رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

اعتراض به سوالات کنکور سراسری

پس از منتشر کردن کلید آزمون و پرسشنامه نتایج نهایی کلیه آزمون‌ها از طریق سایت رسمی سازمان سنجش sanjesh.org منتشر می شود. در ادامه هر مرحله از کنکور 1403 کلیه نتایج به همراه اعتراضات و آزمون‌های مربوط به کنکور سراسری 1403 در بخش سیستم پاسخگویی به کلیه متقاظیان اعلام میگردد.

پاسخنامه کنکور سراسری در دو مرحله اولیه و مرحله نهایی تنها در سایت رسمی سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org منتشر می شود. معمولا در پایان هر مرحله برخی از افرادی که کنکور داده اند نسبت به جواب خود متعرض هستند.

در کل میتوان گفت پس از انتشار اولیه کلید آزمون  برخی از دانش آموزان متوجه وجود اشتباهاتی در سوالات، اشتباه بودن پاسخ آن ها و خارج از کتاب بودن برخی سوالات شدند، از این طریق کلیه دانش آموزان قادرند تا اعتراض خود را ثبت کنند. دقت داشته باشید که اعتراض جهت مشکلات مربوط به کنکور سراسری فقط در مدت زمان مشخص شده امکان پذیر است.

 

اعتراض به سوالات کنکور سراسری

اعتراض جهت مشکلات مربوط به سوالات کنکور سراسری

مساله دیگری که در این میان نظر دانش آموزان را به خود جلب میکند مربوط به درصد دروس، رتبه، سوابق تحصیلی است، همچنین میتوانند بعد از روئیت نتایج نهایی آزمون همراه با جزئیاتی مانند رشته و دانشگاه محل قبولی متن اعتراض داشته و خواستار بررسی مجدد کارنامه خود از سازمان سنجش باشند. اما مساله دیگری که دانش آموزان نسبت به آن آگاهی ندارند جزئیات و روش اعتراض است که بریخ دانش آموزان به علت عدم آگاهی نسبت به آن قادر به ثبت اعتراض نیستند در ادامه این مقاله شما را با نحوه اعتراض آشنا خواهیم کرد.

سایت رسمی سازمان سنجش معمولا هرساله کلید سوالات مربوطه کلیه رشته‌های مورد نظر (ریاضی، انسانی، زبان و هنر) را منتشر میکند و به داوطلبان ارائه میکند تا از کنکور آگاه شوند.

دریافت کد سوابق تحصیلی از سایت دیپ کد dipcode medu ir

سایت سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی آموزش و پرورش dipcode medu ir

سوالات کنکور ریاضی 1403

مراحل ثبت اعتراض سوالات کنکور :

ابتدا به سایت سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه کنید و سپس گزینه سیستم پاسخگویی از منوی سمت چپ را انتخاب کنید

ابتدا در سایت عضو شوید سپس با ایمیل و رمز عبور انتخاب شده وارد سایت شوید

گزینه آزمون سراسری سال تحصیلی 1403 انتخاب کرده و روی گزینه اعتراض به کملید سوالات کلیک کنید

در این بخش، نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید تا وارد صفحه ثبت درخواست شوید.

بعد از ورود به صفحه ثبت درخواست از منوی سمت راست روی گزینه ثبت درخواست جدید کلیک کنید.

حال باید در این مرحله گزینه اعتراض به کلید سوالات را انتخاب کرده و در بین گزینه‌های دیگر کنکور سراسری 1402 نوع مربوط به خود را انتخاب کنید و بعد از آن اقدام به ثبت اعتراض کنید.

لینک اعتراض سوالات کنکور سراسری

اشاره‌ای کنیم به لینک اعتراض سوالات کنکور سراسری که بعد از کلید اولیه آزمون این لینک منتشر شده و در حال حاظر فعال است، همچنین کلیه داوطلبان مدتی کوتاه میتوانند نسبت به نتیجه خود اعتراض کنند. و اما مساله‌ای که برای سازمان سنجش اهمیت دارد اینست که زمان اعتراض قابل تمدید نبوده و تنها در بازه زمانی مشخص میتوان اعتراض نمود.

متاسفانه هنوز زمان درخواست اعتراض به سوالات کنکور سراسری 1403 مشخص نشده. سال گذشته داوطلبان از 14 تیر تا 28 تیر مهلت داشتند تا به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و درخواست اعتراض به سوالات را ثبت کنند. در صورت برگزاری کنکور سراسری 1403 در موعد مشخص شده پیش بینی می شود که در تیر ماه، کلید اولیه سوالات منتشر شده و داوطلبان مانند سنوات گذشته 10 الی 12 روز مهلت اعتراض به سوالات کنکور سراسری 1403 را داشته باشند.

از جمله مراحلی که داوطلبان باید پس از انتشار کلید سوالات اولیه آزمون انجام دهند، بررسی وضعیت پاسخ خود بر اساس کلید اولیه است.

ثبت اعتراض به سوالات کنکور

جهت ثبت اعتراض به سوالات کنکور، بسیار مهم است که داوطلبان ابتدا اعتراض خود را به طور کامل بررسی کرده و در صورت صحت کامل متن اعتراض خود را وارد نمایند، علت این مساله اینست که سازمان سنجش تنها اعتراضاتی را پیگیری خواهد کرد که درست بوده و دارای صحت کافی باشند.

دقت داشته باشید که زمان ثبت نام اعتراض در سایت رسمی سازمان سنجش کشور به ثبت رسیده است و داوطلبان قادر نیستند تا خارج از زمان تعیین شده نسبت به اعتراض اقدام کنند.

لذا اگر نسبت به سوالات کنکور یک اعتراض منطقی و صحیح دارید، فقط در مدت زمان اعلام شده از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور، اقدام به ثبت اعتراض کنید.

دقت داشته باشید که برای کنکور موفق تر ابتدا باید کلید سوالات آزمون که سازمان سنجش منتشر میکند را با رعایت زمان کافی مطالعه کرده و سپس در صورت نیاز درخواست خودشان را برای بررسی چند نمونه سوال به دلایلی نظر اشتباه بودن پاسخ سوال، غلط بودن سوال طرح شده و یا عدم وجود سوال در کتب درسی مربوطه به سازمان سنجش و آموزش کشور ارائه دهند تا کلیه درخواست ها در کمترین زمان ممکن بررسی و پاسخ آن ارسال شود.

ثبت اعتراض به سوالات کنکور

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن ثابت با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

 

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.