رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور

امروزه تحصیل در بین اکثر مردم جهان به ویژه مردم ایران یه چیز خیلی پیش پا افتاده و عادی به حساب میاد و اصلا تمایل و رغبتی به درس و دانشگاه نمی دهند; زیرا تحصیل کنندگان با این واقعیت روبه رو شدند که امروزه بیشتر به توانایی ها و استعداد آدم ها کار دارند و در مرحله آخر هست که به مدرک آدم ها توجه میشود. بنابراین یا اکثریت به دانشگاه های آزاد یا پیام نور میروند یا تا دیپلم فقط تحصیل میکنند.

درصد بسیار کمی از مردم هستند که با قبول شدن در کنکور به دانشگاه های دولتی میروند کسانی به دانشگاه های دولتی میروند که یا وضعیت درسی مطلوبی دارند یا وضعیت مالی مناسبی ندارند. در این مطلب با ما با نحوه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور همراه باشید.

 

تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور

 

معرفی تحصیل همزمان در دانشگاه پیام نور

داشنگاه پیام نور جزو دانشگاه هایی است که هویت ایرانی-اسلامی دارد این دانشگاه برای اجرای عدالیت میان دانشجویان و امید بخشید و گسترش دانش دانشگاه خود و تحصیل کنندگان در راستای سیاست های بزرگ جمهوری اسلامی ایران در سطح کشوری و جهانی می کوشد تا نقش خود را به عنوان یک دانشگاه بین المللی ایفا کند.

دانشگاه های پیام نور از مراکز متعدد ورزشی – مذهبی و کانون های فرهنگی و امور برنامه بهره میبردو سعی میکند تا انرژی جوانان و دانشجویان را در مسیر های صحیح هدایت کند.

 

 

نحوه پذیرش دانشجویان در دانشگاه های پیام نور

نظام آموزشی دانشگاه های پیام نور نظامی است که مبنی بر رسیدگی به دانشجویان در سرار کشور است. دانشجویان این دانشگاه بر اساس منابع اعلام شده برای هر درس و برای هر رشته پس از مطالعه فردی و رفع اشکال گروهی توسط اساتید و رسانه های کمک آموزشی در آزمونی هماهنگ در تمامی دانشگاه های پیام نور در سراسر کشورشرکت می کنند و یافته ها و دانشی که در این مدت از طریق فردی و اساتید به دست آورده بودند را مورد سنجش قرار میدهند.

دو راه برای پذیرش در دانشگاه های پیام نور وجود دارد که اولین راه از طریق آزمون سراسری صورت میگیرد و راه دوم بدون آزمون صورت میگیرد که در راه دوم به سوابق تحصیلی دانشجویان بیشترین توجه میشود در حالت کلی برای پذیرش در دانشگاه پیام نور دانشجویان با شرکت در آزمون سراسری و آزمون های فرا گیر انجام میپذیرد. نکته قابل توجه در این خصوص وجود دارد و این است که تشکیل و برگزاری کلاس ها در هر دو راه پذیرش یکسان میباشد و به سه صورت حضوری نیمه حضوری و غیرحضوری یا همان آنلاین صورت میگیرد. البته برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه نحوه پذیرش دانشگاه پیام نور میتوانند به

سایت سازمان سنجش با نشانی www.sanjesh.org مراجعه فرمایند.

 

عوامل موثر در انتخاب رشته اول یا دوم

تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور

مهمترین عوامل موثر در انتخاب رشته به ترتیب علاقه و استعداد و بازار کار (بازار کار اخرین و نهایی ترین مرحله در انتخاب رشته به حساب می آید) هست. حال یک سوال پیش می آید که چرا ابتدا علاقه بعد استعداد؟ زیرا تا زمانی علاقه به کار یا رشته ای نداشته باشیم و هر چه قدر هم استعداد داشته باشیم باز هم نمیتوانیم در آن کار و رشته موفق و سربلند باشیم پس بنابراین علاقه عامل اصلی در شروع هر کار و رشته ای است و هر فردی, در زمینه ای که علاقه دارد موفق تر است; پس باید رشته ای را انتخاب کنیم که به آن علاقه داشته باشیم تا بتوانیم در آن رشته تحصیل کنیم و کار کنیم و آینده خود را در آن رشته و شغل و کار خوشحال بیابیم.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور

اعتبار مدرک کارشناسی دانشگاه پیام نور

ثبت نام تکمیل ظرفیت پیام نور و غیرانتفاعی

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور

 

تحصیل در دو رشته مختلف در دانشگاه های پیام نور

بسیاری از دانشجویان دانشگاه های پیام نور علاقه زیادی به تحصیل در دو رشته مختلف را دارند و برای تحصیل در دو رشته مختلف شرایطی وجود دارد که در صورتی که دانشجویان این شرایط را دارا باشند امکان انتخاب و تحصیل در دو رشته مختلف را دارند و به علاقه خود میرسند.

تحصیل در دو رشته مختلف مزایای زیادی دارد که از جمله بهترین آن توانایی در دو رشته و شغل است و این یک پوئن مثبت در آینده شغلی افرادی که در دو رشته تحصیلی میکنند به حساب می آید. حال برای تحصیل در دو رشته مختلف در دانشگاه های پیام نور شرایطی وجود دارد که در ادامه به این شرایط میپردازیم.

 

تحصیل همزمان در دو رشته مختلف در دانشگاه های پیام نور چه شرایطی دارد؟

دانشجویانی که علاقه دارند در دو رشته مختلف تحصیل کنند شهریه رشته دوم تحصیلی بر اساس شهریه نوبت دوم رشته اول فراگیر پیام نور مشخص میگردد. همچنین لازم به ذکر است تا زمانی که شهریه تحصیل در دو رشته مختلف پرداخت نگردد امکان تحصیل در رشته دوم وجود ندارد.

هزینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور

دانشجویان علاقه مند برای تحصیل در رشته دوم باید واجد شرایط و مدارک لازم زیر باشند:

1-گواهی دوره متوسطه و همچنین گواهی پیش دانشگاهی داوطلب برای تحصیل در رشته دوم

2-ارائه کارنامه کلی دروس گذرانده شده در رشته اول

3-ریزنمرات دوره متوسطه و پیش دانشگاهی برای ثبت نام در رشته تحصیلی دوم

4-گواهی نظام وظیفه برای معافیت دانشجو (البته لازم به ذکر است که نکته آخر تنها مختص آقایان است)

بنابراین میتوان گفت که امکان تحصیل در رشته دوم در دانشگاه های پیام نور برای تمامی داوطلبانی که شرایط و مدارک بازم را داشته باشند که اکثریت داوطلبان این مدارک را دارا میباشند وجود دارد و مدرکی که برای رشته دوم دریافت میکنند بسیار معتبر و تایید شده از طرف وزرت علوم است.

همچنین این نکته قابل توجه است که دانشگاه پیام نور در بیشتر استان ها دارای امکانات فعالیت میکند و خدمات بسیاری را ارائه میکند.

تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن 

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

 

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.