رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

 دانشگاه علمی کاربردی چیست؟ از دسته دانشگاه هایی است که داوطلبان می توانند با توجه به شرایط لازم در آن برای ادامه تحصیل خود قدم بردارند. در میان دانشگاه های معتبر کشور، حتما تا کنون نام این دانشگاه به گوشتان خورده است. در طول سال های اخیر این دانشگاه متقاضیان زیادی را به دست آورده و پذیرای دانشجویان زیادی در رشته های مختلف بوده است.  بنابراین در ادامه بهتر با این دانشگاه آشنا شوید و از شرایط پذیرش در آن اطلاع کسب کنید.

دانشگاه علمی کاربردی چیست؟

منظور از دانشگاه علمی کاربردی چیست؟

اگر شما در دسته افرادی هستید که به تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی فکر می کنید، بهتر است ابتدا اطلاعات خود را در رابطه با این دانشگاه بالا ببرید و سپس برای این کار اقدام کنید. دانشگاه جامع علمی کاربردی، در دسته  دانشگاه های نیمه دولتی قرار دارد که به گونه ای به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری وابسته می باشد. به این صورت داوطلبانی که در مقاطع کاردانی و کارشناسی نا پیوسته قرار دارند، می توانند بدون شرکت در آزمون های کنکور سراسری، و با توجه به سوابق تحصیلی خود برای ثبت نام اقدام کنند.

این دانشگاه در سال 1370 تاسیس شد و اکنون حدود 600 مرکز آموزشی در رشته های مختلف مهارتی در سراسر کشور مشغول به فعالیت هستند که حدود 200 مرکز آموزشی آن تنها در تهران قرار دارد. در واقع هدف از تاسیس شدن این دانشگاه افزایش سطح مهارت شاغلین در بخش های مختلف اقتصادی و صنعتی می باشد. از دلایل محبوبیت این دانشگاه ها می توان به میزان شهریه پایین آن ها اشاره کرد که باعث شده به یک گزینه مناسب برای ادامه تحصیل تبدیل شوند. دانشجویان بعد از گذراندن تمامی واحدهای درسی خود در این دانشگاه می توانند در حوزه صنعت و بازار کار مشغول به فعالیت شوند.

دانشگاه علمی کاربردی در مقایسه با سایر دانشگاه ها، بیشتر به پذیرش دانشجویان در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کاردانی فنی، کاردانی حرفه ای، مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه ای می پردازد. دوره های آموزش کوتاه مدت و دوره های آزاد مدتی است که در این دانشگاه به صورت جدی قرار داده شده و لازم به ذکر می باشد که این دانشگاه مسئولیت برنامه ریزی، پشتیبانی های کارشناسی، اطلاعات و سیاست گذاری های کلان، سازمان دهی، نظارت و ارزش یابی مراکز و موسسات علمی کاربردی را در دسته مهمترین اهداف خود قرار داده است.

شرایط پذیرش در دانشگاه های علمی کاربردی

یکی از مهمترین آیتم ها برای ورود به دانشگاه علمی کاربردی شرایط پذیرش است که در هر دانشگاه متفاوت و مختص به قوانین همان مرکز آموزشی می باشد. به این ترتیب شرایط پذیرش در این دانشگاه به دو صورت عمومی که بین تمامی مقاطع مشترک می باشد، و به صورت اختصاصی تقسیم بندی می شود. که بهتر است با شرایط هر یک به صورت جداگانه آشنا شوید.

شرایط پذیرش عمومی

شرایط عمومی برای کسانی که قصد دارند به تحصیلات خود در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته ادامه دهند، یکسان می باشد و بهره مندی از این شرایط برای همه افراد لازم خواهد بود. از جمله مهمترین آن ها می توان به موارد ذکر شده در زیر اشاره کرد:

  • اعتقاد به دین اسلام
  • انجام واجبات و دوری از محرمات
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر و بهره مندی از فساد اخلاقی
  • عدم احراز عناد به نظام کشور
  • عدم انجام کارهای غیر اخلاقی در طول زمان تحصیل

شرایط پذیرش خصوصی

داوطلبان باید بتوانند از شرایط خصوصی نیز برای پذیرش در دانشگاه علمی کاربردی بهره مند باشند تا بتوانند در این دوره ها شرکت کنند. این شرایط به صورت موارد ذکر شده در زیر است:

  • داشتن مدرک دیپلم از رشته های نظری، فنی و کاردانش در مقاطع کارشناسی ناپیوسته و کاردانی لازم است.
  • افراد شاغلی که به دلیل نداشتن شرایط لازم نمی توانند در سایر دانشگاه ها تحصیل کنند و به دنبال یک رشته متناسب با شغل خود هستند، می توانند از سهیمه شاغلین دانشگاه بهره ببرند. همچین تخفیفی برای آنها از نظر هزینه شهریه در نظر گرفته می شود.
  • سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی

  • شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

اهداف آموزش های علمی کاربردی چیست؟

از جمله مهمترین اهداف دانشگاه علمی کاربردی را می توان به چهار دسته مهم تقسیم بندی کرد. این اهداف شامل موارد ذکر شده در زیر است:

  • ایجاد یک بستر مناسب برای فعالیت های همه جانبه دانشگاهی، نظامی و صنعتی برای توسعه اعتلای دانش و پژوهش علمی کاربردی کشور
  • زمینه سازی زیر ساخت مناسب برای ایجاد انتقال فناوری نوین

رتبه و جایگاه این دانشگاه از اهمیت زیادی برخوردار است و از همه مهمتر این که مدرک دریافتی از آن قابل ترجمه بوده و دارای اعتبار بین المللی می باشد. همچنین نظام آموزشی آن با آموزش های علمی کاربردی انطباق دارد و براساس نظام بخشی از دانشگاه های زیر مجموعه سایر وزارت خانه ها پایه گذاری شده است.

رشته های دانشگاه علمی کاربردی چیست؟

با توجه به اینکه دانشگاه علمی کاربردی رشته های زیادی را شامل می شود، هر داوطلب می تواند براساس علاقه خود به یکی از رشته های تحصیلی روی آورد و با توجه به ظرفیت پذیرش آن، کد رشته مورد نظر را ارائه داده و در آن ثبت نام کند. به این ترتیب از دسته این رشته ها می توان به صورت کلی به چهار گروه آموزشی صنعت، کشاورزی، مدیریت و خدمات اجتماعی و فرهنگ اشاره کرد. داوطلبان واجد شرایط می توانند با توجه به علاقه خود یک رشته را انتخاب کنند و در آن مراحل لازم را طی کنند.

سخن آخر

همانطور که ذکر شد، پذیرش در دانشگاه علمی کاربردی به شرکت در آزمون های کنکور نیازی ندارد و تنها می توانید با توجه به شرایط لازم اعم از سوابق تحصیلی در این دانشگاه ها ثبت نام کنید. به این صورت می توانید به اهداف خود دست پیدا کنید و مدرک دانشگاهی خود را در رشته ای که به آن علاقه مند هستید به دست آورید و به موفقیت برسید.

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.