رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

روش صحیح تست زدن  در کنکور سراسری

روش-صحیح-تست-زنی-کنکور

 

روش صحیح تست زدن در کنکور چیست ؟  دانش آموزان و دانشجویان زیادی را دیده ایم که وقتی پای آزمون و کنکور به میان می آید نمی توانند نتیجه خوبی  را کسب نمایند .در حالیکه تمام تلاش خود را کرده اند  و  تا روز کنکور با این مشکل که از  روش صحیح تست زدن در کنکور یا مهارت تست زنی مطلع نیستند  و دست آخر هم نمی توانند نتیجه ای مطلوب  را در کنکور کسب نمایند . اما علت این مشکلات کجاست  ؟ همیشه این سوال برای ایشان مطرح است که  نمره مدرسه و دانشگاه ما همیشه عالی بود  اما اینک  نمی توانیم  به تست های مشابه سوالات مدرسه و دانشگاه پاسخ بدهیم ؟ مشاور دهنده  مرکز مشاوره صدای سنجش  روش صحیح تست زدن در کنکور را برای شما داوطلبان  آموزش می دهد  تا مشکلات این دانش آموزان و دانشجویان به راحتی برطرف گردد .

جهت  مشاوره روش صحیح تست زدن در کنکور

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش 

02166837359-02166868571

 همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

 روش  پاسخ به  تست در کنکور

روش صحیح تست زدن در کنکور یکی از گام های اولیه در رسیدن به موفقیت می باشد .

گاهی  شما داوطلبان یک تست را برای بار اول حل می کنید ولی بعد از یک هفته همان تست را نمی توانید پاسخ دهید. وقتی مدت زمانی بگذرد کار سخت تر می شود .  بسیاری از سوالاتی که  در کنکور یا آزمون های آزمایشی مشکل به نظر می ایند  قبلا حداقل یک بار  سوال مشابه با آن را حل کرده ایم.علت چیست ؟ چرا  آمادگی لازم برای تست زنی را نداریم .   حفظ آمادگی در پاسخ به تست  بسیار اهمیت دارد و مهم ترین کاری که باید برای حفظ آمادگی در تست زنی  انجام دهید  این است که روش  پاسخ   به تست داشته باشید. یعنی اگر پاسخ  به تست بیشتر طول بکشد به این معنی است که روش پاسخ به تست شما روش مطلوبی  را نبوده است . برای این کار زمان  زیادی را  صرف کرده اید اما به نتیجه مطلوبی نرسیده اید .

نحوه تست زنی

 روش صحیح تست زدن و پاسخ به تست  ارزشمند است زیرا از دانش شما برگرفته  شده است  حتما روش درست را مکتوب کنید و  بگذارید دفعه بعد که خواستید به سراغ آن تست و تست های مشابه بروید روش ابداعی خود را بخوانید و به کار گیرید . این باعث می شود که در هر بار تست زدن در مدت زمان کمتری  منجر به پاسخ دهی به تست شود.

 

عدم استفاده از پاسخنامه تشریحی در تست زنی

داوطلبان  تعدادی تست جلوی خودتان بگذارید.وقتی  به اولین سوال سخت می رسید سریع به سراغ پاسخنامه می روید و  می بینید  چقدر ساده می توانستید به پاسخ برسید و آن را کاملا می فهمید.به کمک پاسخنامه تشریحی به همه سوالات می توانید  پاسخ دهید. ولی متاسفانه بدون پاسخنامه  این امر برای شما میسر نمی باشد و  به هیچ کدام از سوال ها نمی توانید پاسخ دهید. این مشکلی است که بیشتر داوطلبان با آن مواجه هستند.عدم استفاده از پاسخنامه تشریحی در تست زنی نیازمند دانش کافی برای تست زدن می باشد .

تست زدن در کنکور مهارت و آمادگی لازم را می طلبد  و فقط با تکرار و تمرین مداوم میسر می باشد .  پاسخنامه تشریحی به شما کمک می کند تا  پاسخ صحیح را به خاطر بسپارید اما سعی کنید این مهارت را در خود پرورش دهید . کنکور یک رقابت  است پس باید در آ ن شما پیروز باشید . این کار با تمرین کافی به دست می آید. بنابراین شما می توانید با تکرار و تمرین  به سوالات بدون استفاده از پاسخنامه تشریحی و با استفاده از منابع اصلی کنکور پاسخ دهید.

مهارت تست زنی کنکور

مهارت تست زنی  روش صحیح تست زدن در کنکور

تست چیست ؟ یک سوال تشریحی که برایش 4 گزینه گذاشته اند اما این امر تمرکز کافی  و دانش لازم را می طلبد .چرا فردی  در امتحانات نمره خوبی کسب می کند در حالیکه نمی تواند به راحتی پاسخ تست ها را بدهد ؟ شما در امتحان وقت کافی را  دارید که  به سوالات پاسخ بدهید . ولی در کنکور یا آزمون آزمایشی زمان کمی  دارید بنابراین  زمان پاسخگویی به یک تست بسیار اهمیت دارد .چگونه این مشکل را برطرف کنیم ؟

پاسخ ساده است. مهارت تست زنی باعث می شود سوالی که اولین بار طول کشید تا به آن پاسخ بدهید زیر 1 دقیقه پاسخ بدهید. فقط بایست  اعتماد به نفس اولیه را دارا باشید ضمنا سوالات کنکور سراسری تنوع خیلی متنوع نیستند.  مطمعنا همه ما در طول سالی که برای کنکور سراسری درس می خوانیم با  سوالات مختلفی برخورد می کنیم . به هر حال  باید  با هر شکلی از تست مواجه  شدیم روش  پاسخگویی به آن را در جایی یادداشت کنیم و به این شکل مهارت تست زنی به عنوان یک روش صحیح در تست زدن مطرح می شود.

 

مطالب مرتبط:

چگونه کنکوری درس بخوانیم

چگونه برای کنکور برنامه ریزی کنیم

برنامه ریزی کنکور

برنامه ریزی کنکور تجربی

کنکور سراسری تجربی

بهترین منابع کنکور تجربی

ثبت نام کنکور سراسری

شرایط شرکت در کنکور سراسری

برنامه ریزی کنکور ریاضی

کنکور سراسری ریاضی

بهترین منابع کنکور ریاضی

سوابق تحصیلی کنکور

برنامه ریزی کنکور

منابع کنکور

رشته های علمی کاربردی

ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

 

برای مشاوره تلفنی در زمینه روش صحیح تست زنی  از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره های زیر تماس بگیرید.

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش 

02166837359-02166868571

 همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

 

 

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.