رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دوره کد سربازی چیست
یگان های ارتش و نیروی انتظامی در مدت زمان دو ماه در این دوره شرکت می کنند. در پاسخ به سوال دوره کد سربازی چیست باید گفت که در این دوره با سلاح ها و تجهیزات مخابراتی آشنا خواهید شد. گرفتن کد باعث می شود تا شما هم حقوق بالا تری داشته باشید و هم درجه بالا تری نسبت به بقیه سربازان کسب خواهید کرد. تفاوتی که این دوره با تکاوری دارد در این است که این دوره کمی ساده تر است و دوره تکاوری کمی سخت تر و تخصصی تر است. برای آشنایی بیشتر با این دوره می توانید با مشاورین صدای سنجش در تماس باشید تا شما را راهنمایی کنند.

دوره کد سربازی چیست

 

جهت مکالمه با کارشناسان صدای سنجش لطفا از فرم زیر وقت مشاوره رزرو بفرمایید

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

تلفن پشتیانی رزرو وقت مشاوره

02166837359-02166868571

تاریخ اعزام به خدمت سربازی 1403

آموزشی دو ماهه برای مشمولین

بسیاری از افراد که مشمول سربازی هستند از دوره های مختلفی که وجود دارد اطلاعات کاملی ندارند به همین دلیل این موضوع باعث سردرگمی افراد شده است. برای پاسخ به سوال دوره کد سربازی چیست باید گفت که بسیاری از افراد اصلا با این موضوع آشنا نیستند و معنی دقیق این دوره را نمی دانند. در ادامه این مطلب سعی شده تا توضیحات جامع و کاملی در این زمینه در اختیار شما قرار بگیرد تا با شرایط آن بیشتر آشنا شوید.
شرکت در این دوره می تواند در آینده شغلی شما بسیار تاثیر گذار باشد چرا که هم به خدمت ارتش در خواهید آمد و هم درجه بالا تری خواهید داشت و همچنین حقوق و مزایای بیشتری برای این افراد در نظر گرفته شده است.
برای آشنایی بیشتر با موضوع دوره کد سربازی چیست می توانید از طریق منو های سایت صدای سنجش وقت مشاوره خود را رزرو کنید و سپس با مشاورین ما در تماس باشید تا سوالات شما پاسخ گویی شود. این دوره می تواند مزایا و معایب مختلفی داشته باشد تفاوت این دوره را با دوره تکاوری بررسی خواهیم کرد همچنین چگونگی تقسیم بعد از دوره نیز در این مطلب توضیح داده خواهد شد.

شرایط دریافت معافیت تحصیلی

آشنایی با دوره کد سربازی چیست ؟

تمامی افرادی که به خدمت سربازی رفته اند و یا به تازگی جزو مشمولین می باشند این موضوع را می دانند که باید یک دوره دو ماهه کد را بگذرانند ولی به صورت دقیق نمی دانند که در این دوره چه اتفاقی خواهد افتاد و چه چیز هایی آموزش خواهند دید. برای یگان های ارتش و نیروی انتظامی بعد از دوره اموزش دوره کد سربازی برگزار می شود که در این دوره افراد بجای خدمت در پادگان های معمول تحت آموزش های بیشتر و خاصی قرار خواهند گرفت.
برای آشنایی بیشتر با دوره آموزشی سربازی و یا دیگر دوره های مشمولین خدمت سربازی با مشاورین صدای سنجش در تماس باشید تا شما را راهنمایی کنند.
در پاسخ به دوره کد سربازی چیست باید گفت که افراد تحت آموزش های مختلف و متفاوتی قرار خواهند گرفت که با سلاح های جنگی و نظامی و همچنین مخابراتی آشنا می شوند. این دوره فقط برای یگان های ارتش است و سپاه جزو آن نمی باشد. افرادی به این دوره اعزام می گردند که در ارتش تحصیل کرده اند. شرکت در این دوره با داشتن بعضی از مدارک امکان پذیر است در ادامه این مطلب به آن اشاره خواهیم کرد.

معافیت سربازی با لرزش دست

مدارک برای شرکت و دوره کد سربازی چیست ؟

به صورت کلی این دوره مربوط به افرادی است که در ارتش تحصیل کرده اند ولی افراد دیگر نیز می توانند در این دوره شرکت کنند ولی باید حتما یکی از مدارک زیر را داشته باشند:
داشتن مدرک کارشناسی ارشد و دکتری
رشته های پزشکی و پیراپزشکی
مدرک تحصیلی حسابداری و یا کامپیوتر همه گرایش ها
امریه برای خدمت سربازی
همان طور که می دانید امریه به این معنا است که فرد می تواند در ارگان های غیر نظامی سربازی خود را بگذراند. به صورت یک کارمند در محل کار حاضر شده و نیاز به لباس سربازی نمی باشد و فرد به مدت زمان مشخصی در این محیط مشغول به کار بوده و این دوره برای وی برابر با دوره سربازی می باشد. موضوع دیگر این است که شغل مربوط به تحصیلات فرد است. برای آشنایی بیشتر با گرفتن امریه با مشاورین صدای سنجش در تماس باشید تا شما را راهنمایی کنند.

مهم ترین مزایای دوره کد سربازی چیست ؟

ممکن است شرکت کردن در این دوره برای افراد سخت باشد ولی باید بدانید که حتی با داشتن مدرک لیسانس پس از اتمام این دوره درجه ستوان سومی به شما داده می شود. اگر در این دوره شرکت نکنید با داشتن مدرک لیسانس گروهبان یکم یا ستوان دوم خواهید بود. شرکت کردن در این دوره باعث می شود تا حقوق بیشتری دریافت کنید.
به صورت کلی این دوره بدون مزیت نیست و شما می توانید به این دوره نرفته و در آن شرکت نکنید ولی بعد از دانستن موارد مهم انتخاب با فرد خواهد بود که آیا در این دوره شرکت کنید و یا خیر.

تفاوت دوره تکاوری با دوره کد سربازی چیست ؟

ممکن است نام دوره تکاوری به گوش شما خورده باشد. افراد با داشتن شرایط خاصی می توانند در این دوره شرکت کنند و این دوره جزو زمان خدمت سربازی این افراد محسوب می شود این دوره نیز به صورت دو ماهه است ولی تفاوت هایی با دوره کد دارد.
آموزش های دوره تکاوری بسیار سخت تر از دوره کد نظام وظیفه است و شما باید حتما شرایط خاصی داشته باشید تا بتوانید در این دوره شرکت کنید همچنین این دوره برای نیروی زمینی ارتش است.

چگونگی تقسیم و دوره کد سربازی چیست ؟

باید گفت که پس از اتمام این دوره دو ماهه افراد بر اساس نیاز ارگان های مختلف و مدرک تحصیلی تقسیم خواهند شد. مشمولان بر اساس کدی که پس از تاریخ اعزام آن ها اعلام شد به این دوره اعزام می شوند. فاصله محل زندگی فرد نباید با محل گذراندن کد بیشتر از ۳۰۰, کیلومتر باشد.
هر سرباز در ارگانی که آموزشی خود را گذرانده است خدمت خواهد کرد. شرایط تحصیل و یا ازدواج نیز در این موضوع تاثیر گذار است در واقع فرد می تواند در استان محل زندگی همسر خود مشغول گذراندن دوران سربازی شود.
برای آشنایی بیشتر با سوال دوره کد سربازی چیست می توانید از طریق شماره های سایت صدای سنجش نیز با ما در تماس باشید تا شما را راهنمایی کرده و به سوالت پاسخ گویی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.