رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

در این مطلب به «چشم ‌پزشکی» و «اپتومتری» که شاخه‌ ای از چشم ‌پزشکی با تمرکز بر بینایی، سلامت چشم و مراقبت‌ های بینایی است می پردازیم. در معرفی و بازار کار رشته بینایی سنجی باید گفت تهیه و تجویز وسایل کمک بینایی برای افراد کم بینا، ساخت عینک های طبی ، تشخیص دقیق عیوب ضعف چشم و درمان بیماری ها متخصص هستند.

تنبلی چشم کودکان، تجویز لنزهای استاندارد طبی و غیر طبی، معاینه و اصلاح انحرافات چشم و… از دیگر کار های اپتومتریست است.

معرفی و بازار کار رشته بینایی سنجی

 

جهت مکالمه با کارشناسان صدای سنجش لطفا از فرم زیر وقت مشاوره رزرو بفرمایید

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

تلفن پشتیانی رزرو وقت مشاوره

02166837359-02166868571

قبولی در رشته های فرعی چشم

 

تسلط بر دروسی مانند فیزیک، ریاضیات و زیست شناسی می تواند برای کسب نمره قبولی در رشته بینایی سنجی بسیار مفید باشد، پس اگر قصد تحصیل و آشنایی و معرفی و بازار کار رشته بینایی سنجی رشته را دارید، این را در نظر داشته باشید و همچنین دوره کارشناسی در رشته بینایی سنجی چهار سال طول می کشد.

در ایران اپتومتری در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری قابل تحصیل است. اما توجه داشته باشید که این رشته به طور معمول ارائه می شود و گرایش خاصی در مقطع کارشناسی ندارد. اما دارندگان مدرک کارشناسی می توانند در رشته های زیر ادامه تحصیل دهند.

دوره های کارشناسی ارشد و دکتری بینایی سنجی، دوره های تخصصی اختلالات بینایی دو چشمی، تمرینات بینایی سنجی، کمک های بینایی و تجویز لنزهای نامرئی را ارائه می دهند.

چشم انداز اشتغال و معرفی و بازار کار رشته بینایی سنجی

 

اگر به طور جدی به دنبال شغل در رشته بینایی سنجی هستید، باید توجه داشته باشید که ایران علاوه بر سایر کشورهای خارجی، از نظر فرصت های شغلی دارای صنعت بینایی سنجی قوی نیز می باشد. در معرفی و بازار کار رشته بینایی سنجی تا 80 درصد فارغ التحصیلان این رشته شغلی پیدا می کنند.

فارغ التحصیلان بینایی سنجی با توجه به تخصص آکادمیک و علمی خود در زمینه عیوب انکساری، این پتانسیل را دارند که فعالیت های مستقل خود را راه اندازی کنند.

پیشگیری از تنبلی چشم و همچنین امکان کار به عنوان مشاور در زمینه هایی مانند سلامت چشم و بینایی در محیط های آموزشی، خدماتی و صنعتی و همچنین همکاری با سازمان ها و صنایع دولتی، همکاری در شرایط اضطراری استخدامی و … امور نظامی و اخذ گواهینامه از جمله کار های این رشته است.

رشته رادیولوژی بدون کنکور

تخصص ها و معرفی و بازار کار رشته بینایی سنجی

 

دفترچه انتخاب رشته کنکور شامل گرایش های رشته بینایی سنجی می باشد و مانند سایر رشته ها بازار مناسبی دارد. در حالی که بیمار منتظر است تا به مرکز درمانی منتقل شود، کمک های اولیه چشمی را می توان با خلبانی و رانندگی انجام داد، مراقبت اولیه بینایی تخصص بینایی سنجی است.

در معرفی و بازار کار رشته بینایی سنجی تشخیص و درمان اختلالات بینایی دوچشمی، تنبلی چشم و سایر چشم ها شرایط از جمله وظایف یک اپتومتریست است. عیوب انکساری با تجویز لنزهای مناسب درمان می شود.

از نظر روشنایی و محافظت از چشم، اپتومتری باید روی محیط باشد. تهیه و تجویز وسایل کمک بینایی مانند چشمی ساده و مرکب، سیستم های تلسکوپی، تلویزیون مدار بسته برای کم بیناها و اندازه گیری میدان بینایی نیز از تخصص های فارغ التحصیلان این رشته است.

توانایی های لازم و معرفی و بازار کار رشته بینایی سنجی

 

از سوی دیگر، زمانی که بیمار به اپتومتریست مراجعه می کند، متخصص این رشته پس از جمع آوری سوابق پزشکی بیمار و انجام معاینه کامل برای شناسایی اشکال اصلی، بیمار را به متخصص مربوطه مانند چشم پزشک یا گوش ارجاع می دهد. متخصص بینی و حلق در صورت لزوم و یا به متخصص مغز و اعصاب یا متخصص داخلی مراجعه می کند.

یک اپتومتریست باید دارای پیشینه قوی در ریاضیات و زیست شناسی از دبیرستان و پیش دانشگاهی و همچنین مهارت های فیزیک قوی و علاقه شدید به فیزیک نور باشد. از نظر فیزیکی نیز داشتن دست و چشم سالم ضروری است.

درجه عینک باید مشخص شود، یکی از چالش برانگیزترین کارها در علوم بینایی است که صبر و حوصله زیادی می طلبد، بنابراین این رشته نیز نیاز زیادی به آن دارد.

رشته سونوگرافی بدون کنکور

دروس دانشگاهی و معرفی و بازار کار رشته بینایی سنجی

همانطور که مستحضر هستید، حداکثر زمان مجاز برای تحصیل در مقطع کارشناسی تقریبا چهار سال یا هشت ترم است. بدیهی است این مهلت بر اساس اطلاعیه و دستورالعمل ارسالی وزارت علوم به دانشگاه ها قابل تغییر است و دانشجو همچنان مجاز به ادامه تحصیل در محدوده سیاست های جاری دانشگاه تا پایان موفقیت آمیز کلیه دوره های کارشناسی می باشد.

دروس پایه و اصلی شامل: فیزیک نور، شیمی عمومی، فیزیولوژی عمومی، آناتومی عمومی و اعصاب، آمار حیاتی، کمک های اولیه، اورژانس چشم، آسیب شناسی عمومی، میکروبیولوژی، فارماکولوژی، علائم چشم در برخی بیماری های داخلی، ژنتیک و چشم، آناتومی و بافت.

دوره های تخصصی برای معرفی و بازار کار رشته بینایی سنجی شامل: لنزهای تماسی، آسیب شناسی چشم، بینایی سنجی کودکان و سالمندان، بینایی سنجی شغلی و سلامت چشم، بینایی سنجی چشم، مکانیسم بینایی دو چشمی، درمان ناهنجاری های دو چشمی، تجزیه و تحلیل مشاهده بالینی، پایان نامه و کارآموزی می باشد.

شناسی چشم، فیزیولوژی چشم، اپتیک هندسی و فیزیکی، آزمایشگاه اپتیک، فیزیولوژی اپتیک ، مبانی بینایی سنجی، مشاهده، تاریخچه بینایی سنجی و علوم بینایی و زبان تخصصی.

مشاغل و معرفی و بازار کار رشته بینایی سنجی

بحث موقعیت شغلی و بازار هر رشته دانشگاهی ارائه شده توسط دانشگاه، حیاتی ترین گام در انتخاب رشته است زیرا به طور مستقیم آینده داوطلب را تحت تاثیر قرار می دهد. زیرا برخی از دانشجویان پس از اتمام تحصیل در مؤسساتی که شهریه دریافت می کنند، پیش بینی می کنند شغلی پیدا کنند که هزینه شهریه دانشگاه آن ها را پوشش دهد.

با این که سعی شده در این مطلب توضیحات کامل و جامعی در دسترس قرار گیرد اما همچنان توصیه می شود قبل از انتخاب رشته با مشاوران و کارشناسان این رشته مشورت کرده و سپس اطلاعات خود را در سایت انتخاب رشته وارد کنید. با صدای سنجش تماس گرفته و زمان کشاوره خود را رزرو نمایید.

کارشناسان سامانه مشاوره تحصیلی صدای سنجش آماده پاسخگویی به سوالات و ارائه اطلاعات لازم در مورد رشته بینایی سنجی به داوطلبان می باشند. با دنبال کردن اکانت های اینستاگرام یا تلگرام صدای سنجش می توانید از اخبار این صنعت نیز مطلع شوید.

 

جهت مکالمه با کارشناسان صدای سنجش لطفا از فرم زیر وقت مشاوره رزرو بفرمایید

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

تلفن پشتیانی رزرو وقت مشاوره

02166837359-02166868571

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.