رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

 

فردی که در کنار جراح قرار دارد و به عنوان دستیار وی خدمت می کند، در این مطلب به معرفی رشته اتاق عمل و بازار کار می پردازیم. او وظیفه راه اندازی و استریل کردن لوازم اتاق عمل را بر عهده دارد. یکی از شاخه های علوم پزشکی، رشته اتاق عمل است. با اصول جدید اتاق عمل و فناوری های نوین جراحی، دانشجویان اتاق عمل در این رشته به صورت تخصصی و فوق تخصصی می پردازند.

معرفی رشته اتاق عمل و بازار کار

 

جهت مکالمه با کارشناسان صدای سنجش لطفا از فرم زیر وقت مشاوره رزرو بفرمایید

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

تلفن پشتیانی رزرو وقت مشاوره

02166837359-02166868571

رشته اتاق عمل و بازار کار آن برای چه کسانی مناسب است؟

 

در معرفی رشته اتاق عمل و بازار کار باید گفت که فرد باید از نظر بدنی مناسب باشد تا برای مدت طولانی بایستد و در طول برخی از جراحی های بسیار طولانی مراقب جراح و سایر پرسنل اتاق عمل باشد.

او همچنین باید از هوش بالایی برخوردار باشد زیرا ممکن است در اتاق عمل با صحنه های مختلفی روبرو شود و بتواند از پس آن ها برآید. یکی دیگر از ویژگی های یک تکنسین اتاق عمل، روحیه بالا است.

این به این دلیل است که او می تواند شرایطی را تحمل کند که در آن بیماران ممکن است در حین جراحی بمیرند. باید بتواند تمرکز داشته باشد، هماهنگی چشم و دست عالی داشته باشد، خونسردی خود را تحت فشار حفظ کند، در یک تیم خوب کار کند و توانایی های ارتباطی لازم برای تعامل با بیماران را داشته باشد.

درآمد و معرفی رشته اتاق عمل و بازار کار

 

طبیعتاً میانگین حقوق رشته اتاق عمل بسیار متفاوت است و بر اساس محل کار تکنسین و همچنین تحصیلات و تجربه قبلی وی است. علاوه بر این، از آن جایی که تکنسین های اتاق عمل نیز به عنوان دستیار پزشک کار می کنند، دانش عمل جراحی دارند. در چنین حالتی، جراح بخش کوچکی از درآمد خود را به کارکنان اتاق عمل می‌دهد. در معرفی رشته اتاق عمل و بازار کار فارغ التحصیلان این رشته به عنوان اعضای تیم مراقبت های بهداشتی در نظر گرفته می شوند.

آن ها در فعالیت هایی مانند کمک به جراحی موفقیت آمیز در اتاق های عمل بیمارستان، بخش های مداخله تشخیصی درمانی و امکانات مراقبت سیار مشارکت دارند. فارغ التحصیلان اتاق عمل از رشته های مختلف بسته به سطح آموزش، تجربه می توانند انتظار کسب درآمدی بین 12 تا 40 میلیون تومان در ماه داشته باشند.

بین پزشکان، پرستاران و روانشناسان ارتباط وجود دارد. در واقع هدف از ارائه این دوره پرورش نیروی انسانی آگاه، فداکار و اثربخش است که بتواند با توسعه مهارت های حرفه ای در اتاق عمل به خوبی کار کند.

معرفی رشته دندانپزشکی درآمد و بازار کار

حقوق یک متخصص و معرفی رشته اتاق عمل و بازار کار

 

درآمد افرادی که پس از دریافت مدرک در این رشته وارد نیروی کار می شوند، مانند بسیاری از رشته های دیگر علوم پزشکی و پیراپزشکی وضعیت مناسبی دارد، بنابراین هیچ نگرانی وجود نخواهد داشت.

اما با توجه به تجربه، توانایی ها، محیط کار و … دستمزد هر متخصص اتاق عمل متفاوت است. برای آشنایی بیشتر و معرفی رشته اتاق عمل و بازار کار آن می توانید با مشاورین صدای سنجش در تماس باشید.

به عنوان مثال: دو نفر را در نظر بگیرید که یکی از آن ها ده سال سابقه و دیگری دو سال سابقه کار در زمینه تخصصی خود دارد. پاسخ به این سؤالات «به نظر شما درآمد این دو نفر باید برابر باشد» و «آیا تجربه و مهارت این دو نفر قابل مقایسه است؟» می توان گفت قاطعانه خیر. در نتیجه عوامل متعددی می تواند بر حقوق ماهانه یا سالانه این افراد تأثیر بگذارد.

می ‌توان به گستره زمینه‌ های کاری این افراد به‌عنوان یکی دیگر از جنبه‌های تأثیرگذار بر متغیر درآمد اشاره کرد.

معرفی رشته پزشکی درآمد و بازار کار

ورود به اتاق عمل و معرفی رشته اتاق عمل و بازار کار

 

شرکت در کنکور سراسری روش پذیرش داوطلبان رشته اتاق عمل می باشد. گرایش های کمتری در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری وجود دارد که با توجه به جوان بودن این رشته، انتظار می رود. در معرفی رشته اتاق عمل و بازار کار شاید برای شما جالب باشد که بدانید هیچ روند اولیه در این زمینه وجود نداشت.

تعداد رشته های دکتری به این دلیل است که هر چهار رشته کارشناسی ارشد که ذکر شده است  صرفاً مربوط به رشته اتاق عمل نیست. برای مشاهده تمامی رشته ها و درک این مطلب می توانید از دفترچه ثبت نام دکتری ارائه شده توسط وزارت بهداشت و درمان استفاده کرده و با دقت مطالعه نمایید.

برای آشنایی بیشتر و استفاده از مشاورین صدای سنجش با شماره های مرکز تماس گرفته و زمان مشاوره خود را رزرو نمایید.

تعریف رشته و معرفی رشته اتاق عمل و بازار کار

 

اصول جدید اتاق عمل و فناوری های جدید جراحی که در جراحی های تخصصی و فوق تخصصی مورد استفاده قرار می گیرد، در طول تحصیل به دانشجویان اتاق عمل معرفی می شود و همچنین مهارت های لازم برای مراقبت و کمک به بیمار در حین و بعد از عمل را فرا می گیرند. در واقع، تکنسین اتاق عمل در کنار جراحان و سایر اعضای تیم برای تکمیل جراحی های موفقیت آمیز کار می کند.

تهیه و استریل کردن وسایل جراحی و همچنین اداره اتاق عمل از وظایف اضافی فارغ التحصیلان این رشته است. تکنسین اتاق عمل باید بسیار محتاط باشد، به جزئیات توجه کند و تمایل زیادی برای کمک به دیگران برای انجام این وظایف داشته باشد.

نتیجه گیری و معرفی رشته اتاق عمل و بازار کار

 

امکان ورود به مقطع فوق لیسانس اتاق عمل وجود دارد و علاقه مندان در صورت تمایل می توانند در مقاطع مختلف کارشناسی ارشد و دکتری ادامه تحصیل دهند.

به طور کلی می توان گفت که زمینه اشتغال فارغ التحصیلان این رشته در هر مکانی که نیاز به اتاق عمل یا مهارت های فنی آن باشد باز است. اما چگونه می توان وارد این عرصه شد؟

دو مسیر برای ورود و خروج از صنعت اتاق عمل وجود دارد. دارندگان مدرک کاردانی ابتدا باید در دوره آموزشی اتاق عمل عمومی ثبت نام کنند و برای دست‌ شستن آماده شوند.

آن ها سپس می توانند اولین دستیار جراح شوند اگر انگیزه داشته باشند و یک دستیار قرار دهند نیم تا دو سال کار مسیر دوم شامل گذراندن یک دوره دو ساله برای تبدیل شدن به یک تکنسین اتاق عمل قبل از شروع کار است.

جهت مکالمه با کارشناسان صدای سنجش لطفا از فرم زیر وقت مشاوره رزرو بفرمایید

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

تلفن پشتیانی رزرو وقت مشاوره

02166837359-02166868571

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.