رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

ویرایش انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403

از آنجایی که پذیرش دانشجویان رد دانشگاه آزاد بر اساس اولویت های درج شده در فرم انتخاب رشته صورت خواهد پذیرفت، انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیاز به دقت بسیاری در جهت درج کد رشته های مورد نظر دارد، چرا که اگر به هر دلیلی در درج کد رشته ها خطا صورت پذیرد، برای دانشجو عواقب سنگینی همچون یک سال عقب ماندن از دوره تحصیل را در پی خواهد داشت.

با توجه به حساسیت این امر دانشگاه آزاد این امکان را برای داوطلبان خود فراهم ساخته تا متقاضیان بتوانند در تاریخ مشخصی اقدام به تغییر و حذف رشته های انتخابی خود نمایند. لذا در ادامه اطلاعات مفیدی در خصوص ویرایش انتخاب رشته 1403 خواهید یافت.

ویرایش انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402

 

تاریخ ویرایش انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403

بسیاری از داوطلبان پس از انتخاب رشته خود متوجه می شوند که کد رشته انتخابی خود را به اشتباه وارد کرده اند و یا اصلا اولویت آن ها رشته دیگری بوده و یا حتی رشته مورد نظر خود را وارد نکرده اند.

خوشبختانه در سال های قبل دانشگاه آزاد پس از پایان زمان انتخاب رشته در تاریخ چهاردم تا سی ام مرداد ماه امکان ویرایش، جابجایی و یا حذف رشته های انتخابی داوطلبان را میسر می ساخت. بنابراین به احتمال بسیار زیاد طبق روال گذشته در سال جاری نیز این امکان همزمان با تاریخ انتخاب رشته در این بازه زمانی وجود خواهد داشت.

نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403

نرم افزار انتخاب رشته دانشگاه آزاد

سایت ویرایش انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403

ویرایش انتخاب رشته از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه  به آدرس azmoon.org امکان پذیر است. برای این منظور با کلیک بر روی لینک انتخاب رشته آزمون سال 1403 وارد صفحه ای می ‌شوید که اطلاعاتی از جمله شماره ملی و کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد را از متقاضی می خواهد.

لازم به ذکر است لینک مربوطه با نام سامانه انتخاب رشته کنکور سراسری در سایت ثبت نام دانشگاه آزاد قرار دارد.

با درج اطلاعات خواسته شده فرم انتخاب رشته داوطلب در اختیار وی قرار داده خواهد شد که در آن امکان حذف، جابجایی و تغییر کد رشته ها وجود خواهد داشت.

نحوه انجام ویرایش انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403

همانطور که گفته شد داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت azmoon.org می توانند اقدام به ویرایش انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403 نمایند. برای این منظور باید مراحل زیر را به صورت گام به گام دنبال نمیایید.

مرحله اول ویرایش انتخاب رشته : ورود به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد در تاریخ اعلام شده و کلیلک بر روس کادر ویرایش انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403 و درج کد ملی و کد دسترسی انتخاب رشته آزمون سراسری دانشگاه آزاد اسلامی.

مرحله دوم ویرایش انتخاب رشته : در این مرحله با نمایش داده شدن فرم انتخاب رشته قبلی داوطلب، می توان با کلیک بر روی گزینه حذف اقدام به ویرایش آن نمود.

مرحله سوم ویرایش انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403: در نهایت پس از اعمال تغییرات مورد نظر در فرم ویرایش انتخاب رشته  1403 با کلیک بر روی ثبت نهایی می توان تغییرات انجام شده را اعمال کرد.

ویرایش انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1403

ویرایش انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403 در مقطع ارشد همانند مقطع کارشناسی روال ساده و تقریبا یکسانی دارد.

برای این منظور داوطلبان باید وارد سایت دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.iau.ac.ir شوند.

سپس برای وارد شدن در سامانه انتخاب رشته می بایست کد 7 رقمی مندرج در کارنامه اولیه داوطلب و کد ملی را در کادر مربوطه وارد نمود.

در نهایت با وارد نمودن کد های خواسته شده، اطلاعات داوطلب نمیش داده می شود و می توان اقدام به حذف، تغییر الویت و درج کد رشته های دیگر نمود.

لازم به ذکر است چنانچه داوطلب به هر دلیلی نتواند ویرایش انتخاب رشته خود را انجام دهد می تواند در سایت دانشگاه آزاد با مراجعه به قسمت ارتباط با ما و یا ثبت درخواست الکترونیکی اعتراض خود را تحت عنوان بررسی اشتباه در انتخاب رشته به مسولین  برساند.

نکات مفید در ویرایش انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403

برای جلوگیری از اشتباه مجدد در انتخاب رشته به داطلبان پیشنهاد می شود موارد زیر را مطالعه کنند و آن ها را در انتخاب رشته خود بکار برند.

  1. در صورت تمایل به تغییر اولیت های خود از قبل لیستی از آن ها را روی یک برگه بنویسید و مواردی همچون علاقه، مسافت تحصیل و غیره را مد نظر داشته باشید.
  2. توصیه می شود حتما از یک مشاور تحصیلی در این خصوص کمک بگیرید و الویت های خود را مجددا مورد بازبینی قرار دهید تا در زمان مذکور دیگر شک و شبهه ای نسبت به رشته های اتخابی خود نداشته باشید و با موفقیت ویرایش انتخاب رشته خود را انجام دهید.
  3. توجه داشته باشید طبق تجربه سال های قبل دانشگاه آزاد اصلاحیه هایی در خصوص انتخاب رشته منتشر می کنند، بنابراین اخبار در این زمینه را دنبال کنید تا با درج این اصلاحیه ها اشتباه دیگری در ویرایش انتخاب رشته 1403 صورت نگیرد. بنابراین دفترچه اصلاحیه انتخاب رشته را با دقت تمام مطالعه کنید.

تغییر الویت رشته های دانشگاه آزاد پس از اتمام زمان ویرایش انتخاب رشته

با اینکه اطلاعات تاریخ ویرایش دانشگاه آزاد به طور گسترده ای در اخبار و سایت های دیگر اطلاع رسانی می شود اما باز هم در سال های گذشته شاهد این بوده ایم که خیلی از داوطلبان به هر دلیلی در تاریخ های اعلام شده از سوی دانشگاه آزاد به ویرایش انتخاب رشته خود توجهی نداشته اند و پس از اعلام نتایج نهایی متوجه شده اند که ای کاش اولویت خود را در انتخاب رشته تغییر می دادند. اما خبر خوب این است که خیلی از داوطلبان در این مرحله هم میتوانند درخواست تغییر اولویت خود را به دانشگاه اعلام کنند و دانشگاه با بررسی رتبه و طرفیت پذیرش و موارد دخیل دیگر اجازه این کار را ممکن است میسر نماید.

 

همچنین لازم به ذکر است خیلی از داوطلبان که نمی توانند در رشته مورد نظر خود قبول شوند باز هم در زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 1403 این شانس را خواهند داشت تا در رشته مورد علاقه خود بول شوند و ادامه تحصیل دهند.

 

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن 

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

 

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.