رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

 

معدل کتبی دیپلم چیست

برای پاسخ به سوال معدل کتبی دیپلم چیست باید گفت نمرات کلی دیپلم شامل میانگین عملکرد دانش‌آموز در سه مقطع تحصیلی آخر دبیرستان است، در حالی که نمرات دیپلم کتبی شامل میانگین عملکرد دانش‌آموز در سال‌های گذشته است. درخواست معدل فقط با کد پایه تحصیلی امکان پذیر است. برای پاسخ گویی به سوالات خود می توانید با مشاورین صدای سنجش در تماس باشید.

معدل کتبی دیپلم چیست

 

جهت مکالمه با کارشناسان صدای سنجش لطفا از فرم زیر وقت مشاوره رزرو بفرمایید

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

تلفن پشتیانی رزرو وقت مشاوره

02166837359-02166868571

تفاوت نظام قدیم و جدید

به طور کلی نمره دانشجویی در دانش آموز کلاس دوازدهم هستند که به عنوان میانگین عدد دیپلم نهایی شناخته می شود. معدل کتبی دیپلم چیست  در عمل این درصد به گونه ای محاسبه می شود که در نظام جدید فقط آخرین سال یعنی پایه 12 معتبر است. اگر دانش آموز سابق هستید توجه داشته باشید که نمره کتبی نهایی درس فقط تا سال سوم دبیرستان اعمال می شود و ربطی به سال های دیگر ندارد.

بنابراین، میانگین نمره کتبی دیپلم، میانگین ارزش درس پایانی سوم متوسطه یک مدرسه عمومی در نظام قدیم و میانگین ارزش درس نهایی پایه دوازدهم متوسطه در نظام جدید است.

از آن جایی که معدل دیپلم بر نمرات کنکور سراسری تأثیر می گذارد، دانش آموزان باید در هنگام درخواست برای کنکور سراسری نمرات کامل فارغ التحصیلی خود را به سازمان سنجش گزارش دهند تا معدل و تراز کنکور سراسری خود را مشخص کنند که بر اساس این واقعیت محاسبه می شود. این مشکل باعث می شود که دانش آموزان برای کسب نمرات خوب در مقاطع مختلف تحصیلی دچار مشکل شوند.

 

اعتراض به سوالات کنکور سراسری

شرایط معدل کتبی دیپلم چیست

این میانگین به کارنامه کل دانش آموز اضافه می شود (کارنامه فارغ التحصیلی که تمام واحدهای دبیرستان روی آن ثبت شده است) و نقطه درج معمولاً در گوشه سمت چپ پایین برگه است.

سؤال مهمی که معمولاً فارغ التحصیلان دارند این است که آیا معدل کل آن ها برای کنکور سراسری معتبر است یا معدل کتبی آن ها تأثیر مثبتی بر نتایج کنکور آنها دارد؟ معدل کتبی دیپلم چیست پاسخ این سوال را می توانید با خواندن ادامه مقاله پیدا کنید.

 اما نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که 5 درصد از تاثیر مثبت معدل در کنکور سال چهارم دبیرستان یک ساله مربوط به میانگین نمره کل دانش آموزان است. برای پاسخ به سوالات خود با مشاورین صدای سنجش در تماس باشید تا شما را راهنمایی کنند.

 

مدیریت زمان در کنکور سراسری

جمع سه سال و معدل کتبی دیپلم چیست

تا اینجا بحث شده است که معدل کتبی  چقدر باید باشد و در گزارش فارغ التحصیلی چه رتبه ای باید داشته باشد. اما میانگین کلی برای یک مدرک چقدر است؟ این معدل در کجای کارنامه فارغ التحصیلی دانشجو درج می شود؟ آیا برای دریافت این گزارش باید به سایت pada.medu.ir  مراجعه کنم؟ برای پاسخ به این سوالات ابتدا باید معدل هر دانش آموز را بدانیم.

 معدل تجمعی، معدل تجمعی سه سال آخر دبیرستان در نظام قدیم و سه سال آخر دبیرستان در نظام جدید است. در واقع معدل هر دانش آموز با جمع و معدل کل نمرات پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم به دست می آید.

بنابراین سه سال تحصیل بر معدل هر دانش آموز تاثیر می گذارد که بسته به امتحان نهایی دانش آموز مهم ترین مقطع تحصیلی ذکر شده پایه دوازدهم است.

چگونگی محاسبه معدل کتبی دیپلم چیست

بنابراین، معدل کتبی یک رشته، معدل هر دانش آموز را تحت تأثیر قرار می دهد. اما علاوه بر معدل کتبی شما، نمرات 11 و 10 شما نیز در معدل کل شما نقش دارند و پس از محاسبه معدل کل، این معدل در کارنامه فارغ التحصیلی دانشجو درج می شود.  دانش آموزان می توانند این میانگین را در پایین و سمت راست گزارش فارغ التحصیلی خود ببینند.

برای پاسخ به سوال معدل کتبی دیپلم چیست نحوه محاسبه معدل دانشجو به ضرایب مختلفی برای دوره بستگی دارد. اگر ضریب یک واحد موضوعی 3 باشد، نمره آن واحد درسی در 3 ضرب می شود و در نهایت بر تعداد واحدهای درسی دانش آموز تقسیم می شود.

به همین دلیل سه درجه دهم ، یازده و دوازدهم ، از جمله امتحانات نهایی در کلاس دوازدهم ، بر میانگین دانش آموزان در دیپلم تأثیر گذاشت و این نیاز به تلاش بیشتری از دانشجویان دارد.

تاثیر معدل کتبی دیپلم چیست

همانطور که توضیح داده شد ، میانگین کل از کلاس های دهم یازدهم و دوازدهم، به دست می آید. اما میانگین درجه کتبی دیپلم فقط از کلاس نهایی کلاس دوازدهم و میانگین تعداد بین دوره های آخرین امتحان بدست می آید و ارقام سال های دیگر هیچ تاثیری در این زمینه ندارد. 

معدل کتبی دانش آموز با معدل آزاد 40 درصد تاثیر مثبتی در کنکور سراسری در نظام جدید خواهد داشت. معدل کل دانشجو تاثیر مثبت یا منفی بر نمرات آزمون پذیرش نخواهد داشت.

در نظام آموزشی موجود، معدل نهایی دانش آموزان دوره پیش دانشگاهی بر 5 درصد نتایج کنکور تأثیر مثبت داشته و 25 درصد مابقی مربوط به معدل سال سوم دبیرستان بوده است.

در سیستم جدید، معدل کل دانش آموز یعنی معدل در امتحانات کلاس دهم و یازدهم تاثیری در آزمون پذیرش نخواهد داشت.



ثبت نام کنکور و معدل کتبی دیپلم چیست

دانش آموزانی که قصد ثبت نام در کنکور سراسری را دارند باید کد اطلاعات کنکور را دریافت کرده و سپس وارد سامانه ثبت نام کنکور سراسری شوند. به همین دلیل، افراد باید بدانند که چگونه برای معدل و داده های آموزشی کد درخواست کنند.

برای بررسی اطلاعات فارغ التحصیلی و سوابق تحصیلی متوسطه به سایت جمع       جمع آوری اطلاعات تحصیلی داوطلبان آزمون سراسری  dipcode.medu.ir مراجعه و اطلاعات مورد نیاز را برای مشاهده کد اطلاعات دانش تحصیلی وارد کنید. در ادامه معدل کتبی دیپلم چیست برای مشاهده میانگین نمرات نیز می توانید از این سیستم استعلام بگیرید.

برای درخواست اطلاعات از سامانه سوابق تحصیلی و دریافت معدل باید اطلاعات مختلفی مانند تاریخ تولد، کد منطقه، کد دانش آموزی، کد مدرسه و کد گروه آموزشی را وارد کنید. اطلاعات مربوط به سوابق تحصیلی شما تمام اطلاعات مشخص شده در گزارش فارغ التحصیلی یا گواهی فارغ التحصیلی دانشجو ظاهر می شود.


جهت مکالمه با کارشناسان صدای سنجش لطفا از فرم زیر وقت مشاوره رزرو بفرمایید

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

تلفن پشتیانی رزرو وقت مشاوره

02166837359-02166868571

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

 


 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.