رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

تاریخ اعزام به خدمت سربازی 1403

این که شما چه زمانی باید اقدام کنید به خیلی از موارد بستگی دارد. افراد با تاریخ تولد و مدرک تحصیلی مختلف تاریخ اعزام به خدمت سربازی 1403 متفاوتی خواهند داشت. افرادی که ادامه تحصیل نداده اند مشمول به حساب آمده و در سن ۱۸ سالگی باید اقدامات لازم را انجام دهند و خود را برای سربازی آماده کنند. اگر فردی مدرک دیپلم خود را در شهریور دریافت کرده باشد تا ۱۸ اسفند وقت دارند. برای آشنایی بیشتر با شرایط افراد با مدارک لیسانس و فوق لیسانس و دکتری ادامه مطلب را مطالعه نمایید.

 

تاریخ اعزام به خدمت سربازی 1402

 

شرایط افراد با مدرک تحصیلی

شرایط هر فرد بر اساس مدرک تحصیلی او نیز مورد بررسی انجام می گیرد و سپس مشمول واقع می شود. اگر فردی به سن ۱۸ سالگی رسیده باشد تا اسفند ماه همان سال باید به سربازی برود و اگر فردی قصد ادامه تحصیل برای مقطع کارشناسی را داشته باشد مشمول نمی باشد و می تواند ادامه تحصیل دهد. برای آگاهی از تاریخ اعزام به خدمت سربازی 1403 با مشاورین صدای سنجش در تماس باشید تا شما را راهنمایی کنند و از زمان آن اطلاع پیدا کنید.

در ادامه این مطلب به افرادی که مدرک زیر دیپلم ، دیپلم ، کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری دارند هر کدام به صورت جدا گانه می پردازیم. بله درست است ممکن است فردی هنوز نتوانسته باشد دیپلم دریافت کند و به سن ۱۸ سالگی رسیده باشد و به هر دلیلی نتواند ادامه تحصیل دهد این افراد نیز شرایط خاصی دارند که در این مطلب به آن خواهیم پرداخت.

مدرک زیر دیپلم و تاریخ اعزام به خدمت سربازی 1403

تمام افراد مذکر جامعه باید در سن ۱۸ سالگی به سربازی برود یعنی فردی که ۱۸سال او تمام شده است مشمول می باشد. افراد برای ادامه تحصیل باید معافیت تحصیلی بگیرند ولی افرادی در جامعه هستند که موفق نشده اند که مدرک دیپلم دریافت کنند و در حال حاضر به سن  ۱۸سال تمام رسیده اند این افراد شرایط نامشخصی دارند. در ادامه این مطلب موارد مهم راجع به این موضوع را گفته ایم همچنین شما می توانید با مشاورین صدای سنجش در تماس باشید تا شما را در رابطه با تاریخ اعزام به خدمت سربازی 1403 راهنمایی کنند.

افرادی که همچنان زیر دیپلم هستند و می خواهند ادامه تحصیل دهند تا زمانی که ترک تحصیل نکرده اند مشمول نمی باشند ولی به محض ترک تحصیل یک سال وقت خواهند داشت و سپس سرباز به حساب می آیند.

اگر مدرک تحصیلی زیر دیپلم دارید تا ماه اول پس از تولد و پایان یافتن ۱۸سالگی تان وقت دارید تا اقدامات لازم را انجام دهید و به سربازی بروید.

بهتر است حدود پانزده روز زودتر به پلیس +۱۰ مراجعه کنید تا از شرایط مشمولیت خود اطلاع یابید تا دچار مشکل و غیبت از سربازی نشوید.

مدت زمان سربازی شما با دیگر مدارک تحصیلی متفاوت خواهد بود و به احتمال زیاد بیشتر است.

مدرک دیپلم و تاریخ اعزام به خدمت سربازی 1403

بیشتر افراد می دانند که اگر دارای مدرک دیپلم باشید به احتمال زیاد در دهه دوم هر ماه به سربازی خواهید رفت و اعزام می شوید. بر اساس ماه تولدتان در سال جاری به سربازی خواهید رفت. تاریخ اعزام به خدمت سربازی 1403 اگر در سه ماه اول سال به دنیا آمدید ۱۸ آبان سال مشمولیت. اگر متولد سه ماه دوم باشید ۱۸آذر و سه ماه سوم ۱۸دی و سه ماه چهارم سال نیز ۱۸آذر سالی که در آن سن ۱۸سالگی شما تمام می شود مشمول هستید.

اگر فردی نتوانسته باشد مدرک دیپلم خود را در خرداد ماه دریافت کند تاریخی که باید به سربازی برود متفاوت خواهد بود. اگر دیپلم خود را در شهریور دریافت کرده اید ۱۸اسفند همان سال و اگر در دی ماه دیپلم دریافت کرده باشید ۱۸مهر به سربازی خواهید رفت.

مدارک بالا تر از دیپلم و تاریخ اعزام به خدمت سربازی 1403

اگر شما مدرک بالا تر از دیپلم دارید و قصد ادامه تحصیل ندارید تا یک سال وقت خواهید داشت و پس از آن باید به سربازی بروید. اگر مدرک تحصیلی دانشگاهی دارید در یکم و دوم ماه های زوج به سربازی خواهید رفت و ربطی به ماه تولدتان نخواهد داشت چنان چه مدرک تحصیلی شما فوق دیپلم است در اول ماه های زوج سال و اگر کارشناسی و کارشناسی ارشد یا دکتری دارید در اول و یا دوم ماه های زوج سال مشمول هستید.

زمان و تاریخ اعزام به خدمت سربازی 1403 اگر مدرک تحصیلی بالا تر از دیپلم دارید اعزام و مشمولیت شما ارتباطی با تاریخ تولدتان نخواهد داشت. اگر در رابطه با این موضوع سوالی داشتید می توانیدشاوره خود را رزرو کنید تا با مشاورین صدای سنجش صحبت کنید.

دوره آموزشی و تاریخ اعزام به خدمت سربازی 1403

شما پس از اعزام و در دوره آموزشی که شش هفته نیز می باشد قرار خواهید گرفت که این زمان نیز جزو زمان سربازی شما محاسبه می شود برای آشنایی بیشتر با این دوره می توانید با مشاورین صدای سنجش در تماس باشید. بهتر است اگر نزدیک به زمان مشمولیت شما است زودتر مدارک خود را بفرستید و در تاریخ مشخص شده به سربازی بروید.

شرایط دوره آموزشی برای همه افراد و با هر مدرک تحصیلی و سنی که باشند وجود دارد و همه باید این دوره را بگذرانند.

تعویق در تاریخ اعزام به خدمت سربازی 1403

بعضی از افراد به دلایل مختلفی ممکن است بخواهند که زمان اعزام شدن به خدمت سربازی را زودتر و یا دیرتر انجام دهند این موضوع به سادگی قابل انجام نیست ولی روش ها و قوانینی دارد که امکان دارد بتوانید این کار را انجام دهید. افراد به صورت قانونی می توانند در بعضی موارد مثل دلایل زیر رفتن به سربازی را به تعویق بی اندازند.

اگر خودتان دچار بیماری باشید مانند کرونا و…

در صورتی که یکی از بستگان درجه یک فرد فوت کرده باشد.

اگر سیل و زلزله و بلایای طبیعی به فرد و خانواده او آسیب رسانده است.

اگر قصد رفتن به حج داشته باشید.

در صورتی که شرایط خاصی دارید می توانید اعلام کرده و در صورتی که قبول شود رفتن شما به تعویق می افتد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.