رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

افراد زیادی هستند که داوطلب ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد هستند . اما به دلیل ازدحام علاقه مندان در این مقطع تحصیلی امکان اینکه تمامی آنها بتوانند در این پایه پذیرفته شوند بسیار‌کم می باشد . اما این امکان وجود دارد که افراد بتوانند در بدون کنکور در کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل شوند ‌.

این فرایند برای افراد به دو روش صورت میگیرد یعنی هم با سوابق تحصیلی داوطلبان و هم با سهمیه های افرادی که جزو استعداد های درخشان هستند. اما نحوه و چگونگی های هر فرایند متفاوت است. برخی دانشگاه مانند :

شبانه ، پیام نور،پردیس خودگردان نیز اقدام به پذیرفتن دانشجویان میکنند . اما قوانین مقررات پذیرش هر دانشگاه دارای تفاوت هایی می باشد که تمامی این دانشگاه و قوانین وضع شده تحت نظر وزات علوم می باشد . دانشجویان و متقاضیان جهت ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد فقط با رعایت قوانین وضع شده میتوانند برای ثبت نام خود اقدام کنند .

ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد

متقاضیان چگونه میتوانند بر اساس سوابق تحصیلی برای ثبت نام ارشد بدون کنکور اقدام کنند؟

 داوطلبان تنها مجاز به تحصیل در دانشگاه های غیر انتفاعی و پیام نور برای ثبت نام بدون کنکور هستند. این دانشگاه ها معمولا افراد را بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش میکنند .

متفاضیانی که علاقه مند به تحصیل در این دانشگاه ها هستند و میخواهند برای ثبت نام بدون کنکور کارشناسی خود اقدام نمایند باید پیگیری های لازم را در جهت سایت سازمان سنجش انجام دهند . همچنین پس از مطالعه ی دفترچه ی راهنمایی خود تمامی قوانین و مقررات جهت ثبت نام نیز توضیح داده شده است.

معمولا زمان اطلاع افراد برای قبولی در دانشگاه ها بر اساس سوابق تحصیلی تا اواسط آذر ماه اعلام می شود سپس افرادی که توانسته باشند مورد قبول قرار گیرند شرایط این موضوع را دارند که ثبت نام بدون کنکور کارشناسی خود را انجام دهند.

چه زمانی افراد میتوانند برای ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد ، بر اساس سوابق تحصیلی به دانشگاه ها و یا سایت های مربوطه مراجعه کنند؟

دانشگاه های سراسری طی هر سال در زمان های تعیین شده برای ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد اقدام میکنند . اما امساله نیز در مدت زمانی زودتری اقدام کردند به دلیل اینکه مدارکی که افراد باید به دانشگاه ها ارائه دهند . همچنین بررسی و وضعیت افراد نیز ممکن است به زمان بیشتری نیاز داشته باشد.

اما دانشگاه موفق به تکمیل ظرفیت های خود نشوند ممکن است دوباره نیز فرصتی را در اختیار دیگر داوطلبان قرار دهند . اما این موضوع معمولا در رابطه با دانشگاه های در سطح یک و دو می باشد زیرا این دانشگاه دارای ظرفیت تکمیلی بیشتری هستند.

ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد به صورت اینترنتی می باشد به همین علت به افراد توصیه میکنیم که پی در پی منتظر اطلاعیه ها از سوی دانشگاه برای ثبت نام باشند و در صورت بازگشایی سایت ها و در زمان ارائه ی مدارک ثبت نام اقدام کنند.

افزایش ظرفیت بدون کنکور کارشناسی ارشد

شهریه نوبت دوم ارشد 1403-1404

شرایط ثبت نام بدون کنکور بر پایه ی استعداد های درخشان چگونه صورت میگیرد؟

دانشگاه بر اساس قوانین و مقرراتی که در اختیار دارند اقدام به پذیرفتن داشنجویان ، ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد اقدام میکنند . اما لازم است که این افراد جزو گروه های استعداد های درخشان باشند . همچنین متقاضیان مستلزم هستند تمامی قوانین گفته شده را مطالعه و مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام را داشته باشند.

طی اخرین تغییرات صورت گرفته قوانین و مقررات برای ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد که صورت گرفته است به شرح زیر می باشند که توصیه میکنیم تمامی متقاضیان آن را مطالعه کنند و به یکا یک موارد توجه داشته باشند :

داوطلب حدااکثر باید در طی مدت8سال توانسته باشد دانش اموخته شده باشد و پس از آم فورا برای ثبت نام خود اقدام کند. افراد باید در بین 15درصد برترین متقاضیان رشته ی تحصیلی خود باشند.

پذیرفته شدن تمامی افراد تنها در چارچوب قوانین و مقررات ارائه شده می باشد. اگر افراد بخواهند در رشته های تحصیلی مربوطه به رشته ی خود تحصیل نمایند نظر گروه های آموزشی را جلب کنند و تنها شورای آموزشی دانشگاه این امکان را به آنها می دهد.

اما بر پایه قوانین و مقرراتی که برای ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد وضع شده است و افرادی با استعداد های درخشان میخواهند ثبت نام کنند مجاز به استفاده ی آیین نامه های مفاد نمی باشند.

آیا دانشگاه های آزاد نیز اقدام به پذیرش دانشجویان بدون کنکور میکنند؟

پاسخ کاملا مثبت می باشد ، ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه های آزاد نیز از طریق لینکazmoon.orgصورت میگیرد که در این رابطه در متن مقاله به توضیحاتی در باره ی آن پرداختیم.

2- برای انجام ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد خود به چه سایت اینترنتی وارد شویم؟

هر دانشگاه دارای لینک و سایت جداگانه ای برای ثبت نام را دارد که در زمان شروع ثبت نام در دسترس افراد قرار میگیرد . اما توجه کنید که ثبت نان بر پایه ی سوابق تحصیلی تنها از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شود.

3- آیا دانشگاه پیام نور این امکان را دارند که در پایه ی کارشناسی ارشد متقاضی بپذیرند؟

جواب کاملا مثبت می باشد. دوست دارانی که میخواهند در دانشگاه های پیام نور مشغول به تحصیل شوند میتوانند برای ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد خود اقدام نمایند و دارای شرایط و ضوابط خواسته شده باشند.

آیا افراد میتوانند در دانشگاه های غیر انتفاعی در مقطع کارشناسی ارشد بددن کنکور شرکت کنند؟

دانشگاه های غیر انتفاعی افرادی که دارای شرایط برای تحصیل بدون کنکور در مقطع کارشناسی دارد پذیرش میکند . اما اکثرا استعداد های درخشان و دانش آموختگان مینوانند در این دانشگاه ها اقدام کنند.

در صورتی که افراد تمامی شرایط را برای تحصیل در مقطع کارشناسی را دارند میتوانند در این دانشگاه مشغول به تحصیل شوند که این فرایند بدون کنکور و در جهت ثبت نام کارشناسی ارشد در دانشگاه های غیر انتفاعی می باشند.

 

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن ثابت با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

 

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.