رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

 

معرفی رشته بهداشت عمومی درآمد و بازار کار

همه ساله، تحت نظارت وزارت بهداشت دوره هایی در شاخه بنیادی علوم بهداشتی که در این بین معرفی رشته بهداشت عمومی درآمد و بازار کار می تواند مفید باشد برگزار می شود. این رشته یکی از رشته هایی است که در زیرگروه دوم زیرگروه های رشته تجربی ارائه می شود و دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور آن را به عنوان واحد در مقاطع کارشناسی ناپیوسته، پیوسته و ناپیوسته می پذیرند.

 

معرفی رشته بهداشت عمومی درآمد و بازار کار

 

 

جهت مکالمه با کارشناسان صدای سنجش لطفا از فرم زیر وقت مشاوره رزرو بفرمایید

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

تلفن پشتیانی رزرو وقت مشاوره

02166837359-02166868571

 

اهمیت در سلامت جامعه

 

مسئولیت حفظ سلامت و پاکیزگی در کل جامعه بر عهده دانشجویان و فارغ این رشته است. به عبارت دیگر، مطالعه و معرفی رشته  مجموعه اقداماتی را به دنبال دارد که برای ارتقای وضعیت سلامت جامعه انجام می شود و کسانی که در این زمینه فعالیت می کنند، رفاه شهروندان جامعه را تضمین می کنند. این افراد باید که جلوی هر موضوعی را که می تواند سلامت عموم مردم را به خطر بیندازند را بگیرند.

متخصصان بهداشت عمومی بر خلاف متخصصان بالینی مانند پزشکان و پرستاران که در درجه اول بر درمان افراد پس از بیماری یا مجروح شدن تمرکز می‌کنند، با اجرای خدمات، اجرای طرح‌های آموزشی و انجام تحقیقات مرتبط، از بروز مشکلات مکرر جلوگیری می‌کنند.

علاوه بر این، آن ها تمام تلاش خود را می کنند تا اطمینان حاصل شود که همه به امکانات پزشکی دسترسی برابر دارند و حقوق بیماران و استاندارد های مراقبت برای همه را ارتقا می دهند.

بروز بیماری ها و معرفی رشته بهداشت عمومی درآمد و بازار کار

 

اهمیت این رشته بدیهی است زیرا کمبود آن باعث بروز بیماری های مختلف، مسائل پزشکی و مشکلات عمومی در جامعه می شود، تا جایی که امروزه می توان در حوزه معرفی رشته  را زیربنای اصلی رشته هایی از جمله موارد زیر دانست.

آموزش بهداشت.

مدیریت سلامتی خود

بخش علوم تغذیه

اقتصاد سلامت.

بازار کار رشته علوم تغذیه

معرفی و بازار کار رشته بینایی سنجی

معرفی رشته بازار کار علوم آزمایشگاهی

دوره های تحصیلی و معرفی رشته بهداشت عمومی درآمد و بازار کار

 

در سراسر کشور، دانشگاه های علوم پزشکی پذیرش می کنند دانشجویانی که در مقاطع مختلف در مقطع کاردانی، پیوسته و کارشناسی ناپیوسته تحصیل می کنند. دانش‌آموزان موظفند در تعداد واحدها و دروس متناسب با سطح خود ثبت ‌نام کنند، که در ادامه این مقاله به آن پرداخته خواهد شد.

دوره های منتهی به مدرک کاردانی:

بهداشت خانواده و پیشگیری از بیماری دو گرایش موجود برای مقطع کاردانی بهداشت عمومی می باشد.

71 واحد ارائه شده در این بخش به سه گرایش مختلف تقسیم می شوند.

متخصص بهداشت مدارس

رشد شبکه و رفاه خانواده

متخصص سلامت.

علاوه بر این، مراکز درمان اعتیاد ، خانه های سالمندان، کلینیک ها و امکاناتی که به مادران باردار و کودکان خردسال کمک می کند.

فارغ التحصیلان این رشته واجد شرایط تدریس کلاس های بهداشت در مدارس و همچنین در بیمارستان ها، مراکز تولیدی و سایر بخش های خصوصی مانند هتل ها هستند.

درآمد و معرفی رشته بهداشت عمومی درآمد و بازار کار

 

مانند بسیاری از علوم پزشکی، این یکی نیز دارای متغیرهای مختلفی است که بر میزان درآمد تأثیر می گذارد. به عنوان مثال: شهر، مهارت های فرد، سابقه کاری و عوامل دیگر بر این موضوع تأثیر می گذارد.

در حوزه کسب و کار و درآمد بدون شک مسائل اقتصادی مطرح خواهد بود. متوسط ​​حقوق فارغ التحصیلان بهداشت عمومی در سال با این شرایط و همه این پارامترها معادل 5 میلیون و 800 هزار تومان است.

کارشناسی ناپیوسته و معرفی رشته بهداشت عمومی درآمد و بازار کار

 

داوطلبانی که قبلا دارای مدرک کاردانی بهداشت عمومی هستند، برای انجام این کار باید برای مدرک کارشناسی اقدام کنند. آن ها می توانند پس از شرکت در آزمون و دریافت مدرک علمی، مقطع کارشناسی را انتخاب کنند. لازم به ذکر است داوطلبانی که در این رشته پذیرفته شوند، تحصیلات خود را تا مقطع کارشناسی ادامه خواهند داد.

کارشناسی ارشد و معرفی رشته بهداشت عمومی درآمد و بازار کار

 

شرکت کنندگان در وزارت بهداشت ممکن است دارای مدرک لیسانس باشند یا قبلا در بهداشت عمومی کار کرده باشند. داوطلبان باید دوره های لازم برای اخذ مدرک لیسانس بهداشت عمومی از مقطع کارشناسی ارشد وزارت بهداشت را بگذرانند تا آمادگی شرکت در آزمون های مربوطه را داشته باشند.

همانطور که قبلاً بیان شد، مدرک کارشناسی ارشد در بهداشت عمومی منجر به بسیاری از رشته هایی می شود که در جدول پیوست توضیح داده شده است.

دکتری و معرفی رشته بهداشت عمومی درآمد و بازار کار

 

داوطلبان دکتری تخصصی می توانند بر اساس مدرک کارشناسی ارشد خود برای آزمون دکتری در رشته ارائه شده توسط وزارت بهداشت اقدام کنند. داوطلبان دکتری در صورت قبولی در آزمون علمی به مصاحبه دکتری وزارت بهداشت دعوت خواهند شد. در صورت موفقیت در دانشگاه پذیرفته شده و اجازه ادامه تحصیل در مقطع دکتری را خواهند داشت.

گفته می شود هر ساله تعداد قابل توجهی از افراد علاقه مند به تحصیل در رشته پزشکی و به هر دلیلی در تحصیل موفق می شوند. در این زمینه کار نمی کنند. قرار است این افراد پس از دریافت مدرک کارشناسی در مقطع کارشناسی پزشکی  ثبت نام کنند.

بر این اساس، فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی می توانند در مقطع کارشناسی در رشته معاینه پزشکی ادامه دهند و در صورت رسیدن به رتبه علمی، امکان تغییر رشته و ادامه تحصیل در رشته پزشکی را خواهند داشت.

بازار کار و معرفی رشته بهداشت عمومی درآمد و بازار کار

 

اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد چشم انداز اشتغال بخش بهداشت عمومی در ایران هستید، باید بگوییم که فرصت های شغلی مناسبی برای فارغ التحصیلان اخیر این رشته وجود دارد که در لیست گزینه های شغلی وزارت بهداشت نیز گنجانده شده است. متاسفانه برخی از فارغ التحصیلان به دلیل جذب بالای دانشجو بدون آزمون در بازار کار این رشته در یافتن شغل مناسب با رشته خود دچار مشکل می شوند.

همچنین در برخی مناطق توسعه نیافته و دورافتاده در نتیجه توزیع نامناسب با کمبود نیرو مواجه هستیم. در حالی که در سایر زمینه ها ممکن است اصلا مورد نیاز نباشد، این بر دستمزد افرادی که در بهداشت عمومی کار می کنند تأثیر می گذارد. بازار کار حوزه بهداشت عمومی را می توان به چهار سطح شامل اجرایی، مراقبتی، تحقیقاتی و آموزشی تقسیم کرد.

 

 

 

جهت مکالمه با کارشناسان صدای سنجش لطفا از فرم زیر وقت مشاوره رزرو بفرمایید

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

تلفن پشتیانی رزرو وقت مشاوره

02166837359-02166868571

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.