رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

شرایط دریافت معافیت تحصیلی

 

همان طور که می دانید آقایانی که مشمول سربازی هستند نمی توانند ادامه تحصیل دهند و باید ابتدا دوره خدمت سربازی را بگذرانند. افرادی که دیپلم یا مدارک بالا تر دارند حداکثر تا یک سال زمان دارند که به خدمت سربازی بروند. افراد بالا تر از ۱۸ سالگی در صورت ادامه تحصیل می توانند از شرایط دریافت معافیت تحصیلی  استفاده نمایند. باید در نظر داشته باشید که باید معافیت تحصیلی را به موقع دریافت کنید تا بتوانید ادامه تحصیل دهید و سرباز محسوب نشوید.

برای اطلاع بیشتر از شرایط معافیت ها با مشاورین صدای سنجش در تماس باشید تا شما را راهنمایی کنند.

 

شرایط دریافت معافیت تحصیلی

 

گواهی موقت دیپلم

 

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن ثابت با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

 

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

روش های دریافت و قوانین

افراد می توانند در صورت نیاز به مراجعه حضوری به پلیس+۱۰ مراجعه کنید و مراحل اداری مربوطه را طی کنید تا واجد شرایط دریافت معافیت تحصیلی  شوید. در ادامه مطلب با مدارک مورد نیاز آشنا شوید و بتوانید به صورت حضوری معافیت تحصیلی خود را دریافت نمایید ولی لازم نیست که حتما به صورت حضوری مراجعه کنید.

روش دیگر که ما نیز پیشنهاد می کنیم دریافت معافیت به صورت اینترنتی و غیر حضوری است. در گذشته لازم بود شما به صورت حضوری به پلیس +۱۰ مراجعه نمایید ولی امروزه شرایطی برای شما به وجود آمده که می توانید از طریق سایت epolice.ir  معافیت خود را دریافت کنید. در ادامه چگونگی این روند را توضیح خواهیم داد.

به صورت اینترنتی معافیت تحصیلی دریافت کنید

لازم نیست به صورت حضوری برای دریافت شرایط دریافت معافیت تحصیلی مراجعه کنید می توانید به صورت اینترنتی اقدام نمایید. پس از ورود به سایت epolice.ir به درگاه خدمات الکترونیک انتظامی وارد شده و سپس گزینه وظیفه عمومی را انتخاب کنید. در این مرحله کد ملی خود را وارد کنید و کد امنیتی که نمایش داده می شود را نیز وارد نمایید و وارد شوید. پس از آن ثبت درخواست را بزنید و در آخر کادر نارنجی را زده و تایید نمایید و هزینه نشان داده شده را پرداخت کنید رمز عبور شما همان کد سخا خواهد بود. ۴۸ ساعت زمان لازم است تا نتیجه درخواست شما اعلام شود.

اگر کد سخا ی خود را فراموش کرده اید می توانید این کد را بازیابی کنید. ابتدا به سامانه epolice.ir وارد شده بر روی گزینه وظیفه عمومی و سپس فراموشی کلمه عبور را انتخاب نمایید. در این مرحله کد ملی و شماره موبایل خود را وارد کرده و از طریق ارسال پیامک رمز جدید را دریافت کنید.

سامانه دیگری هم برای دریافت معافیت وجود دارد. می توانید از طریق سازمان نظام وظیفه نیز درخواست خود را دریافت کنید.

قوانین و شرایط دریافت معافیت تحصیلی

برای مقاطع مختلف زمان متفاوتی در نظر گرفته شده است که به شرح زیر است:

کاردانی ۵/۲ سال

کارشناسی پیوسته ۵ سال

کارشناسی ناپیوسته ۳ سال

ارشد پیوسته ۶ سال

 ارشد ناپیوسته ۵/۲ سال

دکتری پزشکی پیوسته ۸ سال

دکتری تخصصی ناپیوسته ۶سال

در صورت این که از طریق کمیسیون تایید شود و در مواقع خاص به این زمان ها و شرایط دریافت معافیت تحصیلی یک سال اضافه می شود. اگر چنانچه ترک تحصیل کرده باشید و یا نخواهید ادامه تحصیل دهید باید برای سربازی خود را معرفی کنید. شما یک سال فرصت دارید تا خود را پس از فارغ التحصیل آماده خدمت سربازی کنید.

انصراف از دانشگاه دولتی

مهم ترین شرایط دریافت معافیت تحصیلی

اگر در حال حاضر سرباز هستید و این دوره را می گذرانید می توانید با قبولی در کارشناسی و یا مقاطع بالا تر ادامه تحصیل دهید و پس از فارغ التحصیل ادامه دوره سربازی را بگذرانید. باید به این نکته دقت کنید که نمی توانید برای دوره کاردانی از این شرایط استفاده کنید.

این معافیت به همه افرادی که در دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ادامه تحصیل می دهند که با کنکور و یا بدون کنکور شرکت کرده باشند صورت می گیرد. برای پاسخگویی به سوالات باید ابتدایی از طریق سایت صدای سنجش زمان مکالمه خود را رزرو کنید و سپس با مشاورین ما در تماس باشید.

دانش آموزان و شرایط دریافت معافیت تحصیلی

اگر بالا تر از ۱۸ سال سن دارید و می خواهید در دانشگاه ها ادامه تحصیل دهید باید اقدام کرده و مجوز خود را دریافت کنید. برای این که بتوانید در دانشگاه شرکت کنید فقط تا پایان ۱۹ سالگی می توانید از معافیت استفاده کنید و پس از آن مشمول سربازی خواهید بود.

شما می توانید هم به صورت حضوری و هم به صورت اینترنتی همان طور که قبل تر نیز گفته شد برگه مربوط به معافیت خود را دریافت کنید. و پس از آن به دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم رفته و ادامه تحصیل دهید.

باید بدانید که این معافیت های تحصیلی برای هر مقطع تحصیلی مانند کارشناسی و کارشناسی ارشد و یا دکتری یک بار صادر می شود. برای پاسخگویی به دیگر سوالات می توانید با مشاورین صدای سنجش در تماس باشید.

معافیت تحصیلی طلاب و حوزه علمیه

باید بدانید که برای داشتن شرایط دریافت معافیت تحصیلی باید قبل از دریافت دیپلم و رسیدن به سن قانونی سربازی برای ادامه تحصیل در حوزه علمیه شروع به تحصیل نمایید و این موضوع فقط تا قبل از سن مشمولیت امکان دارد. اگر شما دیپلم خود را دریافت کرده اید در صورتی که غیبت در سربازی نداشته باشید می توانید از این شرایط بهره مند شوید.

اگر شما در هر مقطع تحصیلی باشید از دیپلم تا دکتری و همچنان سنوات شما به پایان نرسیده باشد و مشمول خدمت سربازی نشده باشید و در واقع غیبت هم نداشته باشید می توانید در هر مقطع تحصیلی که هستید در حوزه های علمیه شروع به تحصیل نمایید و هیچ گونه مشکلی نخواهید داشت.

خروج از کشور و شرایط دریافت معافیت تحصیلی

باید نکات زیر را در نظر داشته باشید تا بتوانید به دلایل مختلف از کشور خارج شوید:

افرادی که مشمول هستند نباید غیبت داشته باشند.

شرایط تحصیلی افراد مشخص باشد و معافیت تحصیلی داشته باشند.

باید وثیقه مورد نظر را ارائه کنند.

اگر قبل از سن مشمولیت هستید نیاز به هیچ کدام از موارد بالا نخواهید داشت.

برای دانستن شرایط دریافت معافیت تحصیلی می توانید با مشاورین صدای سنجش در تماس باشید تا شما را راهنمایی کنند.

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن ثابت با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

 

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.