رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

رشته پرتو درمانی بدون کنکور

یکی از انتخاب های رایج و پرطرفدار در بین داوطلبان تجربی، رشته پرتو درمانی بدون کنکور است که به آن رادیوتراپی نیز می گویند. این حوزه از مطالعه، که متعلق به زیر گروه تجربی است، به استفاده از مواد رادیواکتیو مانند اشعه ایکس و اشعه گاما برای درمان بیماری‌هایی مانند سرطان می ‌پردازد. متخصصان در این زمینه از تشعشعات برای هدف قرار دادن سلول های سرطانی در تلاش برای کوچک کردن یا از بین بردن آن ها استفاده می کنند.

رشته پرتو درمانی بدون کنکور

جهت مکالمه با کارشناسان صدای سنجش لطفا از فرم زیر وقت مشاوره رزرو بفرمایید

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

تلفن پشتیانی رزرو وقت مشاوره

02166837359-02166868571

بدون کنکور وارد دانشگاه و رشته خود شوید

پیش از این قبولی در کنکور تنها راه اشتغال در رشته های پزشکی و پیراپزشکی بود. سازمان سنجش در حالی که اعلام می کرد امکان ورود بدون کنکور به برخی رشته های پیراپزشکی نیز فراهم شد. رشته پرتو درمانی بدون کنکور، رادیولوژی، مامایی، بینایی سنجی، پرستاری، اتاق عمل، سونوگرافی، شنوایی سنجی، فیزیوتراپی، علوم آزمایشگاهی، کاردرمانی، علوم تغذیه و گفتار درمانی از جمله رشته های بدون آزمون هستند.

با این حال، به دلیل کمبود نیروی متخصص، وزارت بهداشت اکنون تمرکز بیشتری بر جذب دانشجو دارد و به مردم اجازه می دهد بدون آزمون برای رادیو تراپی ثبت نام کنند.

طبیعتاً در ظرفیت و شرایط پذیرش دانشگاه های سراسری، موسسات علمی کاربردی، دانشگاه های آزاد و پیام نور تفاوت هایی وجود دارد که متقاضیان باید هنگام انتخاب رشته از آن ها آگاه باشند.

معرفی رشته اتاق عمل و بازار کار

شرایط خاص برای پذیرش در رشته پرتو درمانی بدون کنکور

مقاطع کاردانی تنها مقطعی هستند که در رشته پرتو درمانی بدون کنکور یا پرتودرمانی ارائه می شوند و در مقاطع کارشناسی و بالاتر نمی توان دانشجو پذیرفت. اما شرایط خاص برای پذیرش عبارتند از:

حداقل سن پذیرش 18 سال و حداکثر سن برای مردان و زنان 27 سال است.

داشتن مدرک دیپلم الزامی است و فقط سوابق تحصیلی برای پذیرش در نظر گرفته می شود. متقاضیان باید مهارت ها و توانایی های لازم را داشته باشند. حدود دو برابر ظرفیت اعلام شده دانشگاه ها مجاز به ثبت نام خواهند بود. مدرک پیش دانشگاهی توسط داوطلبان نظام قدیم ارائه شد.

برای آشنایی بیشتر می توانید از ما سوالات خود را پرسش کرده و برای آشنایی بیشتر با شرایط با مشاورین صدای سنجش در تماس باشید.

الزامات عمومی رشته پرتو درمانی بدون کنکور

برای پذیرش در رشته های پیراپزشکی مانند رادیوتراپی، شرایط عمومی و اختصاصی متعددی در نظر گرفته شده است.

شرایط خاص قبلا ذکر شد و شرایط عمومی که برای همه رشته ها اعمال می شود به شرح زیر است:

اعتقاد به اسلام یا هر یک از ادیان ذکر شده در قانون اساسی، عدم محکومیت کیفری یا سایر سوابق نادرست، موافقت با جمهوری اسلامی، عدم اعتیاد و عدم مشارکت یا همکاری با تشکل های ضد دینی، همه الزامات است.

معرفی رشته تجربی مزایا و معایب و آینده شغلی

زمان و نحوه ثبت نام رشته پرتو درمانی بدون کنکور

رادیوتراپی نیمه متمرکز به رشته های پیراپزشکی بدون کنکور اطلاق می شود. به این ترتیب فرد می تواند در زمان مقرر بر اساس دستورالعمل های دفترچه این رشته را انتخاب کند حتی اگر در کنکور شرکت نکرده باشد.

داوطلبان باید ابتدا کد رشته محل های پرتودرمانی را برای این منظور از دفترچه استخراج و پس از دریافت فرم انتخاب رشته از سایت سازمان سنجش، اولویت های خود را وارد کنند. پس از اتمام مراحل انتخاب رشته، کد پیگیری در اختیار فرد قرار می گیرد و باید آن را تا زمان عمومی شدن نتایج نزد خود نگه دارد.

اگر علاقه مند به این رشته در یکی از دانشگاه های بدون کنکور هستید و یا به دنبال پذیرش در مقاطع بالاتر رشته های پیراپزشکی هستید، می توانید هر روز هفته با شماره های موجود در سایت صدای سنجش تماس بگیرید.

بازار کار رشته پرتو درمانی بدون کنکور چگونه است؟

خوشبختانه، فارغ التحصیلان رشته رادیوتراپی که در آزمون ورودی شرکت نکرده اند، به اندازه فارغ التحصیلان رشته های رادیوتراپی که شرکت کرده اند، به موقعیت های شغلی دسترسی دارند.

علاوه بر این، این وضعیت به فرآیند آموزشی محدود نمی شود. پس از دریافت مدرک ادامه دارد و این افراد در همان کلاس قرار می گیرند. به این ترتیب متقاضیان نیازی به نگرانی در مورد آن نخواهند داشت.

البته ناگفته نماند که افراد دارای مدرک کاردانی رادیوتراپی معمولاً در امور اجرایی فعالیت خواهند کرد و فرصت های شغلی کمتری نسبت به افراد دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد دارند. این افراد غالباً مسئول انجام مراحل ساده یا مراقبت از تجهیزات و ابزار را خواهند داشت.

ادامه تحصیل دهم در رشته پرتو درمانی بدون کنکور ؟

برای دانشگاه های مختلف، رشته های مختلف و دوره های مختلف، متفاوت است. ممکن است سازمان سنجش اعلام کند در برخی از سال ها امکان پذیرش دانشجو در رشته های پیراپزشکی بدون کنکور وجود ندارد، در حالی که در سال های دیگر ممکن است برخی از دانشگاه ها بدون نیاز به کنکور در آن رشته ها اقدام به پذیرش دانشجو کنند.

داوطلبان قبل از تصمیم گیری برای ادامه تحصیل بدون کنکور در این رشته باید تایید کنند که می توانند امسال بدون کنکور در رشته پرتو پزشکی ثبت نام کنند و از شرایط و مراحل پذیرش مطلع شوند.

دفترچه انتخاب رشته کنکور گروه آزمایشی علوم تجربی و لیست رشته های پذیرش بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی در رشته پرتو درمانی بدون کنکور هر دو در سایت سازمان موجود است.

چگونگی ثبت نام رشته پرتو درمانی بدون کنکور ؟

ثبت نام در رشته رادیولوژی پزشکی مانند سایر رشته های پیراپزشکی بدون کنکور به صورت نیمه متمرکز است زیرا حتی اگر فردی در کنکور شرکت نکرده باشد باز هم طبق دستورالعمل دفترچه می تواند به موقع در این رشته شرکت کند.

داوطلبان باید قبل از درج اولویت های خود در فرم انتخاب رشته سازمان، ابتدا کد رشته های مختلف را از دفترچه خارج کنند.

به دست آوردن اطلاعات در مورد دانشگاه و رشته تحصیلی که قصد ثبت نام در آن را دارید به شما کمک می کند تا قبل از ثبت نام انتخابی آگاهانه داشته باشید.

پس از انجام مراحل انتخاب رشته کد رهگیری دریافت خواهید کرد که باید تا زمان عمومی شدن نتایج نزد خود نگه دارید.

برای این که بتوانبد با این رشته بیشتر آشنا شوید و یا از نظرات مشاورین صدای سنجش نیز آگاه شوید می توانید با شماره های مرکز تماس بگیرید.

جهت مکالمه با کارشناسان صدای سنجش لطفا از فرم زیر وقت مشاوره رزرو بفرمایید

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

تلفن پشتیانی رزرو وقت مشاوره

02166837359-02166868571

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.