رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

پذیرش دکتری استعداد درخشان

پس از اخذ تاییدیه سازمان سنجش برای پذیرش دانشجو در این مقطع از طریق بررسی سوابق تحصیلی، هر دانشگاه به طور مستقل اطلاعیه ای را در سایت خود منتشر می کند که شرایط، زمان بندی، مدارک مورد نیاز، ظرفیت و نام رشته ها را درج می کند. پس از بررسی هاس لازم پذیرش دکتری استعداد درخشان کسانی که می توانند بدون آزمون در مقطع دکتری ثبت نام کنند اعلام می شود. برای بررسی دقیق شرایط ثبت نام دکتری دانشگاه سراسری بدون کنکور، توصیه می شود مقاله زیر را مطالعه فرمایید.

پذیرش دکتری استعداد درخشان

 

 

جهت مکالمه با کارشناسان صدای سنجش لطفا از فرم زیر وقت مشاوره رزرو بفرمایید

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

تلفن پشتیانی رزرو وقت مشاوره

02166837359-02166868571

 

زمان و نحوه ثبت نام بدون آزمون

 

ثبت نام آنلاین و حضوری دو روش اصلی هستند که برای اکثر ثبت نام دانشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند. برای پذیرش دکتری استعداد درخشان  قبل از مراجعه به دانشگاه برای تکمیل مدارک لازم برای ثبت نام، هر متقاضی باید مدارکی را که دانشگاه مشخص کرده است در طی مراحل ثبت نام اینترنتی در سایت بارگذاری کند. ریز نمرات اولیه مقطع دکتری در صورت احراز سهمیه دانشگاه، داوطلبانی که در آزمون دکتری شرکت کرده اند به مصاحبه دکتری دعوت خواهند شد.

لازم به ذکر است که همه افراد می توانند از طریق دکتری بدون آزمون در یک سال به دانشگاه ها مراجعه کنند و می توانند در آزمون کتبی دکتری تخصصی ارائه شده توسط سازمان سنجش شرکت کنند. این گزینه ها با یکدیگر تضاد ندارند.

دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری 1403

نمودار ارزشیابی و پذیرش دکتری استعداد درخشان

دانشگاه های سراسر کشور متقاضیان ثبت نام بدون کنکور دکتری را بر اساس پیش بینی های اساتید دانشگاه ارزیابی می کنند. حداکثر و حداقل امتیازی که برای پذیرش دکتری استعداد درخشان از دانشگاه های دولتی قابل قبول تلقی می شود. پذیرش استعداد های برجسته دکتری دو مرحله دارد. متقاضی باید پس از قبولی در مرحله اولیه و بررسی مدارک در جلسه مصاحبه شفاهی دکتری حاضر شود.

در این مرحله داوطلبان می توانند از تجربه مصاحبه دکتری در دانشگاه های سراسری بهره مند شوند. داشتن یکی از مدارک آزمون زبان مانند آزمون های Tolimo یا msrt و … بدون آزمون می تواند در پذیرش داوطلبان دکتری موثر باشد. زیرا در نتیجه اساتید نظر مساعدی نسبت به دانشجو دارند.

دانشگاه آزاد و پذیرش دکتری استعداد درخشان

 

البته این دانشگاه پذیرش هزینه های شهریه دکتری متفاوتی خواهند داشت. به داوطلبان توصیه می شود برای آگاهی از نحوه شرکت در این فرآیند مقاله زیر را مطالعه کنند. امکان ثبت نام بدون کنکور در مقطع دکتری در سایت هر دانشگاه وجود دارد.

به منظور تعیین اینکه آیا آن ها واجد شرایط درخواست دکتری بدون شرکت در آزمون استعدادهای درخشان هستند یا خیر، هر متقاضی باید در مدت زمان تعیین شده که معمولا تا اردیبهشت است به وب سایت دانشگاه های مورد نظر خود مراجعه کند.

بسیاری از دانشجویان کارشناسی ارشد هر ساله آرزوی ادامه تحصیل در مقطع دکتری را دارند. اگر داوطلبی شرایط لازم را داشته باشد، می تواند برای هر یک از دو گزینه تحصیلی در سطح دکتری ثبت نام کند.

راهنمای ثبت نام آزمون دکتری

آزمون دکتری یا پذیرش دکتری استعداد درخشان

 

متقاضیانی که مایل به تحصیل در رشته مورد نظر خود هستند باید در مقطع دکتری شرکت کنند. پس از قبولی در آزمون با نمره لازم به ، مصاحبه دعوت می شوند. پس از انجام کلیه بررسی های لازم و تایید صلاحیت های خود، تمام مدارک خود را برای شروع فرآیند مصاحبه به دانشگاه ارسال کنید.

هر دانشگاهی می تواند تحت نظر وزارت علوم در مقطع دکتری بدون کنکور پذیرش کند. به همین دلیل این دانشگاه ها می بایست فراخوان داوطلبان دکتری این رشته را به همراه لیست رشته های مورد قبول و شرایط اخذ مدرک دکتری بدون آزمون سراسری در سایت خود قرار دهند. در بخش های بعدی، شرایط و مراحل اخذ دکتری بدون شرکت در کنکور سراسری  را بررسی خواهیم کرد.

شرایط پذیرش دکتری استعداد درخشان

 

دانشگاه هایی که موفق به اخذ مجوز از وزارت علوم برای پذیرش بدون کنکور دکتری شدند شرایط دقیق، زمان، نحوه، مدارک مورد نیاز، صندلی های موجود و نام رشته های دارای ظرفیت ثبت نام در مقطع دکتری را در اطلاعیه ای اعلام می کنند. ثبت نام بدون آزمون موارد زیر برای واجد شرایط بودن برای پذیرش دکتری استعداد درخشان مورد نیاز است.

مدرک لی با معدل بالاتر از 16.

دسانسستیابی به معدل کارشناسی ارشد بیش از 17.

کسب حداقل 70 امتیاز از مجموع امتیازات جداول ارزشیابی برای فعالیت های آموزشی، پژوهشی و مصاحبه (پذیرفته شدگان با بیشترین امتیاز در اولویت هستند).

بیش از دو سال از اعطای مدرک کارشناسی ارشد نگذشته است.

لازم به ذکر است که هر دانشگاه برای دکتری که نیازی به آزمون سراسری  ندارد، هزینه ثبت نام متفاوتی دارد و داوطلبان محدود به تعداد دانشگاه هایی که می توانند در آن ها ثبت نام کنند، نیستند.

مصاحبه و پذیرش دکتری استعداد درخشان

 

هر داوطلب باید پس از ارسال مدارک ثبت نام دکتری خود به دانشگاه مورد نظر، در جریان نتایج اولیه دکتری بدون آزمون باشد. دانشگاه در این زمان مدارک ارسالی داوطلبان را بررسی می کند و سپس بر اساس صلاحیت هر داوطلب در رشته هایی که وزارت علوم مجوز آن ها را صادر کرده است، نتایج اولیه را اعلام می کند.

برای شرکت در جلسه مصاحبه دکتری پذیرفته شدگان مرحله اول دکتری بدون کنکور باید آماده شود. داوطلبان دکتری با استعداد استثنایی همانند سایر داوطلبان مراحل مصاحبه را طی کردند، اما از آن جایی که داوطلبان دکتری بدون کنکور در آزمون کتبی دکتری تخصصی شرکت نکردند و نمره کتبی (تراز) ندارند.

باید تمام تلاش خود را برای نشان دادن شایستگی و مهارت های خود در جلسه مصاحبه دکتری به کار گیرند. و مهارت های مورد نیاز برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری را در عمل به کار ببندند.

نتایج دکتری پذیرش دکتری استعداد درخشان

 

هر دانشگاه به صورت جداگانه در سایت های آن موسسات منتشر می شود. به عنوان مثال اگر داوطلبی بدون کنکور برای مقطع دکتری به دانشگاه تهران مراجعه کرده باشد و در مرحله اعلام باشد و نتایج اولیه تایید شده باشد می توانند پس از حضور در مصاحبه به سایت دانشگاه مراجعه کنند تا نتایج نهایی را مشاهده کنند.

در تاریخ تعیین شده اطلاعیه ثبت نام دکتری بدون آزمون کامل جهت سهولت در ثبت نام بدون کنکور داوطلبان در مقطع دکتری مورد توجه قرار گیرد.

 

جهت مکالمه با کارشناسان صدای سنجش لطفا از فرم زیر وقت مشاوره رزرو بفرمایید

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

تلفن پشتیانی رزرو وقت مشاوره

02166837359-02166868571

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.