل ۸۰ درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد را به دست آورد و همچنین داوطلبانی که می‌خواهند از سهمیه ایثارگران استفاده کنند باید حداقل ۷۰ درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در سهمیه آزاد را به دست آورند.)

 

  • عدد 3 به این معنا است که داوطلب در سهمیه دیگری به جز سهمیه نهایی قبول شده است و رتبه او در سهمیه قبولی محاسبه شده است.
  • علامت ستاره (*) در ردیف نتیجه نیز به این معنا است که داوطلب در آن کد رشته، نمره قبولی در کنکور ارشد فراگیر را کسب کرده و پذیرفته شده است.

 

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن ثابت با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *