رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دریافت کد سوابق تحصیلی از سایت دیپ کد dipcode medu ir

توضیحاتی در خصوص نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی از سایت دیپ کد dipcode medu ir

داوطلبان کنکور بایستی کد سوابق تحصیلی خود را از سایت دریافت نمایند تا بتوانند در کنکور ثبت‌نام کنند. همانطور که می‌دانید سوابق تحصیلی دانش‌آموزان یا معدل کتبی دیپلم در کنکور آنها تاثیر مثبت دارد به همین علت افرادی که قصد شرکت در کنکور سراسری را دارند باید نمرات پیش‌دانشگاهی و امتحانات نهایی خود را تحویل سایت سازمان سنجش دهند تا به آنها اجازه ثبت‌نام در کنکور داده شود. برای اینکه بتوانید به نمرات امتحانات نهایی و معدل کتبی دیپلم خود دسترسی داشته باشید میتوانید به سایت دیپ کد مراجعه نمایید.

 تاثیر معدل در کنکور سراسری 30 درصد و مثبت است که یعنی اگر نمرات امتحانات نهایی دانش‌آموز سبب کم‌شدن رتبه کنکور سراسری او شود، این نمرات محاسبه نخواهد شد تا رتبه دانش‌آموز کاهش پیدا نکند. در صورتیکه تاثیر قطعی معدل در کنکور سراسری اعلام شود، تمامی نمرات دانش‌آموز، چه نمرات بالا و که نمرات پایین در رتبه کنکور سراسری او تأثیر مثبت و منفی خواهند گذاشت. در این مقاله درباره دریافت کد سوابق تحصیلی از سایت دیپ کد dipcode medu ir صحبت خواهیم کرد با ما همراه شوید.

دریافت کد سوابق تحصیلی از سایت دیپ کد dipcode medu ir

مراحل دریافت کد سوابق تحصیلی از سایت dipcode medu ir:

_برای دریافت کد سوابق تحصیلی از سایت dipcode medu ir باید ابتدا اطلاعاتی از جمله تاریخ تولد، کد منطقه، کد دانش‌آموزی را در دسترس داشته باشید برای دریافت کد دانش‌آموزی می‌توانید به مدرسه‌ای که در آنجا به تحصیل پرداخته‌اید مراجعه کنید البته کد دانش‌آموزی شما در قسمت بالایی کارنامه نیز نوشته شده‌است همچنین برای دریافت کد منطقه می‌توانید به سایت مراجعه نمایید .

در مرحله بعد باید  به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی وزارت آموزش و پرورش وارد شوید سپس تمامی اطلاعات لازم مانند کد دانش‌آموزی، کد مقطع، کد منطقه، اطلاعات شخصی را وارد کنید با وارد کردن این اطلاعات می‌توانید نمرات امتحانات نهایی و معدل کتبی دیپلم خود را مشاهده کنید.

در صورتیکه نمرات نمایش‌داده شده مشکلی نداشتند می‌توانید گزینه تایید را انتخاب کنید و در این صورت کدی به شما داده می‌شود که آنرا باید در سایت سازمان سنجش وارد کنید لازم به ذکر است که اگر در تاریخ تعیین شده کد سوابق تحصیلی خود را در سایت سازمان سنجش بارگذاری نکنید، سوابق تحصیلی در کنکور سراسری برای شما اعمال نخواهدشد.

در صورتیکه اطلاعات سوابق تحصیلی خود را اشتباه وارد کرده باشید  می‌توانید در تاریخ تعیین شده به سایت دریافت کد سوابق تحصیلی وزارت آموزش و پرورش مراجعه کنید و موارد موردنظر را اصلاح نمایید.

 

افرادی که مشمول طرح تاثیر 30 درصد و مثبت سوابق تحصیلی می‌شوند عبارتند از:

_ کسانی که در سال 98 و 99 مدرک تحصیلی خود را در نظام آموزشی جدید دریافت کرده‌اند و در امتحانات دوازدهم شرکت کرده‌اند.

_کسانی که مدرک پیش‌دانشگاهی خود از سال 94 تا 97 در نظام آموزشی قدیم دریافت کرده و در امتحانات سال سوم دبیرستان شرکت کرده‌اند.

_کسانی که مدرک دوره پیش‌دانشگاهی خود را در سال‌های 90 تا 91 دریافت کرده‌اند و همچنین امتحان یک یا چند درس آنها به صورت نهایی برگزار شده‌است.

چگونگی دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم 

افرادی که قصد شرکت در کنکور کاردانی را دارند باید کد سوابق تحصیلی خود را دریافت کنند. باتوجه به بیانیه سازمان سنجش افرادی که قصد ثبت‌نام در کنکور کاردانی، رشته‌های نظری، فارغ‌التحصیلان رشته‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش که مدرک تحصیلی خود را از سال 96 تا 98 دریافت کرده‌اند، برای اینکه بتوانند در کنکور سراسری ثبت‌نام کنند باید به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی مراجعه نمایند و کد سوابق تحصیلی دیپلم خود را دریافت نمایند تا مجوز لازم برای شرکت در کنکور به آنها داده شود.

 زمان دریافت کد سوابق تحصیلی از سایت دیپ کد dipcode medu ir

کسانی که فارغ‌التحصیل نظام آموزشی قدیم می‌باشند و قصد شرکت در کنکور سراسری را دارند باید در زمان مقرر شده به سایت برای دریافت کد سوابق تحصیلی از سایت dipcode medu ir  مراجعه کنند و سوابق تحصیلی پیش‌دانشگاهی خود و معدل کتبی دیپلم خود را دریافت نمایند. ثبت‌نام برای کنکور سراسری معمولا در بهمن ماه انجام می‌شود و داوطلبان باید تمامی اطلاعات شخصی و تحصیلی خود را در سایت سازمان سنجش وارد نمایند. لازم است بدانید که مهلت ثبت‌نام برای کنکور سراسری تمدید خواهد شد و افرادیکه نتوانسته‌اند در موعد مقرر ثبت‌نام خود را انجام دهند، می‌توانند در مهلت تمدید شده این کار را انجام دهند. همچنین می‌توانید اطلاعات وارد شده را اصلاح نمایید.

زمان دریافت کد سوابق تحصیلی از سایت دیپ کد dipcode medu ir پایه دوازدهم

افرادی که در پایه دوازدهم مشغول به تحصیل هستند و یا جزو نظام آموزشی جدید هستند باید قبل از مهلت ثبت‌نام کنکور سراسری، کد سوابق تحصیلی خود را دریافت نمایند. برای دریافت کد سوابق تحصیلی از سایت dipcode medu ir به این سایت مراجعه نمایید. با وارد شدن در این سایت می‌توانید تمامی اطلاعات شخصی و تحصیلی خود را در قسمت‌های تعیین شده جایگذاری کنید تا در نهایت بتوانید سوابق تحصیلی خود را مشاهده نمایید. با کلیک برروی گزینه تایید، کد دریافتی را در سایت سازمان سنجش جایگذاری کنید تا بتوانید مراحل ثبت‌نام را انجام دهید.

 

کد سوابق تحصیلی چه کسانی در سامانه دیپ کد dipcode medu ir موجود است؟

در نظر داشته باشید که کد سوابق تحصیلی افرادی که در رشته‌های شاخه نظری مانند رشته تجربی، انسانی و ریاضی و فیزیک به تحصیل پرداخته‌اند در سایت دیپ کد dipcode medu ir موجود است.

همچنین معدل کتبی دیپلم افرادی که دیپلم خود را از سال 84 به بعد دریافت کرده‌اند در این سامانه بارگذاری شده‌است. باید اشاره کرد که افرادی که مدارک پیش‌دانشگاهی خود را از سال 91 به بعد دریافت کرده‌اند می‌توانند سوابق تحصیلی خود در سایت دیپ کد مشاهده نمایند و سوابق تحصیلی برای کسانی که قبل از سال 91 مدارک پیش‌دانشگاهی خود را دریافت کرده‌اند نمایش داده نمی‌شود.

اگر جزو افرادی هستید که دیپلم کاردانش و هنرستان یا فنی حرفه‌ای را دارید کد سوابق تحصیلی برای شما در سامانه دیپ کد موجود نیست و نمی‌توانید آنرا مشاهده کنید.

نکات قابل توجه درباره دریافت کد سوابق تحصیلی از سایت دیپ کد dipcode medu ir

هنگام دریافت کد سوابق تحصیلی از سایت حتما به نکات زیر توجه کنید تا در انجام مراحل ثبت‌نام با مشکل مواجه نشوید. این نکات عبارتند از:

_برای دانش‌آموزی که نظام آموزشی آنها جدید است، اطلاعات هویتی و برای دانش‌آموزانی که نظام آموزشی آنها قدیم است، سوابق تحصیلی به نمایش گذاشته می‌شود.

_برای ثبت‌نام در سایت سازمان سنجش باید کد سوابق تحصیلی خود را در این سایت یعنی سایت دیپ کد درج نمایید.

_تمامی اطلاعات آموزشی شما در سایت سازمان سنجش وجود دارد به همین علت باید اطلاعات خود را درست و کامل وارد کنید تا در هنگام ثبت‌نام با مشکل مواجه نشوید. در صورت هرگونه مغایرت اطلاعات، باید در مهلت مقرر شده اطلاعات را تصحیح نمایید تا ثبت‌نام شما با موفقیت ثبت شود.

_در صورت عدم رفع مغایرت می‌توانید به منطقه  تحصیلی خود مراجعه کنید و از آنها بخواهید که مشکل را برای شما برطرف کنند.

_لازم به ذکر است که تمامی افرادی که در کنکور سراسری شرکت می‌کنند مجاز به دریافت سوابق تحصیلی نیستند.

_در صورتیکه شما مشمول دریافت سوابق تحصیلی هستید ولی سایت دیپ کد سوابق تحصیلی را برای شما به نمایش نمی‌گذارد، باید به آموزش و پرورش منطقه و محل خود مراجعه نمایید و از آنها بخواهید این مشکل را  رفع کنند.

سوالات متداول درباره دریافت کد سوابق تحصیلی از سایت دیپ کد dipcode medu ir

1: برای دریافت کد سوابق تحصیلی باید به چه سایتی مراجعه کرد؟ برای دریافت کد سوابق تحصیلی و شرکت در کنکور سراسری باید به سایت دیپ کد مراجعه کنید ابتدا باید اطلاعات هویتی خود را در قسمت‌های تعیین شده جایگذاری کنید و سپس گزینه تایید را انتخاب نمایید تا سوابق تحصیلی برای شما به نمایش گذاشته شود.

2:آیا برای افرادی که در سال ۷۸ مدرک دیپلم خود را دریافت کرده‌اند سوابق تحصیلی در سایت دیپ کد به نمایش گذاشته می‌شود ؟ خیر سوابق تحصیلی و معدل کتبی دیپلم فقط برای کسانی که از سال 84 به بعد مدرک دیپلم خود را دریافت کرده‌اند به نمایش گذاشته می‌شود.

3:برای دریافت کد سوابق تحصیلی از سایت دیپ کد dipcode medu ir به چه اطلاعاتی نیاز است؟ تمامی متقاضیان و مشمولان سوابق تحصیلی باید اطلاعاتی  ازجمله کد دانش آموزی، کد مقطع، کد مدرسه در دست داشته باشند تا بتوانند وارد سایت دیپ کد شوند و اطلاعات موردنیاز را دریافت کنند.

زمان مراجعه به سایت دیپ کد dipcode medu ir برای دریافت کد سوابق تحصیلی

شما می‌توانید در مهلت مقرر شده برای ثبت‌نام کنکور سراسری به سایت مراجعه کنید و کد سوابق تحصیلی را دریافت نمایید. افرادی که در حال حاضر در مقطع دوازدهم مشغول به تحصیل‌اند، می‌توانند قبل از شروع مهلت ثبت‌نام کنکور سراسری و دانشگاه آزاد به دریافت کد سوابق تحصیلی از سایت دیپ کد dipcode medu ir اقدام نمایند.

 

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن ثابت با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

 

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.