رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

منابع کنکور ارشد رشته اقتصاد

 

یکی از رشته های علوم انسانی رشته اقتصاد است. اگر از آن دسته افرادی هستید که در در کنکور کارشناسی ارشد این رشته ثبت نام کرده اید می توانید در یکی از گرایش های مختلف این رشته مشغول به تحصیل شوید. برای قبولی در این رشته نیاز به مطالعه منابع کنکور ارشد رشته اقتصاد را دارید. متقاضیان باید به ضریب دروس مختلف که در دفترچه نوشته شده است توجه نمایند تا بتوانند بر اساس این ضرایب برنامه ریزی کنند و به نتیجه مطلوب و قبولی در رشته اقتصاد دست یابند.

پس ابتدا باید گرایش مورد نظر خود را از این رشته انتخاب نمایید سپس به دفترچه راهنمای کارشناسی ارشد رشته علوم انسانی و رشته اقتصاد مراجعه کنید و ضرایب هر درس را در نظر داشته باشید. مشخصا برای دروس با ضرایب بالا تر باید وقت بیشتری را اختصاص دهید.

کنکور ارشد سراسری و آزاد هم زمان برگزار می شود. منابع کنکور ارشد رشته اقتصاد برای متقاضیان دانشگاه آزاد و سراسری یکی است. ضرایب هم درون دفترچه به صورت یکجا نوشته شده است و دانشگاه سراسری و آزاد تفاوتی با یک دیگر از این نظر ندارند. برای آشنایی بیشتر با رشته اقتصاد و گرایش های آن در مقطع کارشناسی ارشد می توانید با مشاورین صدای سنجش در تماس باشید.

منابع کنکور ارشد رشته اقتصاد

دروس مهم و ضرایب آن ها در سال 1403

هر دو درس اقتصاد خورد و کلان ضریب ۴ دارند.

دروس ریاضیات و آمار هم هرکدام ضریب ۲ دارند.

دروس تخصصی هم ضریب ۳ دارند.

زبان انگلیسی ضریب ۱دارد.

به طور کلی ۶ سرفصل برای کنکور ارشد رشته اقتصاد در نظر گرفته شده است. برای آشنایی بیشتر با منابع کنکور ارشد رشته اقتصاد با مشاورین صدای سنجش در تماس باشید.

این ضرایب تقریبا ثابت هستند ولی برای تغییرات احتمالی بهتر است به دفترچه کنکور کارشناسی ارشد مراجعه کنید تا از آخرین تغییرات مطلع شوید. داوطبانی که در یکی از گرایش های رشته اقتصاد شرکت می کنند می توانند با توجه به این ضرایب برنامه درسی خود را پیش ببرند تا به موفقیت درست یابند.

منابع کنکور ارشد رشته اقتصاد 1403

یکی از رشته های اصلی در کنکور ارشد انسانی رشته اقتصاد است. این رشته یکی از رشته های اصلی است و متقاضی می تواند علاوه بر این رشته یک رشته شناور هم شرکت کند و در هر دو رشته آزمون دهد. منابع بسیار زیادی برای این رشته معرفی شده اند برای گرفتن نتیجه خوب بهتر است علاوه بر منابع برنامه ریزی درست و دقیقی هم داشت باشید.

کتاب های بسیار زیادی وجود دارند تا افراد مطالعه کند ولی بسیاری از این منابع بستگی به میزان دانش شما دارد. منابع کنکور ارشد رشته اقتصاد بسیار متنوع است به صورتی که اگر دانش ریاضی شما در حد ضعیف باشد باید ابتدا روی آن کارشود تا در حد عالی برسید و یا اگر دانش اقتصاد شما پایین است مشخصا نمی توانید کتاب های با مفاهیم بسیار سخت را مطالعه کنید.

پس برای مطالعه ابتدا باید ببینید دانش خودتان در چه حدی است آیا اقتصاد خورد و کلان را در حد عالی می دانید و یا ایراداتی در آن دارید پس از گرفتن مشاوره از طریق سایت صدای سنجش و به صورت تلفنی میزان دانش شما مشخص شده و طبق آن منابع مورد نیاز شما معرفی می شود.

آشنایی بیشتر با منابع کنکور ارشد رشته اقتصاد

فردی که در کارشناسی ارشد از رشته اقتصاد فارغ‌التحصیلی می شود دارای قدرت بالای تحلیل اقتصاد است. در صورتی که مشکلی در اقتصاد پیش بیاید فرد باید بتواند از پس این مشکل بر‌آید. فردی که در این زمینه تحصیل می کند باید همواره اطلاعات خود را به روز نگه دارد.

یکی از مشکلات امروزه مردم مشکل اقتصادی است. پس جامعه به افرادی که در این زمینه تحصیل کرده اند نیاز دارد. فرد علاوه بر داشتن اطلاعات باید بتواند آن ها را به کار گیرد. علوم اقتصادی ، اقتصاد نفتی ، اقتصاد کشاورزی از گرایش های این رشته در مقطع کارشناسی ارشد است.

شما می توانید تا مقطع دکتری در این رشته ادامه تحصیل بدهید. برای آشنایی بیشتر با رشته اقتصاد و منابع کنکور ارشد رشته اقتصاد با ما تماس بگیرید.

گرایش های متفاوت رشته اقتصاد در کارشناسی ارشد

این رشته به طور کلی به دو دسته تقسیم می شود که هر دسته گرایش های متفاوتی دارد.

اقتصاد انرژی، بانک داری اسلامی، اقتصاد نظری، شهری ، فرهنگ و هنر، محیط زیست ، اقتصاد اسلامی، تجارت الکترونیک ، برنامه ریزی.

نفت و گاز با گرایش های نهاد ها و سیاست های بین المللی، تجارت و قرار داد های بین المللی، مدیریت مالی

جدول برنامه ریزی کنکور ارشد 1403

تعداد سوالات برای منابع کنکور ارشد رشته اقتصاد

تعداد سوالات برای دروس اقتصاد خرد ۲۵ و اقتصاد کلان نیز ۲۵ سوال است.

۲۵ سوال ریاضی و ۲۵سوال هم برای درس آمار.

دروس تخصصی نیز ۲۵ سوال.

زبان انگلیسی برای رشته اقتصاد ۳۰سوال است.

به طور کلی از تمام این سر فصل ها  ۱۵۵ سوال در کنکور ارشد اقتصاد وجود دارد. بهتر است برای آشنایی بیشتر با این آزمون و سوالات و نوع طرح شدن این سوالات پاسخ نامه آزمون های سال های قبل را مطالعه کنید بعضی از این سوالات در سال های قبل تکرار شده اند چرا که منابع کنکور ارشد رشته اقتصاد بسیار زیادند و ممکن است باعث سردر گمی شوند.

مشاوره برای منابع کنکور ارشد رشته اقتصاد

ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد

منابع زیادی وجود دارد تا شما را به نتیجه برساند ولی در این راه با وجود بهترین منابع نیز اگر مشاور خوب و کار بلدی در کنار شما نباشد با این حجم از منابع و دروس سختی که برای کنکور کارشناسی ارشد در نظر گرفته شده است قبولی کمی مشکل است. اگر می خواهید در این رشته موفق شوید و در هنگام تحصیل نیز همواره جزو بهترین ها باشید باید از همین ابتدا پر تلاش آغاز کنید.

با برنامه ریزی درست توسط مشاورینی که در این کار خبره هستند و با در اختیار قرار دادن منابع کنکور ارشد رشته اقتصاد بهترین نتیجه را می گیرید با مطالعه سوالات سال های قبل و استفاده از بانک سوالات ارشد اقتصاد صدای سنجش بسیار راحت تر به رتبه های قبولی دست پیدا خواهید کرد.

برای گرفتن وقت مشاوره و یا آگاهی از منابع کنکور ارشد رشته اقتصاد با مشاورین صدای سنجش تماس بگیرید.

 

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.