رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

راهنمای انتخاب رشته دانشگاه آزاد

دانشجویانی که تازه می‌خواهند وارد دانشگاه آزاد اسلامی شوند، اما اطلاعاتی از نحوه انتخاب و راهنمای انتخاب رشته دانشگاه آزاد ندارند قبل ازهر‌چیز باید یک‌سری اطلاعات  برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد داشته باشید. ابتدا باید به سامانه انتخاب واحد وارد شوید، سپس با وارد کردن نام‌کار‌بری و رمزعبوربه صفحه شخصی خود وارد شوید و روی بستن خبر و ادامه عملیات کلیک کنید، صفحه امور آموزشی برای شما باز خواهد شد.

جدولی را مشاهده می‌نمایید که با انتخاب گزینه واحد و حذف و اضافه می‌توانید دروس مورد نظر خود را انتخاب کنید، در انتها کلید تایید انتخاب واحد را بزنید تا بتوانید واحد‌های انتخاب شده را ثبت نمایید. برای درک بهتر راهنمای انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی، مرحله به مرحله توضیح داده‌ایم، پیشنهاد می‌کنم با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

 

راهنمای انتخاب رشته دانشگاه آزاد

زمان راهنمای انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی

با توجه به اطلاع‌رسانی سایت سنجش، داوطلبين می‌توانند نتایج کنکور آزاد را در این سایت به صورت رتبه، تراز و درصد، در قالب کارنامه مشاهده نمایند و بعد از انتشار کارنامه، دفترچه راهنمای انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی هم‌زمان منتشر می‌شود که هر‌یک از داوطلبان بعد از دریافت دفترچه انتخاب رشته، نوبت به الویت‌بندی کد رشته‌های مورد علاقه‌شان می‌رسد.

نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403

ویرایش انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403

اعلام نتایج تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 1403

انتخاب رشته آزاد

شرایط تغییر رشته در دانشگاه آزاد

نحوه راهنمای انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی

نحوه راهنمای انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی به این صورت می‌باشد که بعد از دریافت کارنامه و مشاهده تراز و رتبه داو‌طلب باید با توجه به اطلاع‌رسانی درمورد، روز و ساعت ورود به سایت که معمولا مرداد‌ماه می‌‌باشد، رشته مورد نظر خود را انتخاب و اقدامات لازم را انجام دهند.

سایتی را که داوطلبان برای انتخاب رشته وارد آن می‌شوند، سایت www.azmoon.org  می‌باشد. دقت داشته باشید زمان و روزاعلام شده توسط اخبار، سایت باز می‌شود و امکان ورود به سایت برای داو‌طلبان محیا می‌شود. بعد از آنکه وارد سایت شدید گزینه‌ای به نام، لینک ثبت‌نام و انتخاب رشته را مشاهده می‌کنید و باید بر‌روی آن کلیک کنید. صفحه‌ای که باز می‌شود، داوطلب باید کد رهگیری یا کد ملی خود را در بخش مشخص شده وارد نماید.

در بعضی از مواقع برای ورود به پنل شخصی  داوطلب کد یا شناسه دانشگاه آزاد اسلامی مربوطه را می‌خواهد که در انتهای کارنامه درج شده است. لازم است بدانید یکی از قوانین راهنمای انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی برای ورود به سایت و انتخاب رشته، پرداخت شهریه تعیین شده می‌باشد.

زمانیکه کارنامه نتیجه آزمون شما اعلام می‌شود، بر‌حسب گروهی که امتحان داده‌اید نه تنها یک رتبه بلکه چند رتبه برای شما می‌باشد. معمولا وقتی می‌پرسند که رتبه شما چند شده است، منظورشان یک رتبه کلی و یک رتبه در کشور می‌باشد که اعلام کرده‌اند.

اما آن‌چیزی که در راهنمای انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی حائز اهميت است رتبه فرد در زیر‌گروه‌ها می‌باشد، مثلا اگر فرد آزمون انسانی داده باشد، پنج نمره و زیر گروه نشان داده می‌شود که به طور مثال زیر گروه پنج رشته روانشناسی قرار دارد امکان دارد رتبه فرد ۵۰۰ باشد ولی رتبه زیر‌گروه یک که مربوط به حقوق است، ۸۰۰ باشد. در نتیجه فرد شانس بیشتری دارد تا در زیر‌گروه پنج قبول شود.

اطلاعات ضروری راهنمای انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی

  • علاقه :

قراراست شما وارد دانشگاه آزاد اسلامی شوید و یک دوره تحصیلی چهار‌ساله را پشت سر بگذارید، مسلما این دوره با دوره‌های قبلی تحصیلی شما از لحاظ جو دانشگاه و اساتید و … متفاوت خواهد بود. برای درک بهتر این موضوع مثالی برای شما میزنم، در دوران دبیرستان دروس مختلفی را می‌خوانديد، اگر رشته شما انسانی باشد،  جامعه‌شناسی، اقتصاد، فلسفه، روانشناسی و … اما اگر به صورت تخصصی یکی از این دروس‌ را به عنوان رشته تحصیلی خود انتخاب کنید، باید چهار سال آن رشته را بخوانید، در نتیجه علاقه درباره رشته تحصیلی بسیار مهم است.

  • آینده رشته شغلی شما :

آینده شغلی خیلی مهم و حائز اهمیت است زیرا این چهار‌سال تحصیلی که شما زحمت می‌کشید و درس می‌خوانید، مانند پاشیدن بذری می‌باشد که میوه‌اش قراراست آینده شغلی شما باشد.

  • مسافت :

اگر شما ساکن تهران هستید و دانشگاه خود را می‌خواهید شهرستان انتخاب کنید یا بلعکس، باید مسافت و هزینه‌ای را که قراراست برای رفت و آمد پرداخت کنید را نیز مد‌نظر قرار دهید، چراکه دانشگاه آزاد اسلامی هیچ تعهدی در قبال خوابگاه ندارد و هزینه شهریه‌ هم جدا می‌باشد.

دفترچه راهنمای انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی

دفترچه راهنمای انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی دو قسمت دارد که یک قسمت آن رشته‌های تمام‌وقت و قسمت دیگر آن رشته‌های پاره‌وقت می‌باشد. شما در هر دو مورد شهریه یکسان پرداخت می‌کنید و سقف حداکثر انتخاب واحدی که می‌توانید انجام دهید ۲۰ واحد است، اما حداقل واحد‌های دروس انتخابی تمام وقت ۱۲ واحد و در دروس پاره‌وقت ۸ واحد است.

اعتبار پاره‌وقت کم‌تراست ودرمدرک شما هم ثبت می‌شود که پاره‌وقت خوانده‌اید. اگر برای دانشگاه سراسری می‌خواهید انتخاب رشته کنید هر رشته در هر دانشگاه کد منحصر به فرد خود را دارد، مثلا روانشناسی دانشگاه تهران یک کد پنج رقمی منحصر به فرد دارد و کد پنج رقمی دانشگاه بهشتی نیز یک کد پنج رقمی مخصوص به خود را دارد.

اما در دانشگاه آزاد اسلامی به این شکل نمی‌باشد، یک کد پنج رقمی برای هر رشته، برای همه دانشگاه‌ها ازهمان کد پنج‌رقمی لحاظ شده استفاده می‌شود. مسئله‌ای که این دو را از هم تمیز می‌دهد کد سه رقمی که هر دانشگاه دارد، می‌باشد.

تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی

اگردربازه‌ی زمانی مرداد‌ماه شما به هر دلیلی نتوانستید انتخاب رشته را انجام دهید یا در انتخاب‌هايتان به نتیجه مطلوبی نرسیدید دوباره در یک بازه دیگری حدودا در مهر‌ماه یا آبان‌ماه تکمیل ظرفیت اعلام می‌شود. تکمیل ظرفیت به این معنا می‌باشد که هر دانشگاه ظرفیت‌هایی را که اعلام کرده است مثلا ۲۰ تا پر نشده و بنا به هر دلیلی می‌خواهد این ۲۰ تا را پرکند، پس تکمیل ظرفیت اعلام می‌کند.

نکته آخر هم یک‌سری از داوطلبان دانشگاه آزاد اسلامی برای انتخاب رشته به دنبال این هستند که کدام‌یک از رشته‌ها شانس قبولی و موفقیت بیشتری دارند به استفاده از یک‌سری از نرم‌افزار‌های موجود در بازار اقدام کرده‌اند که احتمال قبولی داوطلب را مورد بررسی قرار می‌دهد که نمی‌توان به طور ۱۰۰٪ به همچین نرم‌افزار‌هایی اعتماد کرد، چرا‌که درصد خطاهایی دارند که شاید قابل جبران نباشد. پس بهترین کار این است که با افراد با تجربه مشورت کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.

 

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن 

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.