رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

چه عنوان هایی در کارنامه سبز کنکور سراسری  داوطلبان وجود دارد ؟

متقاضیانی که در برخی رشته ها به همراه آزمون های دانشگاه های سراسری تحصیل میکنند ملزم می باشند پس از اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری برای دریافت کارنامه سبز خود نیز منتظر باشند تا بتوانند وضعیت قبولی خود را در دیگر دانشگاه های مورد نظر بررسی نمایند . سازمان سنجش پس از اعلام نتایج پایانی کنکور سراسری کارنامه سبز که عنوان هایی از جمله رتبه افراد و پایانی ترین رتبه پذیرش شده رشته محل را که در این کارنامه درج شده اند در اختیار افراد قرار می دهند تا بتوانند از وضعیت قبولی و عدم قبولی خود مطلع شوند .

در کارنامه سبز داوطلبان تمامی انتخاب هایشان وجود دارد و همچنین میتوانند میزان قبولی خود را در هر رشته مشاهده کنند . در این کارنامه برای کلیه ی متقاضیان رتبه و اخرین رتبه پذیرش شده در هر کد رشته محل وجود دارد . در ادامه به توضیحات بیشتری در خصوص کارنامه سبز داوطلبان خواهیم پرداخت .

کارنامه سبز کنکور

مهلت زمان مشاهده کارنامه سبز

کلیه ی داوطلبانی که در زمان انتخاب رشته کنکور سراسری شرکت کرده باشند بعد از اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور این امکان برایشان فراهم می باشند تا با مراجعه به سایت سازمان سنجش و با وارد نمودن شماره پرونده خود ، شماره داوطلبی و یا کد ملی کارناما سبز خود را دریافت‌ نمایند .

کارنامه سبز همان کارنامه پایانی یا محرمانه است و به گونه ای همان فرم انتخاب رشته متقاضی است که سازمان سنجش برای آگاهی بیشتر داوطلبان در اختیارشان قرار می دهد .

در کارنامه سبز کنکور افراد تمامی کد رشته های وی درج می شود و متقاضی مورد نظر میتواند رتبه و پایانی ترین رتبه قبولی خود را در هر انتخاب مشاهده کند .

کارنامه سبز کنکور

باتوجه به سال های گذشته معمولا کارنامه سبز کنکور افراد در اخرای شهریور ماه در سامانه ی سازمان سنجش قرار میگیرد ، تا کنون هیچگونه اطلاعیه ای در خصوص انتشار کارنامه سبز کنکور 1402 دریافت نشده است اما باتوجه به روال سالیان گذشته امسال نیز ممکن است تا پایان شهریور ماه اعلام شود .

روش های مشاهده ی کارنامه سبز کنکور سراسری

متقاضیانی که در انتخاب رشته کنکور سراسری شرکت کرده باشند ملزم هستند در مدت زمانی که فرصت دارند کارنامه سبز خود را از طریق مراجعه به سامانه ی سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org دریافت کنند توجه داشته باشید در زمان ورود به سامانه باید یکی از اطلاعات نام نویسی خود را وارد کنید .

مراحلی که داوطلبان‌میتوانند کارنامه سبز خود را دریافت کنند به شرح زیر است :

•  مرحله ی اول : شماره پرونده متقاضی ، شماره شناسنامه ، تاریخ تولد
• مرحله دوم : شماره پرونده ، شماره شناسنامه ، تاریخ تولد

تراز کنکور چیست

روش صحیح تست زنی کنکور

توضیحات مربوط به قسمت های متفاوت کارنامه سبز

کارنامه سبز دارای 5 ستون مهم است که هر یک از ستون ها توضیحاتی متفاوتی دارند در ادامه درباره ی هر یک از این ستون ها توضیحاتی را ارائه خواهیم داد .
1_ این ستون مربوط به علاقه مندی های متقاضی است که بر اساس فرم های انتخاب رشته مشخص می شود .

2_ ستون کد رشته های امتحانی انتخابی متقاضی بر پایه ی دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری است .

3_ ستون رتبه متقاضی : رتبه ی درج شده در این ستون پس از مقایسه با کلیه ی متقاضیان این رشته محل مشخص می شود . ابتدا کارنامه نخست کنکور سراسری تمامی متقاضیانی که این رشته محل را در فرم های انتخاب رشته خود قرار داده اند با یکدیگر مقایسه می شود و پس از انجام بررسی رتبه هر فرد مشخص می گردد .

ستون‌پایانی رتبه قبولی : رتبه پایانی تر نفر قبولی در بین انتخاب کنندگان هر رشته محل مورد بررسی قرار میگیرد و در این ستون یعنی ستون پایانی رتبه قبولی درج میگردد .

ستون نتیجه : در این ستون تمامی انتخاب های متقاضیان به ترنیب خاصی بررسی می گردد . اگر رتبه کسب شده ی متقاضی در رشته محلی کمتر از رتبه اخرین نفری که قبول شده باشد متقاضی در آن رشته محل پذیرش شده که با یک‌ نشان نمایش داده می شود . اگر در این ستونی اعداد از 1 الی 9 مندرج شده باشد مفهوم آن به طور کلی در پایان کارنامه سبز قرار میگیرد .

آیا امکان اعتراض به کارنامه سبز وجود دارد ؟

اگر برگزاری تکمیل ظرفیت کنکور سراسری و یا منتشر شدن کارنامه پایانی اخرین گام از برگطاری کنکور سراسری می باشد ، داوطلبانی که در کد رشته محل مورد علاقه ی خود پذیرش شده باشند این امکان برایشان وجود دارد تا باتوجه به اطلاعیه های دانشگاه برای نام نویسی غیر حضوری و حضوری خود اقدام کنند .

توجه داشته باشید متقاضیان مس از بررسی وضعیت کارنامه پایانی و اعلام درخواست خود به سازمان سنجش اگر نتوانسته باشند در هیچ کد رشته محلی پذیرش شده باشند باید برای کنکور سراسری سال آینده تلاش کنند و با در یکی از دانشگاه هیا ازاد برای ادامه تحصیل ثبت نام کنند .

آن گروه از متقاضیانی که به اعلام نتایج معترض می باشند و یا میخواهند بار دیگر الویت بندی هایشان مورد بررسی قرار گیرد و یا قصد تغییر دوره قبولی خود را دارند ملزم می باشند به سامانه sanjesh.org مراجعه نمایند و در خواست خود را از طریق سیستم های مورد نظر ثبت کنند . در این راستا به تمامی داوطلبان توصیه میکنیم تا با مشاورین تحصیلی در این زمینه گفت و گو داشته باشند .

متقاضیانی که در اعلام نتیج پایانی کنکور سراسری مردود شده باشند میتوانند از کارنامه سبز خود برای انتقالی و یا خطا در انتخاب رشته استفاده کنند ؟

در متن مقاله تمامی توضیحات مربوط به انتقالی و یا خطا در زمان انتخاب رشته گفته شد شما میتوانید با مراجعه به متن مقاله و مطالعه دقیق آن پاسخ سوالات خود را دریافت کنید .

مشاهده و دریافت کارنامه سبز چه کاربردی دارد ؟

با استفاده از کارنامه سبز کنکور آگاه می شوید که میتوانید در کدام یک از رشته های محل قبول شوید ، در متن مقاله توضیحاتی کاملتری در این خصوص ارائه شده است .

آن گروه از افرادی که اطلاعات نام نویسی خود را برای دریافت کارنامه سبز در دسترس ندارند چگونه میتوانند این اطلاعات را بازیابی کنند ؟

اگر اطلاعات ثبت نامی خود را گم‌ کرده اید و یا دسترسی ندارید میتوانید به صورت آنلاین و غیر حضوری از طریق سیستم هیا پاسخگویی سازمان سنجش دریافت کنید .

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن ثابت با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.