رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

سایت سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی آموزش و پرورش dipcode medu ir

 

توضیحاتی درباره سایت سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی آموزش و پرورش

به دلیل تاثیر مثبت معدل در کنکور سراسری، تمامی کسانی که قصد شرکت در کنکور را دارند باید کد سوابق تحصیلی خود را از سایت دیپ کد dipcode medu ir دریافت کنند. افرادی که نمرات امتحانات نهایی آنها خوب بوده‌است می‌توانند با کمک سوابق تحصیلی، رتبه بهتری در کنکور کسب کنند البته برای افرادی که نمرات امتحانات نهایی آنها پایین بوده‌است سوابق تحصیلی در نظر گرفته نخواهد شد در نتیجه رتبه آنها نیز کاهش پیدا نخواهد کرد.

سامانه دیپ کد برای ارائه تمامی خدمات غیرحضوری و آنلاین برای دانش‌آموزان راه‌اندازی شده‌است تا متقاضیان بتوانند بدون حضور در مدرسه و به صورت کاملا غیرحضوری تمامی کارهای ثبت‌نام برای کنکور سراسری را انجام دهند. دریافت کد سوابق برای تمامی متقاضیان کنکور سراسری اجباری بوده و بدون دریافت این کد نمی‌توانند مراحل ثبت‌نام را به اتمام برسانند. لازم به ذکر است برای افرادی که مدرک دیپلم خود را قبل از طالب 84 دریافت کرده باشند، سوابق تحصیلی نمایش داده نمی‌شود و آنها مشمول استفاده از تاثیر مثبت و 30 درصد نخواهند شد.

 

سایت سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی آموزش و پرورش dipcode medu ir

 

سایت سوابق دانش آموزان dipcode medu ir

تمامی دانش‌آموزان و کسانی که میخواهند سوابق تحصیلی خود را دریافت کنند باید به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی آموزش و پرورش مراجعه کنند و اطلاعات شخصی خود را در محل‌های مناسب جایگذاری نمایند تا نمرات امتحانات نهایی و معدل کتبی دیپلم برای آنها به نمایش گذاشته شود. بر اساس بیانیه سازمان سنجش تمامی کسانی که قصد شرکت در کنکور سراسری را دارند و مدرک دیپلم خود را سال 84 دریافت کرده‌اند باید کد سوابق تحصیلی خود را دریافت نمایند و کد را در هنگام ثبت‌نام در سایت سازمان سنجش در محل مناسب جایگذاری کنند.

برای اینکه بتوانید راحت‌تر و سریع‌تر به کد سوابق تحصیلی خود دسترسی داشته باشید میتوانید به سایت دیپ کد مراجعه نمایید تا در کمترین زمان ممکن به اطلاعات هویتی و تحصیلی خود دسترسی پیدا کنید. در این مقاله درباره سایت سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی آموزش و پرورش dipcode medu ir صحبت خواهیم کرد.

سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان دوازدهم

افرادی که در مقطع دوازدهم در حال تحصیل هستند می‌توانند در کنکور سراسری شرکت کنند. این دانش‌آموزان باید قبل از شروع مهلت مقرر برای ثبت‌نام در کنکور سراسری، به دریافت کد سوابق تحصیلی خود اقدام نمایند تا به آنها اجازه شرکت در کنکور و ثبت‌نام در آن داده شود.

برای دریافت کد سوابق تحصیلی می‌توانید به سایت دیپ کد مراجعه کنید و با وارد کردن اطلاعات هویتی و شخصی خود، سوابق تحصیلی خود را دریافت نمایید. این سامانه برای ارائه تمامی خدمات غیرحضوری به دانش‌آموزان راه‌اندازی شده‌است تا دانش‌آموزان و افرادی که قصد شرکت در کنکور سراسری را دارند بدون رفتن به آموزش و پرورش منطقه خود، و به صورت کاملا غیرحضوری بتوانند مراحل ثبت‌نام را به اتمام برسانند.

باید بدانید که دریافت این کد کاملا اجباری بوده و عملیات ثبت‌نام شما بدون دریافت این کد با موفقیت به اتمام نخواهد رسید. البته توجه کنید که سوابق تحصیلی فقط برای کسانی که از سال 84 به بعد مدرک دیپلم خود را دریافت کرده‌اند قابل مشاهده است و فقط این افراد می‌توانند از تاثیر مثبت و 30 درصد سوابق تحصیلی برروی رتبه کنکور سراسری خود بهره‌مند شوند.

در صورتیکه که شما جزو افرادی هستید که مشمول دریافت کد سوابق تحصیلی هستید ولی سایت دیپ کد، سوابق تحصیلی را برای شما به نمایش نمی‌گذارد، باید به آموزش و پرورش منطقه خود مراجعه نمایید و به صورت حضوری کد سوابق تحصیلی خود را دریافت کنید.

مراحل مشاهده و دریافت کد سوابق تحصیلی از سایت سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی آموزش و پرورش dipcode medu ir

برای دریافت کد سوابق تحصیلی از سایت سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی آموزش و پرورش dipcode medu ir باید مراحل زیر را به درستی انجام دهید تا سایت دیپ کد، سوابق تحصیلی شما را به نمایش بگذارد. این مراحل عبارتند از:

_در اولین مرحله باید به سایت دیپ کد آموزش و پرورش مراجعه کنید و سپس از روی منو بالای سایت، گزینه نمایش کارنامه داوطلب را انتخاب نمایید.

_در مرحله بعد باید تمامی اطلاعات لازم را در قسمت‌های تعیین شده به درستی  جایگذاری کنید. این اطلاعات شامل کد دانش آموزی، کد منطقه، کد مدرسه می‌شوند. برای کسب این اطلاعات می‌توانید به کارنامه خود نگاهی بیاندازید چراکه تمامی این اطلاعات در قسمت بالایی کارنامه درج شده‌است. توجه داشته باشید که باید این اطلاعات را درست وارد نمایید.

_بعد از واردکردن اطلاعات، برروی گزینه ورود کلیک کنید با واردشدن به سایت دیپ کد میتوانید سوابق تحصیلی خود و معدل کتبی دیپلم خود را مشاهده و دریافت نمایید.

_لازم به ذکر است که دانش‌آموزان نظام آموزشی جدید باید در قسمت نوع مقطع، مقطع متوسطه دوم را انتخاب کنند و افرادی که مدرک دیپلم خود را از سال 84 به بعد دریافت کرده‌اند باید گزینه متوسطه را انتخاب نمایند.

نحوه دریافت کد دانش‌آموزی، کد منطقه، کد مدرسه

_برای دریافت کد دانش‌آموزی خود می‌توانید به مدرسه‌ای که در آنجا تحصیل کرده‌اید و یا آموزش و پرورش منطقه خود مراجعه کنید. البته کد دانش‌آموزی شما در قسمت بالایی کارنامه نیز درج شده‌است. لازم به ذکر است که کد دانش‌آموزی همان کد ملی دانش‌آموزان است.

_برای دریافت کد منطقه باید به سایت سازمان سنجش مراجعه کنید و شهر و استان خود را مشخص نمایید تا بتوانید به من منطقه خود دسترسی داشته باشید.

_کد مدرسه شما در کارنامه ثبت شده‌است و با مراجعه به کارنامه خود می‌توانید کد مدرسه را دریافت کنید. در صورتیکه کارنامه شما به هر دلیلی در دسترس نباشد می‌توانید به سایت همگام یا پادا مراجعه کنید و کد مدرسه خود را دریافت نمایید.

متقاضیان دریافت کد سوابق تحصیلی

در این بخش از مقاله درباره داوطلبانی که مشمول دریافت کد سوابق تحصیلی هستند توضیحاتی را برای شما ارائه خواهیم کرد.

_تمامی کسانی که از خرداد سال 84 به بعد فارغ‌التحصیل شده‌اند.

_کسانی که دوره پیش‌دانشگاهی خود را از خرداد سال 91 به بعد به اتمام رسانده‌اند.

_ متقاضیانی که در شاخه نظری و در یکی از رشته‌های علوم تجربی، علوم ریاضی و فیزیک، علوم انسانی، معارف اسلامی فارغ‌التحصیل شده‌اند مشمول دریافت کد سوابق تحصیلی آموزش و پرورش هستند.

_کسانی که در نظام آموزشی سالی واحدی فارغ‌التحصیل شده‌اند (روزانه، داوطلب آزاد و بزرگسالان)

کسانی که یکی از شرایط بالا را داشته باشند می‌توانند کد سوابق تحصیلی خود را از سایت دیپ کد دریافت کنند و از تاثیر مثبت و 30 درصد سوابق تحصیلی برروی رتبه کنکور سراسری خود بهره‌مند شوند لازم به ذکر است کسانی که نمرات امتحانات نهایی آنها پایین است نباید نگران باشند چراکه نمرات پایین سوابق تحصیلی آنها برروی رتبه کنکور تأثیرگذار نخواهد بود و سوابق تحصیلی فقط برروی رتبه کسانی که نمرات عالی کسب کرده‌اند تأثیرگذار است.

 

معدل کدام سال در کنکور سراسری تأثیرگذار است؟

معدل سال‌هایی که امتحانات آن به صورت نهایی برگزار شده‌است برروی رتبه کنکور سراسری تأثیرگذار هستند.  برای داوطلبانی که نظام آموزشی آنها قدیم می‌باشد، نمرات امتحانات نهایی پایه سوم دبیرستان و پیش‌دانشگاهی برروی رتبه کنکور تأثیرگذار خواهد بود. و برای کسانی که نظام آموزشی آنها جدید است، نمرات امتحانات نهایی پایه دوازدهم اثرگذار خواهد بود. در صورتیکه امتحانات پایه دهم و یازدهم به صورت نهایی و کشوری برگزار شوند، نمرات و معدل این دو سال نیز برروی رتبه کنکور سراسری تأثیرگذار خواهد بود. و احتمال اینکه تاثیر مثبت و 40 درصدی سوابق تحصیلی برروی رتبه کنکور سراسری اعمال گردد، بالا خواهد رفت.

گرفتن تاییدیه تحصیلی اینترنتی

مشاهده سوابق تحصیلی دانش آموزان از سایت سنجش sanjesh.org

معنی و مفهوم تاثیر مثبت و 30 درصد سوابق تحصیلی و تاثیر قطعی

تاثیر معدل کتبی دیپلم حدود 25 درصد  و مثبت برروی رتبه کنکور سراسری و تاثیر معدل دروس نهایی 5 درصد و مثبت می‌باشد. در صورتیکه نمرات امتحانات نهایی و معدل کتبی دیپلم شما بالا باشد و بتوانید در کنکور سراسری رتبه خوبی را کسب کنید، نمرات امتحانات نهایی و معدل کتبی شما برروی رتبه کنکور تأثیرگذار خواهند بود و درنتیجه می‌توانید رتبه بهتری را کسب کنید. اما در صورتیکه نمرات امتحانات نهایی شما و معدل کتبی دیپلم پایین باشد اما در عین حال رتبه کنکور سمت متوسط و یا عالی باشد، این نمرات برروی رتبه کنکور سراسری شما اثرگذار نخواهند بود.

میتوان نتیجه گرفت که تاثیر مثبت و 30 درصد سوابق تحصیلی به نفع دانش‌آموزان است و در هیچ شرایطی به رتبه کنکور دانش‌آموز صدمه وارد نمی‌کند. در حالیکه تاثیر قطعی معدل به این معنی است که در هر دو حالت نمرات امتحانات نهایی و معدل کتبی دیپلم برروی رتبه کنکور سراسری متقاضی اثرگذار خواهد بود. یعنی چه نمرات امتحانات نهایی و معدل کتبی دیپلم شما بالا باشد چه این نمرات پایین باشند، برروی رتبه نهایی شما تاثیر می‌گذارند.  که در این حالت میتوان گفت که تاثیر قطعی به ضرر دانش‌آموز و متقاضی کنکور سراسری است.

سخن پایانی

در این مقاله سعی شد درباره نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی و سایت سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی آموزش و پرورش dipcode medu ir اطلاعات درست و مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم. درکل می‌توان نتیجه گرفت که اگر قصد شرکت در کنکور سراسری را دارید و جزو افرادی هستید که مدرک دیپلم خود را از سال 84 به دریافت کرده‌اید می‌توانید به سایت دیپ کد مراجعه نمایید و با وارد کردن اطلاعات هویتی خود، سوابق تحصیلی و معدل کتبی دیپلم خود را دریافت کنید. با کمک این سایت می‌توانید سریعتر و راحت‌تر کارهای مربوط به ثبت‌نام در کنکور سراسری را به اتمام برسانید. لازم به ذکر است که در دریافت این کد برای مشمولان سوابق تحصیلی کاملا اجباری بوده و بدون دریافت این کد نمی‌توانید مراحل ثبت‌نام در کنکور سراسری را با موفقیت به پایان برسانید

 

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن ثابت با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

 

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.