رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

راهنمای ثبت نام آزمون دکتری

متقاضیان آزمون دکتری ملزم هستند برای وارد شدن به این آزمون کلیه ی گام های نام نویسی آزمون دکتری را که عبارتند از : مطالعه دفترچه ، پرداخت هزینه ها ، تکمیل نمودن فرم های اینترنتی به درستی انجام دهند و دقت لازم را داشته باشند همچنین در پایان نیز کد 12 رقمی حاوی کد نام نویسی دریافت میکنند .

مرحله ی اول ثبت نام آزمون دکتری دارای سنجش است که متقتضیان برای وارد شدن به مقطع دکتری ملزم می باشند در این سنجش شرکت داشته باشند . دادطلبان برای تحصیل در مقاطع دانشگاه سراسری و ازاد باتوجه به بازده زملنی انتخاب شده اقدامات خود را برای ثبت نام آزمون دکتری باید انجام دهند ، زمان نام نویسی نیز از سوی سازمان سنجش اعلام می شور همچنین ثبت نام متقاضیان به صورت اینترنتی و غیر حضوری می باشد .

افرادی که برای ثبت نام آزمون دکتری اقدام میکنند ملزم می باشند از تمامی مراحل ثبت نام مطلع شوند همچنین باید مراحل ثبت نام را طوری تکمیل نمایند که با مشکل و خطایی مواجه نشوند . در ادامه ی مطالب به راهنمای ثبت نام آزمون دکتری می پردازیم .

راهنمای ثبت نام آزمون دکتری

مراحل نام نویسی ازمون دکتری به چه صورت می باشد ؟

ثبت نام آزمون دکتری همانگونه که گقته شد به صورت غیر حضوری و اینترنتی از طریق سامانه سنجش انجام می شود متقاضیان ملزم می باشند به سامانه ی سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه نمایند و نخست دفترچه های نام نویسی را به طور کامل مطالعه کنند و پس از برخوردار از شرایط در زمان خواسته شده برای ثبت نام اقدام نمایند . در ادامه ی مطالب به توضیحات کاملتری در خصوص راهنمای ثبت نام آزمون دکتری خواهیم پرداخت .

گام های راهنمای ثبت نام آزمون دکتری

1.ابتدا وارد سامانه سازمان سنجش به نشانی sanjesh .org می شوید .

2. دفترچه های نام نویسی را به طور کامل مطالعه میکنید و از شرایط ثبت نام دکتری مطلع میشوید

3. مدارک خواسته شده و مربدطه را آماده میکنید

4. هزینه های ثبت نام آزمدن دکتری را با استفاده از کارت اعتباری آزمون دکتری پرداخت می نمایید .

5. فرم های ارائه شده برای ثبت نام آزمون دکتری را تکمیل میکنید

بند های موجود در فرم های ثبت نام آزمون دکتری

در فرم های ثبت نام آزمون دکتری 38 بند وجود دارد که متقاضیان ملزم به می باشند یکایک آنها را انجام دهند . در هر بند اطلاعات متفاوتی وجود دارد همچنین گاهی متقاضی ملزم نیست که تمامی بند ها را تکمیل نماید در ادامه به بند های تکمیل فرم ثبت نام آزمون دکتری اشاره خواهیم کرد .

بند 1 تا 9 شامل اطلاعات شخصی و فردی متقاضیان است .

بند 1 و 2 و 3 : متقاضی باید اطلاعاتی مانند نام و نام خانوادگی ، نام پدر و شماره شناسنامه خود را به طور صحیح وارد نمایند .

بند 4 : متقاضیان باتوجه به جنسیت خود قسمت خالی را پر میکنند .

بند 5 : متقاضی از سمت چپ شروع به وارد کردن شماره شناسنامه خود میکند .

بند 6 : در این قسمت متقاضی باید سریال شناسمه خود را درج نماید .

بند 7 : متقاضیان نیز ملزم به وارد کردن روز و ماه و سال خود در قسمت مربوطه هستند .

بند 8 : متقاضی باید کد ملی خود را از چپ به راست در بخش خواسته شده درج کند توجه دهشته باشید که از گذاشتن ممیز خودداری نمایید .

بند 9 : متقاضیان باید در این بخش دین خود را مشخص کنند .

چگونگی ثبت نام آزمون دکتری

بند 10 تا 12 :

بند 10 تا 12 به سهمیه ی متقاضیلن مربوط می شود .
بند 10 :  داوطلبانی که سهمیه ی های پنج درصدی ایثارگران و بیست و پنج درصدی رزمندگان به آنها تعلق میگیرد باید این قسمت را تکمیل نمایند .

بند 11 : متقاضیانی که دارای سهمیه ی رزمندگی هستند و سهمیه های آنها در دسته ی سهمیه های رزمندگان و متقاضیان بسیجی و نیرو های مسلح و وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد باید این قسمت را باتوجه به مدت زمان حضورشان در جبهه تکمیل کنند .

بند 12 : داوطلبان برای استفاده از سهمیه های رزمندگان و متقاضیان بسیجی ، ستاد نیرو های مسلخ ، فرزندان رزمندگان ، همسران رزمندگان بسیجی باید کد پیگیرس مربوط به ارگان خود را در قسمت مربوطه درج نمایند .

بند 13 و 14 :
این بند ها نیز متعلق به اطلاعات تولد افراد است .

بند 13 : متقاضی باتوجه به جدول شماره دو باید کد محل تولد خود را پیدا کند و در قسمت خالی قرار دهد .

بند 14 : همچنین باید کد محل صدور شناسنامه خودش زا نیط از جدول شماره دو دریافت و وارد نماید .

بند 15 :
این قسمت تنها به وضعیت خدمت سربازی آقایان متعلق است . متقاضیان آقا باید وضعیف فعلی خدمت سریازی خود را باتوجه به کد ها از یک الی سیزده معین کنند .

بند 16 :
در این بند متقاضیانی که حزو اتباع خارجی هستند با نشان دادن علامتی در این کادر ابتدا ملیت خود را مشخص می کنند و کد پیگیری خود را وارد میکنند .

متقاضی در زمان ثبت نام آزمون دکتری باید به چه نکاتی توجه کند ؟

متقاضیان در زمان ثبت نام آزمون دکتری باید به نکات بسیاری توجه داشته باشند تا از دیگر مراحل حذف نشوند . تمامی قسما های فرم ثبت نام آزمون دکتری باید به صورت صادقانه و درست تکمیل شود . به گونه ای که از سازمان سنجش در گام آزمون متوجه تغییراتی در اطلاعات شود متقاضی را از دیگر مراحل حذف خواهد کرد .

شرایط و ضوابط آزمون دکتری نیز در دفترچه های نام نویسی این آزمون قرار دارد به طور مثال اگر متقاضی جزو پذیرش های پایانی دوره های روزانه باشد از مرحله ی ثبت نام حذف می شود ، معدل داوطلب از 14 کمتر نیز نباید باشد . برای کسب اطلاعات بیشتر و راه درست میتوانید به مشاورین تحصیلی در این زمینه مراجعه زیرا قطعا روش هایی در اختیار شما قرار می دهند که بسیار کار آمد است . همچنین توصیه میشود با دقت متن مقاله را مطالعه کنید زیرا پاسخ بسیاری از سوالات شما در همین متن است .

 

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن ثابت با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

 

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.