رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

 

رشته مدیریت امور بانکی

در گذشته، مردم علاقه زیادی به مشاغل بانکی داشتند و برای همه کارمندان آن احترام زیادی قائل بودند. از آن جایی که این موضوع برای نسل ها مطرح بوده است، داوطلبان گروه علوم انسانی و ریاضی اکنون بیش از هر زمان دیگری به آن علاقه مند هستند. امروزه به دلیل اهمیت موضوع دانشگاه های سراسری، غیرانتفاعی و آزاد در رشته مدیریت امور بانکی دانشجو می پذیرند. برای آشنایی با درس ها و از همه مهم تر حقوق و بازار کار این رشته در مقاله زیر مورد بررسی قرار گرفته است.

 

رشته مدیریت امور بانکی

 

جهت مکالمه با کارشناسان صدای سنجش لطفا از فرم زیر وقت مشاوره رزرو بفرمایید

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

تلفن پشتیانی رزرو وقت مشاوره

02166837359-02166868571

 درآمد، آینده شغلی،مدیریت امور بانکی

 

برای آشنایی با ماهیت رشته مدیریت امور بانکی، تعاریف متعددی برای آن وجود دارد. فرآیند نظارت بر فعالیت قانونی یک بانک به طور کلی مدیریت بانک نامیده می شود. این حوزه مطالعاتی با اهداف اولیه مدیریت از جمله اجرای وظایف مدیریتی در صنعت بانکداری و همچنین روابط اقتصادی شامل فعالیت های بانکی و سایر روابط ارتباط دارد.

این رشته در طیف وسیعی از صنایع از جمله حمل و نقل، کشاورزی و صنعت استفاده می شود. عمدتا به این دلیل که به پول مربوط می شود. دانش آموزان هر سه گروه آزمایشی در این رشته پذیرفته می شوند.

 بازار کار رشته علوم تربیتی

شرایط کار و رشته مدیریت امور بانکی

 

قبل از تصمیم گیری باید به این فکر کرد که آیا روحیه این رشته را دارید یا نه. این رشته همانند سایر مشاغل، مانند علوم کامپیوتر، مدیریت مالی، مدیریت گمرک و غیره و همچنین روحیه خاص خود را می طلبد.
در رشته مدیریت امور بانکی به عنوان مثال، فردی که قصد تحصیل در رشته کد نویسی در این رشته را دارد باید بداند که این افراد پس از فارغ التحصیلی در محیط های کاری کاملا سازمانی یا اداری با ساعات و شرایط کاری وزارت کار که تقریبا روزانه 8 ساعت پشت میز می باشد، کار خواهند کرد.

در کنار داشتن این نگرش، او باید به اهمیت داشتن اخلاق کاری قوی و برخورد با مشتریان با نهایت احترام هم در رفتار و هم در گفتار خود واقف باشد. برای موفقیت در این رشته، مانند رشته های مهندسی، نیاز به داشتن پیشینه قوی در ریاضیات است.

این رشته به دلیل قوام خود در طول عمر کاری دارای مزایای بسیاری است که امروزه همه مشاغل از آن برخوردار نیستند، مانند ثبات، امکانات و امنیت شغلی.

تعداد واحد و دروس کارشناسی رشته مدیریت امور بانکی

 

مدیریت بانکی نیز مانند سایر رشته ها دارای تعدادی دروس عمومی، تخصصی و اصلی می باشد. حدود 145 واحد در حوزه مدیریت بانکی به 23 واحد عمومی، 93 واحد تخصصی و 29 واحد پایه تقسیم شده است. دروس پایه و اصلی در مقطع کارشناسی رشته مدیریت امور بانکی شامل:

مبانی سازمان و مدیریت، حسابرسی 1، روانشناسی عمومی، مالیه عمومی و سیاست مالی دولت ها، دولت فرآیند تعدیل و کنترل بودجه، حقوق تجارت، ریاضیات و کاربرد آن در مدیریت 1 و 2، جغرافیای اقتصادی ایران، مدیریت منابع انسانی، آمار و کاربرد آن در مدیریت، قانون اساسی، قوانین و مقررات مدنی، اصول حسابداری 1 و 2، حسابداری عمومی و تحقیق در عملیات.

دوروس تخصصی شامل: اصول بانکداری، بانکداری داخلی و خارجی 1 و 2، پول و بانک، نظریه های پولی، امور مالی بین المللی، حسابرسی داخلی بانک ها، توسعه و برنامه ریزی اقتصادی و زبان های تخصصی بانکداری 1 و 2.

رشته روانشناسی درآمد و بازار کار

گرایش های کارشناسی ارشد رشته مدیریت امور بانکی

 

گروه مدیریت با کد 1142 بر اساس اطلاعات مندرج در دفترچه کارشناسی ارشد غیر پیوسته 1400 در سایت سازمان سانس، شامل گرایش هایی مانند کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، کارشناس ارشد مدیریت دولتی، کارشناس ارشد مدیریت صنعتی

کارشناس ارشد مدیریت فناوری و اطلاعات، کارشناس ارشد مدیریت فناوری، کارشناس ارشد مدیریت مالی، کارشناسی ارشد کارآفرینی، کارشناسی ارشد مدیریت منابع انسانی و کارشناسی ارشد حمل و نقل دریایی بین قاره ای می باشد. ، یک رشته مربیگری کسب و کار با تمرکز در سیاست علم و فناوری.
برای اطلاعات بیشتر در رابطه با این رشته با مشاورین صدای سنجش در تماس باشید.

ادامه تحصیل و رشته مدیریت امور بانکی

 

دانشگاه های ایران در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا در این رشته ارائه می دهند. فارغ التحصیلان قادر خواهند بود در هر زمینه از بانکداری بین المللی از جمله صادرات، واردات، اسناد، اعتبار و غیره بانکداری داخلی که اعتبار، سرمایه گذاری، سازمان مدیریت شعب، اطلاعات، خدمات و روابط عمومی و غیره را پوشش می دهد، کار کنند.

فارغ التحصیلان رشته مدیریت بانکی می توانند از جمله به عنوان کارمند مدیریت مالی، امور حسابداری، مسئول امور بانکی یا تحویل دهنده، رئیس بانک و … مشغول به کار شوند و در صورت داشتن مهارت های لازم و سابقه اشتغال، اکثر فارغ التحصیلان این رشته بیکاری را تجربه نمی کنند.

مسئولیت ها و رشته مدیریت امور بانکی

 

ایجاد یک رابطه خوب با مشتریان، یادگیری در مورد نیاز آن ها، رسیدگی به سؤالات و ارائه اطلاعات مفید به مشتریان همچنین ارائه مدارک لازم به مشتری از قبیل فرم های سپرده و فرم های افتتاح حساب. بررسی فرم های تکمیل شده، تصحیح خطاها، مقایسه امضاها و تایید هویت مشتریان. تشکیل پرونده برای مشتریان بخش تسهیلات

استفاده از سیستم های بانکی برای انجام کلیه عملیات بانکی مورد نظر برای مشتریان. افتتاح یا بستن حساب های بانکی به درخواست مشتریان. کنترل و ارسال سوابق مالی روزانه به آرشیو. دریافت و انتقال پول، چک و اوراق بهادار. پاسخگو بودن به مدیر ارشد، معاون و رئیس شعبه کارکنان در پایان روز کاری.

آینده رشته مدیریت امور بانکی

 

چشم‌انداز شغلی و درآمد هر فرد در هر حرفه‌ ای به عوامل مختلفی از جمله سطح تحصیلات دانشگاهی، سرسختی و سایر ویژگی‌ های او بستگی دارد. با این حال، حقوق این فارغ التحصیلان خیلی از حقوق کارکنان دولت بالا تر نیست. برخلاف سایر کارمندان دولتی و خصوصی، کارمندان بانک دارای امکانات رفاهی منحصر به فردی هستند.

. تقریبا همه شهرهای جهان به دلیل اهمیت امور مالی در جهان، فرصت های شغلی برای موقعیت های بانکی و مالی دارند، اما برخی از شهرها از پتانسیل بیشتری نسبت به سایرین برخوردار هستند مانند لندن، نیویورک، هنگ کنگ، سنگاپور، زوریخ، توکیو، ژنو، بوستون، سئول و فرانکفورت.

برای آشنایی بیشتر با رشته های متفاوت می توانید با یک مشاور مجرب در ارتباط باشید با شماره گیری صدای سنجش با ما در ارتباط باشید.

 

جهت مکالمه با کارشناسان صدای سنجش لطفا از فرم زیر وقت مشاوره رزرو بفرمایید

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

تلفن پشتیانی رزرو وقت مشاوره

02166837359-02166868571

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.