رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

یکی از تخصص های گروه علوم انسانی که به انواع مسائل اجتماعی و تربیتی مؤثر بر مردم می پردازد، رشته علوم تربیتی است. در بازار کار رشته علوم تربیتی  فارغ التحصیلان این رشته به طور تخصصی وظیفه نظارت بر آموزش افراد را بر عهده دارند. به دانشجویان این رشته در مورد طیف وسیعی از موضوعات مانند روانشناسی و مسائل آموزشی، آموزش داده می شود. لازم به ذکر است که علوم تربیتی یکی از رشته های علوم انسانی این رشته همچنین شامل دروس فلسفه، روانشناسی و جامعه شناسی است.

 

بازار کار رشته علوم تربیتی

 

جهت مکالمه با کارشناسان صدای سنجش لطفا از فرم زیر وقت مشاوره رزرو بفرمایید

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

تلفن پشتیانی رزرو وقت مشاوره

02166837359-02166868571

توانایی های لازم برای تحصیل

باید بدانید که تحصیل در این رشته به مهارت هایی نیاز دارد که برای همه دانش آموزان این رشته لازم است تا بتوانید در آن موفق شوید. داشتن توانایی تجزیه و تحلیل مشکلات با حوصله زیاد و راه مناسب برای ارائه یک راه حل قابل اجرا برای مشکلات در بازار کار رشته علوم تربیتی الزامی است.

رهبری و مدیریت.

ظرفیت یادگیری مفهومی بالا.

درک مسائل اجتماعی.

داشتن توانایی رهبری و حمایت از مسائل گروهی.

داشتن مدرک لیسانس علوم تربیتی

داوطلبانی که قصد ثبت نام در دانشگاه و ادامه تحصیل در این رشته را دارند می توانند بدون کنکور و یا با ثبت نام در کنکور این رشته اقدام کنند. داوطلبانی که قصد ثبت نام در رشته علوم تربیتی با روش پذیرش بدون کنکور را دارند باید از شرایط ثبت نام آگاه باشند.

رشته روانشناسی درآمد و بازار کار

مزایای تحصیل و بازار کار رشته علوم تربیتی

با توجه به اینکه این رشته به مسائل روانشناسی می پردازد، تحصیل و بازار کار رشته علوم تربیتی می تواند در تصمیم گیری و رشد تحصیلی دانش آموز مفید باشد. به دلیل بازار کار عالی، داوطلبان می توانند از مطالعه گرایش های مدیریت منابع انسانی و برنامه ریزی سود زیادی ببرند.

امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر و درخواست شرکت در آزمون دکتری  در این رشته وجود دارد. فارغ التحصیلان رشته های مختلف علوم تربیتی می توانند در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنند.

در صورت تمایل، می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بازار کار در سایر رشته های علوم انسانی مانند روانشناسی، حقوق، تربیت بدنی و علوم ورزشی و غیره، با مشاوران صدای سنجش صحبت کنید.

تمایز بین روانشناسی و بازار کار رشته علوم تربیتی

سوالی که ممکن است داوطلبان این رشته بپرسند این است که رشته علوم تربیتی چه تفاوتی با رشته روانشناسی دارد؟ همانطور که قبلا گفته شد مباحث و مفاهیمی از روانشناسی در این رشته نیز تدریس می شود.

در پاسخ به این پرسش می توان گفت که علیرغم آموزش مفاهیم روانشناسی در این رشته، روش های درمانی ذکر نشده است و فارغ التحصیلان این رشته تنها می توانند در بازار کار رشته علوم تربیتی به تحلیل و بررسی مشکلات بپردازند.

فارغ التحصیلان این گرایش مسئول ارائه این امکانات و فرصت های آموزشی برای این بچه ها هستند. این افراد می توانند به عنوان معلم در مدارس دانش آموزان تیزهوش، مراکز کودکان عقب مانده ذهنی، یا در وزارت آموزش و پرورش یا سازمان بهزیستی که ارزیابی های عقب ماندگی ذهنی را انجام می دهد، استخدام شوند.

معرفی رشته حقوق 

بازار کار رشته علوم تربیتی

یکی از عوامل اولیه در انتخاب رشته علوم تربیتی بازار کار است. با توجه به گرایش‌ها، اهداف، حقوق و درآمد و غیره، بازار کار علوم تربیتی را بررسی خواهیم کرد. بررسی مبانی، اصول، اهداف، روش‌ها و راهکارها برای رشته‌ ها و عوامل تعلیم و تربیت یکی از زیرشاخه ‌های علوم انسانی است و کاربرد های این رشته برای سایر زیر شاخه‌های علوم انسانی نیز می‌ باشد.

مطالب تشکیل دهنده بازار کار رشته علوم تربیتی به شرح زیر است:

گروه مطالعه برای محیط های آموزشی ملی و منطقه ای مانند: مدیریت آموزشی، جامعه شناسی آموزش و پرورش و تاریخ آموزشی.

مطالعه شرایط و رویدادهای آموزشی به عنوان یک بخش مانند: روانشناسی اجتماعی، علوم مرتبط با ارزشیابی، روانشناسی تربیتی و نظریه های مربوط به برنامه ها و روش های تدریس.

حوزه پژوهشی، آموزشی و بازار کار رشته علوم تربیتی

فناوری آموزشی محور کارهای انجام شده در حوزه علوم تربیتی است. بازار کار اصلی، روند فناوری آموزشی در حوزه علوم تربیتی است به گونه ای که از مهارت های فارغ التحصیلان خود در سازمان های آموزش و پرورش و صدا و سیما استفاده می کند.

متأسفانه بازار کار آن قدر قوی نیست که در اثر سیاست های حاکم بر جامعه، فارغ التحصیلان فناوری آموزشی را به حوزه علوم تربیتی بکشاند. به همین دلیل است که برخی از اعضای این گرایش به سمت نیروی کار مدارس غیرانتفاعی، وزارت ارشاد و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشیده می شوند.

با این حال، فریلنسینگ بهترین گزینه استخدامی در این صنعت است به عنوان نمونه ای از بازار کار آزاد در این صنعت می توان به ساخت فیلم های آموزشی و مستندات عکاسی اشاره کرد.

مدیریت و بازار کار رشته علوم تربیتی

با توجه به اینکه جامعه چقدر پیچیده و پیشرفته شده است، در نتیجه بازار کار مدیریت و برنامه ریزی در حوزه علوم تربیتی رشد کرده است. از این رو مدیریت و برنامه ریزی علوم تربیتی از فرصت های شغلی مناسبی برخوردار است. پیش بینی کارشناسان برای آینده شغلی این رشته این است که آینده بسیار درخشانی خواهد داشت.

اکثریت استخدام ها در زمینه مشاغل مدیریت و برنامه ریزی علوم تربیتی در بخش آموزشی متمرکز است. زمانی می توان در مورد سازمان هایی مانند سازمان های مدیریت و برنامه ریزی و برنامه های بودجه صحبت کرد که میزان جذب کمتر باشد. ذکر این نکته ضروری است که افرادی که این برنامه را تکمیل می کنند می توانند برای مجوز افتتاح مدارس اقدام کنند.

تربیت معلم و علوم تربیتی

بلکه یک گرایش شغلی است که آن را از بازار کار علوم آموزشی متمایز می کند. پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های تربیت معلم مدرس، فارغ التحصیلان با شرایط و ضوابط منحصر به فرد این موسسات در زمینه های استخدام، گزینش و آماده سازی معلم، آماده تدریس و معلم شدن می شوند.

اما در حوزه علوم تربیتی این امر به ماهیت و محوریت پژوهش آن ها بستگی دارد. در واقع، علوم تربیتی برای کمک به مدارس و برنامه‌های آماده ‌سازی معلمان در دستیابی به اهداف خود توسعه یافتند. با توجه به نکات ذکر شده بازار کار علوم تربیتی و تربیت معلم بسیار متفاوت خواهد بود.

 

جهت مکالمه با کارشناسان صدای سنجش لطفا از فرم زیر وقت مشاوره رزرو بفرمایید

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

تلفن پشتیانی رزرو وقت مشاوره

02166837359-02166868571

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.