رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

رشته های بدون کنکور تجربی 1403

گروه تجربی از شاخه های پرطرفدار می باشد که متقاضیان برای انتخاب رشته های گوناگون شاخه ی تجربی را انتخاب می کنند .سازمان سنجش هرساله تعدادی رشته های بدون کنکور برای علاقه مندان  دفترچه ی انتخاب رشته ارائه می دهد،اما رشته های داروسازی ،پزشکی و… فقط در شرکت در آزمون وبالا بودن رتبه می توانند در این رشته ها ادامه تحصیل دهند.رشته های بدون کنکور تجربی 1403 براساس سوابق تحصیلی وپذیرش دانشگاه های سراسر کشور صورت می گیرد.

سایت سازمان سنجش برای ورودی دانشجویان هرسال دفترچه انتخاب رشته و زمان ثبت نام را مشخص می کنند که متقاضیان می توانند برای کسب اطلاعات به سازمان سنجش مراجعه کنند.

رشته های بدون کنکور تجربی 1402

رشته های بدون کنکور تجربی 1403

جهت مکالمه با کارشناسان صدای سنجش لطفا از فرم زیر وقت مشاوره رزرو بفرمایید

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

تلفن پشتیانی رزرو وقت مشاوره

02166837359-02166868571

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

شاخه های بدون آزمون 1403

متقاضیان گروه تجربی از گروه های دیگر بیشتر می باشد که 85 درصد از رشته های گروه های تجربی بدون آزمون ارائه می شود .متقاضیانی که رشته های بدون کنکور تجربی 1403 را انتخاب می کنند به دنبال رشته های پزشکی و پیراپزشکی می باشند و باید توجه داشته باشید که در رابطه با این رشته ها در کنکور شرکت کنند.برای اطلاعات کافی در زمینه ی گروه تجربی باید براساس سوابق تحصیلی خود اقدامات لازم را انجام دهند.

رشته های بدون کنکور تجربی 1403

دفترچه ای که سازمان سنجش در سایت قرار داده است رشته های مربوط  به مقاطع تحصیلی کارشناسی و کاردانی بدون آزمون می باشد .واحد های مختلفی را در نظر گرفته است در این شرایط متقاضیان می توانند از رشته های مورد نظر خود را انتخاب نمایند.در دانشگاه های آزاد برای ورودی کنکور از اهمیت بالایی برخوردار می باشد اما داوطلبان برای  برخی از رشته ها بدون کنکور در دانشگاه ازاد باید واجد شرایط باشند.

رشته دارویاری چیست؟

بینایی سنجی بدون کنکور

شنوایی سنجی بدون کنکور

شرایط ثبت نام در رشته های بدون کنکور تجربی 1403

شرایط ثبت نام برای گروه های تجربی به گونه ای زیر می باشد که شامل دانشجویان تجربی می شود .متقاضیان برای ورود به دانشگاه بدون کنکور مدارک دیپلم یا کاردانی و پیش دانشگاهی را رائه می دهند،داوطلبانی که مدرک فنی و حرفه ای و کارودانش را دارند مجاز به ثبت نام می باشند ،گواهی پایان خدمت برای ورود آقایان به دانشگاه الزامی می باشد ،متقاضیانی که فارغ التحصیل رشته های غیر پزشکی می باشند باید دوره ی تعهد خدمت خود را به پایان رسانند .داوطلبانی که در سال 99ادامه تحصیل داشتند با از طریق کنکور یا بدون کنکور نسبت به دانشگاه قبل اعلام انصراف نمایند .

متقاضیانی که دوره های غیر روزانه تحصیل کرده اند اگر معافیت تحصیلی یا مشکل معافیت نداشته اند می توانند برای ثبت نام اقدامات لازم را انجام دهند.

شرایط رشته های پزشکی و پیراپزشکی در گروه تجربی

 

افرادی که علاقه مند به تحصیل در رشته های پزشکی ،پیراپزشکی،دنداپزشکی و دام پزشکی را دارند باید توجه داشته باشند تنها با کنکور می توانند به این رشته ها دست پیدا کنند.متقاضیان در ثبت نام و انتخاب رشته های بدون آزمون می توانند در رشته های مورد علاقه ی خود ادامه تحصیل کنند.دانش آموزانی که دیپلم تجربی را دارند قادر به شرکت در رشته های بدون آزمون در گروه های دیگری می باشند.

در سراسر کشور دانشگاه های بسیاری وجود دارد که سالانه متقاضیان زیادی را برای تحصیل در رشته های مورد نظر پذیرش می کند .این دانشگاه ها در نوبت روزانه و شبانه ارائه می شوند .وبا افزایش پذیرش دانشگاه های سراسر کشور ،داوطلبان رشته های متنوعی را انتخاب می کنند تا در رشته های مورد علاقه ی خود تحصیل کنند و شغل آینده ی خود را انتخاب نمایند.

پذیرش دانشگاه های آزاد رشته های بدون کنکور تجربی 1403

دانشگاه ها ی آزاد در مقاطع کاردانی وکارشناسی بر اساس سوابق تحصیلی صورت می گیرد .دانشگاه آزاد با توجه به لیست رشته های ارائه شده رشته های تخصصی ارائه می دهند .این دانشگاه براساس مقاطع کاردانی پیوسته ،ناپیوسته و کارشناسی پیوسته و کارشناسی نا پیوسته بدون آزمون دانشجو پذیرش می کند متقاضیان بر اساس آخرین مدرک تحصیل خود مقطع خود را انتخاب می کنند تا در رشته های مورد نظر وارد دانشگاه شوند و اینده ی تحصیلی و شغلی خود را انتخاب نمایند .لیست رشته ها در دفترچه ی سازمان سنجش برای متقاضیان ارائه شده است.

مهمترین لسیت واحد ها برای رشته ها ی بدون کنکور تجربی 1403 از جمله صنایع شیمی ،نقشه کشی عمومی، مکانیک خودرو ،کامپیوتر، نرم افزار ،گرافیک ،هنر های تجسمی و نقاشی می باشد.

رشته های بدون کنکور تجربی 1403 براساس سوابق تحصیلی

 

متقاضیان توجه داشته باشند هیچ یک از رشته های پزشکی ،دندانپزشکی، داروسازی و پیراپزشکی مانند هوشبری ،پرستاری،بینایی سنجی و …به صورت بدون کنکور قابل ورود نمی باشد .تنها در برخی از رشته های که در لیست ارائه شده است قابل ورود می باشد.ثبت نام واخذ فرم در گروه تجربی به صورت اینترنتی می باشد که داوطلبان بتواننددر رشته های بدون کنکورتجربی 1403 ثبت نام نمایند و انتخاب رشته کنند .در برخی از دانشگاه ها مانندغیر انتفاعی ،پیام نور و پردیس خودگردان لازم به پرداخت شهریه می باشد که توصیه می شود قبل از ثبت نام شهریه ی این دانشگاه ها را بررسی کنید و برآورد هزینه را با تناسب مالی ثبت نام نهایی را انجام دهید. دانشگاه های غیر ازاد برای رشته های بدون کنکور پذیرش نسبتا بیشتری به دانشگاه های ازاد دارد .

ثبت نام بدون کنکور براساس سوابق تحصیلی در دو نیم سال اول و دوم برگزار می شود .اگر متقاضیان واجد شرایط باشند می توانند برای ثبت نام دانشگاه های مورد نظر اقدامات لازم  انجام دهند.دفترچه ی انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد شامل رشته هایی است که پذیرش آن صرفا براساس سوابق تحصیلی صورت می گیرد.رشته های پیراپزشکی برای ورودی بدون آزمون شرایط خاص را دارد .رشته ی پیراپزشکی یکی از رشته هایی می باشد بعد از فارغ التحصیل داوطلبان وارد بازار کار می شود که محیط های بیمارستانی و کیلنیکی مشغول کار می شود .رشته های بدون کنکور تجربی 1403 بسیار متنوع دارد که تمامی لیست رشته ها در سایت سازمان سنجش ارائه داده شده است .

مشاوره رشته های بدون کنکور تجربی

علاقه مندان به تحصیل در رشته های مختلف با مشاوران سنجش در ارتباط باشند تا از لیست و ثبت نام ورودی دانشگاه ها اطلاعات کافی را دریافت  کنند.مشاوران صدای سنجش در رابطه با تحصیل در خارج از کشور و داخل کشور راهنمای شما عزیزان هستند.

رشته های بدون کنکور تجربی 1403

جهت مکالمه با کارشناسان صدای سنجش لطفا از فرم زیر وقت مشاوره رزرو بفرمایید

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

تلفن پشتیانی رزرو وقت مشاوره

02166837359-02166868571

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.