رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

شرایط تغییر رشته در دانشگاه آزاد

برای این که بتوانید رشته خود را عوض کنید باید شرایط تغییر رشته در دانشگاه آزاد را داشته باشید. با داشتن شرایطی که در ادامه این مطلب توضیح خواهیم داد می توانید درخواست خود را برای دانشگاه محل تحصیل تان ارائه کنید و تغییر رشته بدهید. عوض کردن رشته در مقاطع مختلف تحصیلی دانشگاه آزاد امکان پذیر است مانند کاردانی های پیوسته و نا پیوسته ولی برای کارشناسی ها فقط برای کارشناسی پیوسته این امکان وجود دارد.

 

 

شرایط تغییر رشته در دانشگاه آزاد

 

تکمیل ظرفیت ذخیره دانشگاه آزاد 1402

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

اگر از همان ابتدا به مشاور کنکور و مشاور تحصیلی مناسب مراجعه کنید برای انتخاب رشته به شما کمک خواهد کرد ولی به هر حال ممکن است فردی به هر دلیلی از رشته فعلی خود ناراضی است و قصد تغییر آن را دارد. باید بدانید این کار امکان پذیر است ولی باید همه جوانب را در نظر بگیرید و از تغییر رشته فعلی خود اطمینان کامل داشته باشید چرا که این موضوع هم شایع است که فرد پس از تغییر رشته پی به اشتباه خود می برد و باز هم از رشته خود رضایت کامل ندارد.

رشته مورد علاقه خود را انتخاب کنید

 پس برای شرایط تغییر رشته در دانشگاه آزاد با مشاورین صدای سنجش در تماس باشید تا شما را برای تغییر رشته مناسب همراهی کنند. اگر در مقاطع کاردانی پیوسته و نا پیوسته و همین طور کارشناسی پیوسته مشغول به تحصیل هستید می توانید فقط برای یک بار رشته خود را تغییر دهید پس باید بسیار دقت فرمایید تا دوباره هم رشته ای را که به آن علاقه ندارید انتخاب نکنید.

اگر قصد تغییر رشته دارید باید مواردی را در نظر بگیرید و از شرایط آن اگاهی یابید در ادامه این مطلب سعی شده تا شما را برای این موضوع راهنمایی کنیم ولی احتمال تغییر شرایط و یا قوانین جدید برای تغییر رشته وجود دارد به همین دلیل با مشاورین صدای سنجش در تماس باشید تا به سوالات شما پاسخ دهند.

 نحوه و شرایط تغییر رشته در دانشگاه آزاد

متقاضیان بسیاری پس از شرکت در کنکور تصمیم به تغییر رشته خود دارند باید در نظر داشته باشید که دانشگاه مقصد و سازمان باید این تغییر را تایید کند و اگر از نظر آن ها مشکلی وجود نداشته باشد می توانید رشته خود را عوض کنید. در ادامه مواردی که می تواند بسیار مهم تر باشد را به اختصار توضیح می دهیم.

برای اقدام به تغییر رشته باید دو ترم را در رشته اول بگذرانید و حتما واحد های درسی گذرانده باشید که حداکثر یک سوم دروس باشد و یا حداقل یک ششم تا بتوانید رشته خود را عوض کنید. باید بدانید که معدل این دو ترم نباید کم تر از ۱۲باشد. فقط در هر مقطع از کاردانی پیوسته و ناپیوسته و کارشناسی پیوسته می توانید تغییر رشته دهید.

روش تغییر رشته دانشگاه آزاد

از شرایط تغییر رشته در دانشگاه آزاد  این است که باید هم دانشگاه مبدا و هم دانشگاه مقصد برای تغییر رشته موافقت کنند و متقاضی زمان کافی برای تحصیل در رشته جدید را داشته باشد. فقط یک بار در هر مقطع امکان تغییر رشته وجود دارد پس دقت بفرمایید. متقاضی نمی تواند به رشته قبلی خود بازگردد پس قبل از تغییر رشته به همه چیز خوب فکر کنید و از مشاورین صدای سنجش کمک بگیرید.

می توانید دروسی را که قبلا گذرانده اید معادل سازی کنید و لازم نیست دوباره این دروس را بگذرانید. دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد نمی توانند رشته خود را تغییر دهند فقط می توانند در همان رشته گرایش خود را تغییر دهند. اگر دانشگاه آزاد نپذیرفت که متقاضی رشته خود را تغییر دهد این امکان برای وی وجود نخواهد داشت.

چگونگی شرایط تغییر رشته در دانشگاه آزاد

اگر از آن دسته از دانشجویان هستید که به رشته خود علاقه ندارند با داشتن شرایطی که قبل تر ذکر شد می توانید برای تغییر رشته خود اقدام کنید. پس از آن مراحل زیر را طی خواهید کرد:

ابتدا باید به دانشگاه محل تحصیل خود مراجعه کنید و فرم مربوط به عوض کردن رشته را پر کنید و سپس به قسمت آموزش مراجعه کنید و مدارک مربوط به عوض کردن رشته و فرمی را که پر کرده اید تحویل دهید این مراحل را باید حدود دو ماه قبل از آغاز نیم سال تحصیلی بعدی انجام دهید.

برای آشنایی بیشتر با شرایط تغییر رشته در دانشگاه آزاد با مشاورین صدای سنجش در تماس باشید. پسپس از حدود دو هفته پیگیری کنید و جواب نهایی به دست شما خواهد رسید اگر با تغییر رشته شما موافقت کنند باید برای معادل سازی دروس تحصیلی خود اقدام کنید. اگر شرایطی که قبل تر گفته شد را نداشته باشید با درخواست شما موافقت نخواهد شد پس دقت نمایید.

نکات مهم برای شرایط تغییر رشته در دانشگاه آزاد

 

برای این که بتوانید رشته خود را عوض کنید باید در دانشگاه فعلی یا دانشگاه مقصد رشته مورد نظر تان وجود داشت باشد تا با درخواست شما موافقت انجام گیرد اگر شرایطی که گفته شد را نداشته باشید معدل شما کم تر از ۱۲ باشد دو ترم از تحصیل در رشته اول را نگذرانده باشید و در زمان درست برای تغییر رشته اقدام نکنید احتمال بسیار زیادی وجود دارد که درخواست شما رد شود.

باید تحقیقات کاملی راجع به رشته فعلی خود و رشته ای که می خواهید در آن ادامه تحصیل دهید انجام گیرد چرا که پس از تغییر رشته نمی توانید دوباره این کار را انجام دهید پس در این موضوع هم دقت کافی داشته باشید تا دوباره پشیمان نشوید.

ممکن است برای مقطع کارشناسی ناپیوسته این امکان بسیار سخت باشد پس بهتر است با دقت شرایط تغییر رشته در دانشگاه آزاد را مطالعه کنید و قبل از کنکور رشته درست را انتخاب نمایید.

شرایط تغییر رشته در دانشگاه آزاد 1403

در سال های اخیر قوانین به این صورت بوده که گفته شد ولی برای تغییرات احتمالی که در آینده ممکن است اتفاق بیوفتد بهتر است با مشاورین صدای سنجش در تماس باشید. یک مشاور خوب می تواند شما را با شرایط تغییر رشته در دانشگاه آزاد آشنا کند و کمک کند تا دوباره رشته خود را غلط انتخاب نکنید تحصیل در رشته ای که به آن علاقه دارید مهم ترین موضوع است

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن 

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

 

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.