رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

فارغ التحصیلان این رشته می توانند به عنوان مسئول فنی در بخش های تغذیه بیمارستان ها، مراکز بهداشتی درمانی، تاسیسات تولید مواد غذایی، سازمان های ورزشی، نمایندگان علمی شرکت های دارویی، کترینک های هواپیمایی، کلینیک های تغذیه و رژیم غذایی به صورت مستقل یا با همکاری متخصصین داخلی استخدام شوند. به طور کلی بازار کار رشته علوم تغذیه در حال حاضر قوی است برای آشنایی بیشتر با صدای سنجش تماس بگیرید.

مشاوره تحصیلی کنکور تجربی

 

بازار کار رشته علوم تغذیه

 

 

جهت مکالمه با کارشناسان صدای سنجش لطفا از فرم زیر وقت مشاوره رزرو بفرمایید

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

تلفن پشتیانی رزرو وقت مشاوره

02166837359-02166868571

موقعیت های کاری مختلف برای این رشته

 

در عصر جدید با توجه به اهمیت روزافزون علم تغذیه و تأثیرات آن بر سلامتی افراد، نگرانی از چاقی و لاغری، لزوم رعایت رژیم غذایی در بیماری‌های مختلف و غیره، پیش‌ بینی می ‌شود متخصصان و بازار کار رشته علوم تغذیه بسیار خوب باشد.

برای بیماران بستری در بخش های مختلف از جمله ، کودکان، سرطان و آی سی یو، یک مشاور تغذیه در بخش تغذیه بیمارستان برنامه های غذایی را تهیه و اصلاح می کند. علاوه بر این، او نظارت بر مراحل مختلف تهیه غذا از جمله پخت و پز و سرو در آشپزخانه را بر عهده دارد.

دو مورد از وظایف این گروه نظارت و ارائه مراقبت های تغذیه ای برای گروه های سنی مختلف و گروه های آسیب پذیر مانند زنان باردار، نوزادان، کودکان، نوجوانان و سالمندان و همچنین ارتقای سواد تغذیه ای و آموزش تغذیه است.

ورزش و بازار کار رشته علوم تغذیه

 

یک متخصص که در زمینه تغذیه ورزشی دانش کسب کرده باشد می تواند در سازمان های ورزشی یا با تیم های ورزشی برای ایجاد برنامه های غذایی برای ورزشکارانی که در انواع ورزش های تیمی و انفرادی رقابت می کنند کار کند. تخصص بالا در بازار کار رشته علوم تغذی و مکمل های ورزشی و آشنایی با ماهیت ورزش های مختلف برای فعالیت در این زمینه تغذیه لازم است.

مشاور تغذیه ای که در شرکت های داروسازی به عنوان نماینده علمی کار می کند و وظیفه معرفی داروها به پزشکان، داروسازان و سایر متخصصان بهداشت و درمان را بر عهده دارد، به دلیل آموزش علمی در صنعت مکمل ها می تواند در این زمینه موفق شود.

شهریه دندانپزشکی پردیس خودگردان

کلینیک ها و بازار کار رشته علوم تغذیه

 

در نهایت، کلینیک های تغذیه و رژیم درمانی، پرطرفدارترین صنعت برای فارغ التحصیلان این رشته است. متخصص تغذیه در مطب خود برای بیماران سرپایی رژیم غذایی ایجاد می کند.

این افراد علاوه بر مطب متخصص تغذیه برای رژیم های چاقی و لاغری به متخصصان مختلفی از جمله متخصص قلب، دیابت، غدد، متخصص اطفال و … مراجعه می کنند. آن ها با ارجاع به متخصص تغذیه به مشتریان خود توصیه می کنند از رژیم غذایی خاصی پیروی کنند. آنها ارائه می دهند.

یکی از جدیدترین فرصت های شغلی در زمینه تغذیه، تهیه و تدوین منوهای غذایی برای کترینگ شرکت های هواپیمایی و همچنین رستوران های مختلف با پیگیری میزان کل انرژی، درشت مغذی ها و ریزمغذی های مورد نیاز مردم و همچنین پیگیری مراحل فرآوری مواد غذایی است.

فواید و معایب بازار کار رشته علوم تغذیه

یکی از مزایا این است که افرادی که معدل کافی برای پذیرش در یک برنامه پزشکی دانشگاهی دریافت نکرده‌اند اما علاقه ‌مند به مشاغل در زمینه ‌های درمانی هستند، می ‌توانند تحصیلات خود را در این رشته دنبال کنند. بازار کار رشته علوم تغذیه علاوه بر این، با افزایش آگاهی مردم نسبت به وزن، لاغری و سایر ویژگی‌ های جسمانی‌ شان افراد بیشتری برای برنامه غذایی به متخصصان تغذیه مراجعه می کنند و بازار کار برای کسانی که در زمینه علوم تغذیه کار می کنند بهبود یافته است. به‌علاوه، برخی از متخصصان تغذیه با کار در بیمارستان‌ها یا کلینیک‌ها، صحنه‌ های بد یا خونی را نمی ‌بینند. آن ها فقط بیماران و شرایط خاصی را می بینند.

متاسفانه بازار کار در این صنعت تا حدودی اشباع شده و پذیرش دانشگاه در رشته علوم تغذیه نسبت به فرصت های شغلی بالاست. علاوه بر این، بسیاری از متخصصان پزشکی دیگر، مانند پزشکان عمومی که در علوم تغذیه متخصص نیستند، خدمات تغذیه و رژیم غذایی ارائه می دهند و کار همکاران را جذب کرده اند. هزینه های بالای مراقبت، بسیاری از افراد را از مراجعه به متخصصان تغذیه منصرف می کند.

موقعیت های شغلی و بازار کار رشته علوم تغذیه

 

دانشجویانی که در رشته علوم تغذیه تحصیل می‌کنند می‌توانند در بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها و مراکز رژیم درمانی چه دولتی و چه خصوصی استخدام شوند. متخصصان تغذیه به دلیل ارتباط نزدیک بین رشته های پزشکی و تغذیه می توانند با پزشکان تخصص های مختلف از جمله متخصص غدد همکاری کنند.

همچنین بازار کار رشته علوم تغذیه در مراکز تحقیقاتی، آزمایشگاه‌ها، شرکت ‌های دارویی که داروها یا مکمل‌ های غذایی، سازمان‌ های استاندارد و همچنین در مراکز تحقیقاتی، بخش‌های کنترل کیفیت کارخانه‌های صنایع غذایی و … کار کنند.

کارشناسان تغذیه با داشتن سه سال سابقه کار بالینی، مجوز و شرایط مالی لازم می توانند کسب و کار خود را افتتاح کرده و به صورت خصوصی فعالیت کنند. سطح مهارت و محل کار متخصص تغذیه هر دو بر درآمد آن ها تأثیر می گذارد که متغیر است. وزارت کار مجوز فعالیت متخصصان علوم تغذیه در سازمان های دولتی را صادر کرده است. با این حال، کلینیک ها و مطب های خصوصی به متخصصان تغذیه حقوق بیشتری می پردازند.

سایر کشورها و بازار کار رشته علوم تغذیه

 

دستمزد متخصصان و مشاوران تغذیه در کشور ما نامشخص است. لازم به ذکر است که همانند ایران که شماره نظام پزشکی فرد نشان دهنده مهارت وی در کار بالینی و حوزه درمان است، اغلب لازم است برنامه های آموزشی تخصصی را تکمیل کرده و مدرک رسمی مانند مدرک RD را دریافت کند.

آمریکا: بر اساس داده ها، حقوق سالانه مشاور تغذیه در ایالات متحده بسته به تجربه و صلاحیت از 58920000 دلار تا 70000000 دلار متغیر است.

کانادا: در این کشور، این موقعیت بین 60 تا 80 هزار دلار در سال پرداخت می کند

آلمان: متوسط ​​حقوق سالانه مشاوران و متخصصان تغذیه در آلمان 54000 دلار است.

استرالیا: در استرالیا، متخصصان تغذیه به طور متوسط ​​51216000 دلار حقوق می گیرند.

انگلستان: در انگلستان، حقوق سالانه یک متخصص تغذیه از 26000 پوند تا 32000 پوند متغیر است.

 

جهت مکالمه با کارشناسان صدای سنجش لطفا از فرم زیر وقت مشاوره رزرو بفرمایید

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

تلفن پشتیانی رزرو وقت مشاوره

02166837359-02166868571

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.