رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دانشجویان چگونه میتوانند از شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور اطلاع پیدا کنند؟
دفترچه انتخاب رشته و ثبت نام دانشگاه پیام نور‌چه کمکی به متقاضیان می کند ؟

طی هر سال دفترچه نام نویسی و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه پیام نور برای دانشجویان ارائه می شود که در این دفترچه شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور درج شده است داوطلبان میتوانند با مطالعه شرایط دانشگاه پیام نور برای ثبت نام بدون کنکور خود اقدام نمایند. دانشجویان که جزو ورودی های مهر ماه دانشگاه پیام نور هستند می توانند پیش از اغاز زمان تعیین شده برای ثبت نام با استفاده از دفترچه ثبت نام کلیه شرایط موجود را بررسی نمایند و سپس برای انجام مراحل ثبت نامی خود اقدام کنند .

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور

دانشگاه های پیام نور در چه مقطع ای اقدام به پذیرش دانشجو می کنند ؟

همانگونه که پیش تر نیز گفته شد دانشگاه های پیام نور بدون کنکور در مقطع کارشناسی دانشجویان را پذیرش می کنند ‌. شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور از دو قسمت عمومی و اختصاصی تشکیل شده است ، که کلیه ی متقاضیان این امکان را دارند تا قبل از انجام امور ثبت نامی خود به مطالعه کلی دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور بپردازند . توجه داشته باشید شرایط و ضوابط ورودی های نیم سال اول و نیم سال دوم به صورت یکسان می باشد و تفاوتی وجود ندارد . در ادامه ی مقاله به توضیحاتی بیشتری در خصوص شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور خواهیم پرداخت .

شرایط(عمومی) ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نوربه شرح زیر می باشد :

داشتن توانایی های جسمی مناسب در راستای تحصیل در رشته ی انتخاب شده

نداشتن اعتیاد به هرگونه مواد مخدر

نداشتن رفتار های ناهنجار

نداشتن دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران

وابسته نبودن به گروه های دشمن و پیروی نکردن از این گروهک ها

پذیریش قوانین و مقررات نظام جمهوری اسلامی ایران

متعقد بودن به یکی از ادیان الهی که در قانون جمهوری اسلامی ایران پذیرش شده باشد

پذیریش تمامی قوانین دانشگاه

هیچگونه نقل و انتقال و جا به جایی در خصوص پذیرش شدن بر پایه ی عملکرد تحصیلی صورت نمیگیرد .

پرداخت نمودن نرخ مصوب شهریه بر اساس هر ترم تحصیلی در دانشگاه

شرایط ثبت نام ( اختصاصی )بدون کنکور دانشگاه پیام نور به شرح زیر می باشد :

معمولا هر متقاضی برای تحصیل نمودن در پایه ی کارشناسی دانشگاه پیام نور  ملزم می باشد حداکثر یکی از مدارک دیپلم چهار ساله نظام قدیم و یا مدرک دیپلم نظام جدید ، مدرک پیش دانشگاهی ، یا دیپلم و یا مدرک کاردانی خود جهت تکمیل مدارو به دانشگاه فوق ارائه نماید .

دانش اموختگانی که دارای مدرک دیپلم فنی حرفه ای و یا کار دانش نظام قدیم هستند امکان ثبت نام کارشناسی بدون کنکور دانشگاه پیام نور را ندارند تنها افرادی که دارای مدرک کاردانی و یا پیش دانشگاهی هستند میتوانند برای تکمیل مراحل ثبت نام خود اقدام کنند.

پذیرفتن بدون کنکور دانشگاه پیام نور طبق سال های گذشته بر پایه ی  معدل کتبی دیپلم متقاضیان می باشد . متقاضیانی که برای دریافت مدرک دیپلم آن ها امتحانات پایانی برگزار نگردید است ، همانند رشته های فنی حرفه ای و یا اگر دریافت کنندگان مدرک دیپلم نظام قدیم پذیرفتن بر پایه ی معدل پایانی دیپلم آنها خواهد بود .

داوطلبان ورودی های مهر ماه حداکثر تا 30 شهریور و داطولبان ورودی های بهمن ها تا 30 بهمن امکان دانش اموختگی و دریافت مدرک خود را دارند .

دانشجویان دوره های روزانه ملزم می باشند تا 31 مرداد 1403 انصراف نهایی خود را به دانشگاه مربوطه ارائه دهند ، زیرا تنها در این صورت می توانند برای ثبت نام بدون کنکور دانشگله سراسری اقدام نمایند.

همانگونه گفته شد پذیرفتن متقاضیان تنها بر پایه ی عملکرد تحصیلی گذشته افراد می باشد اگر دانشجویی نوع دیپلم متقاضی با گروه ازمایشی آن دارای تفاوت باشد در این صورت عمل معدل نیز متفاوت می باشد .

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور از طریق چه روشی به اطلاع دانشجویان می رسد ؟

شرایط ثبت نام در دفترچه ای که در اختیار داوطلبان قرار می گیرد دارای تمامی شرایط دانشگاه پیام نور است و دانشجویان میتوانند پیش از ثبت نام از شرایط کلی ثبت نام بدون کنکور اطلاع حاصل نمایند . همچنین در متن مقاله نیز توضیحاتی کلی درباره ی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور موجود می باشد.

آیا دانشگاه پیام نور در مقطع کاردانی نیز اقدام به پذیرش دانشجویان می کنند ؟

پاسخ این سوال خیر است ، همانگونه که پیش تر در متن مقاله نیز گفته شد تمامی دانشگاه های پیام نور تنها در مقطع کارشناسی پیوسته اقدام به پذیرش دانشجویان میکنند که اطلاعات کلی درباره ی این موضوع و شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور در متن مقاله موجود می باشد .

پذیرفتن دانشجویان در دانشگاه های پیام نور به صورت می باشد ؟

همانگونه که در متن مقاله نیز به این موضوع اشاره شد ، پذیرفتن دانشجویان در دانشگاه های پیام نور تنها بر اساس معدل مدرک دیپلم متقاضیان می باشد ، برای دریافت اطلاعات بیشتر در این خصوص توصیه میکنیم حتما متن مقاله را نیز با دقت مطالعه نمایید .

مراحل تکمیل ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور به شرح زیر می باشد :

ممکن است ثبت نام در رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور به دو صورت  حضوری یا غیر حضوری  صورت گیرد . چنانچه ثبت نام صورت حضوری انجام شود، متقاضی ملزم می باشد کد رشته مورد نظر فردی خودد را انتخاب نماید و با در دست داشتن مدارک خواسته شده ، به واحد مربوطه ی دانشگاه ارائه دهد ، اگر ثبت نام به صورت غیر حضوری باشد داوطلب مستلزم می باشد مراحل زیر را تکمیل کند :

ابتدا باید به  سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه نماید .

و بر روی گزینه “سراسری” که در منو موجود می باشد و در قسمت راست سامانه است را انتخاب کند .

چنانچه که در بازده زمانی مناسب به سامانه فوق مراجعه کرده باشید، لینک مربوطه برای  ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری برای شما نمایش داده خواهد شد که این لینک دانشگاه های پیام نور را نیز دارا می شود .

از منوی  “خرید سریال ثبت نام” کارت اعتباری خود را باید خریداری کنید.

بعد از تکمیل گام پرداخت هزینه ثبت نام بدون کنکور پیام نور ملزم می باشید مجدد به سامانه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری وارد شوید و سریال نام نویسی خود را ارائه دهید و تمامی مراحل به طور دقیق انجام دهید ‌.

اگر تمامی گام های گفته شد را به درستی انجام داده باشید ، یک کد پیگیری و شماره پرونده برای شما صادر می شود که باید این کد ها را نزد خود نگهداری کنید ، زیرا پس از هربار ورود به پنل کاربری خود باید این کد ها را در سامانه بارگذاری کنید .

 

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن ثابت با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید

 

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.