رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403

انتخاب رشته دانشگاه آزاد در هنگام انتخاب رشته کنکور سراسری یکی از مهم‌ترین مسائل و جزو دغدغه‌های اصلی داوطلبان کنکور سراسری برای وارد شدن به دانشگاه است. دراین‌بین نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403 با نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری متفاوت است و همین‌طور تعداد انتخاب و همین‌طور رشته‌های با آزمون و بدون آزمون دانشگاه آزاد با دانشگاه سراسری فرق دارد و دارای قوانین خاص خود است. به همین دلیل داوطلبان کنکوری باید درباره نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403 دقت لازم را به خرج دهند. در این ادامه در این مقاله درباره انتخاب رشته دانشگاه آزاد و مهم‌ترین مسائل در مورد آن صحبت خواهیم کرد، با ما همراه باشید.

نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402

زمان انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 1403

انتخاب رشته دانشگاه آزاد معمولاً بعد از اعلام شدن نتیجه اولیه کنکور سراسری و چند روز بعدازآنتخاب رشته کنکور سراسری آغاز می‌شود. برای مثال در سال قبل داوطلبان به دلیل زمان برگزاری کنکور سراسری در ماه مرداد موفق به انتخاب رشته دانشگاه آزاد شدند که به همین دلیل تخمین زده می‌شود که مانند سال‌های قبل انتخاب رشته دانشگاه آزاد در مردادماه انجام خواهد شد.

نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403 و زمان آن هنوز به‌طور رسمی به اطلاع داوطلبان نرسیده است اما توصیه می‌کنیم داوطلبان کنکوری که قصد انتخاب رشته دانشگاه آزاد را دارند حتماً اخبار مربوطه به این موضوع را به‌صورت آنلاین پیگیری کنند.

لازم به ذکر است که سازمان سنجش و آموزش دانشگاه آزاد برای آن دسته از داوطلبانی که موفق به انتخاب رشته دانشگاه آزاد نشده‌اند یا در نظر دارند اطلاعات ثبت نامی خود را ویرایش کنند زمانی را به‌عنوان مهلت انتخاب رشته تمدید خواهد کرد به همین دلیل داوطلبان نباید نگرانی بابت این مسئله داشته باشند چراکه این مهلت معمولاً بین 3 الی 4 روز برای داوطلبان انتخاب رشته تمدید می‌شود.

نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403

انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403 به‌صورت اینترنتی و در زمان معین‌شده به‌وسیله سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد یعنی azmoon.org انجام می‌شود. به همین دلیل داوطلبانی که بعد از گرفتن کارنامه اولیه کنکور سراسری 1403 کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد را در بخش انتهایی کارنامه خود مشاهده کردند می‌توانند با در نظر گرفتن رتبه و تراز کسب‌شده خود فرم انتخاب رشته دانشگاه آزاد را کامل کنند.

بعد از کامل کردن فرم انتخاب رشته دانشگاه آزاد پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بهتر با نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403 حتماً دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌این دانشگاه را به‌خوبی مطالعه کنید تا از کد رشته محل‌ها، هزینه و شرایط انتخاب رشته باخبر شوید. طبق این دفترچه افرادی که می‌خواهند در انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403 شرکت کنند در بالاترین مقدار می‌توانند 100 کد رشته محل را در انتخاب رشته خود وارد کنند.

قابل‌ذکر است که داوطلبانی که علاوه بر گروه‌های اصلی یعنی ریاضی، تجربی و انسانی در گروه‌های آزمایشی فرعی مثل هنر و زبان نیز شرکت کرده‌اند می‌توانند کد رشته‌های انتخابی خود را به‌صورت ترکیبی با حداکثر مقدار 100 رشته وارد کنند.

مشاوره نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403

نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403 به این صورت است که داوطلبان برای شروع ابتدا باید وارد سایت دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.org شوند و بر روی بخش انتخاب رشته آزمون سراسری 1403 کلیک کنند.

داوطلبان بعدازاین که دفترچه انتخاب رشته کنکور آزاد را مطالعه کرده و درباره انتخاب‌های خود طبق موارد مختلف مثل علاقه، دوری یا نزدیکی دانشگاه، رتبه دانشگاه و غیره تصمیم گرفتند، باید طبق عکس کد دسترسی به انتخاب رشته و کد ملی خود را برای شروع انتخاب رشته دانشگاه آزاد وارد کنند.

بعدازآن که داوطلب مشخصات فردی خود را وارد کرد وارد مرحله پرداخت هزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد می‌شود. برای تکمیل پرداخت این هزینه طبق عکس پایین باید یکی از درگاه‌های پرداخت را بسته به نظر خود انتخاب کند.

طبق تصویر پایین داوطلب باید همه اطلاعات بانکی خود مثل شماره کارت، کد cvv2، تاریخ انقضای کارت، رمز پویا یا رمز دوم کارت و غیره را وارد کنند . بعدازآن در این مرحله از نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403 یک شناسه به داوطلب موردنظر داده می‌شود.

درنهایت در آخرین مرحله از راهنمای نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403 داوطلب باید فرم انتخاب رشته‌این دانشگاه را کامل کند و بعد از بررسی جزئیات و رشته‌های موردعلاقه خود، این فرم را ثبت کرده و کد رهگیری مربوط به انتخاب رشته دانشگاه آزاد را دریافت کند.

نکات مهم درباره نحوه انتخاب رشته کنکور آزاد 1403

  • زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد با کنکور سراسری فرق دارد و احتمالاً بعد از چند روز یا یک هفته از انتخاب رشته سراسری آغاز شود.
  • در زمان ورود به سامانه انتخاب رشته دانشگاه آزاد به کد دسترسی خود دقت کنید.
  • توجه کنید که انتخاب رشته دانشگاه آزاد بدون آزمون با انتخاب رشته دانشگاه آزاد با آزمون فرق دارد و هرکدام از آن‌ها در زمان‌های مختلفی شروع می‌شود.
  • رشته‌های پزشکی در زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد شامل تمامی رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی است و رشته‌های پیراپزشکی شامل رشته‌هایی مانند پرستاری، علوم آزمایشگاهی، هوشبری، اتاق عمل، مامایی، کاردرمانی، گفتاردرمانی، شنوایی‌سنجی، بینایی‌سنجی و غیره است.
  • حداکثر تعداد رشته‌ای که هر داوطلب مجاز به واردکردن آن در اولویت‌های انتخاب رشته خود است 100 عدد است.
  • نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403 مثل کنکور سراسری است، به این صورت که افراد باید از بهترین کد رشته محل انتخاب خود را شروع کرده و به‌این‌ترتیب به پایان برسند.
  • در زمان انتخاب رشته حتماً به محل تحصیل و نحوه رفت‌وآمد دقت کنید چراکه مسافت‌های بسیار طولانی از محل زندگی ممکن است باعث بالا رفتن هزینه‌ها و همین‌طور خستگی زیاد شود.
  • به رتبه‌بندی دانشگاه‌های آزاد دقت کنید چراکه هر دانشگاه رتبه و سطح علمی خاص خود را دارد و بسته به این مسئله دارای امکانات متفاوتی است.
  • یکی از مهم‌ترین مسائل درباره نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403 توجه به شهریه پرداختی هر رشته است. با در نظر گرفتن بالا رفتن مقدار شهریه‌ها مخصوصاً در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی، افراد باید در زمان انتخاب رشته به این مسئله توجه کنند.

انتخاب رشته دامپزشکی دانشگاه آزاد

انتخاب رشته آزاد

سخن پایانی

انتخاب رشته دانشگاه آزاد مانند انتخاب رشته دانشگاه سراسری از اهمیت بالایی برخوردار است، چراکه این مسئله باعث تغییر آینده فرد می‌شود و به همین دلیل باید به‌طورجدی به این مورد رسیدگی کرده و دقت لازم را به خرج داد. در این مقاله درباره نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403 و مهم‌ترین مسائل درباره آن صحبت کردیم. درنهایت توصیه می‌کنیم اگر دراین‌باره به سؤال یا مشکل خاصی برخوردید که به‌تنهایی قادر به حل کردن آن نبودید حتماً از مشاورهای تحصیلی در این حیطه کمک بگیرید.

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.