رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

معافیت تحصیلی چیست؟ یکی از معافیت های غیر دائمی می باشد که برای کلیه ی متقاضیان در حین تحصیل صادر می گردد .
مشمولین میتوانند با در دست داشتن معافیت تحیلی خود تا پیش از پایان سنوات تحصیلی برای درس خواندن اقدام کنند اما بعداز پایان سنوات تحصیلی هیچ راهی برای ادامه تحصیل وجود ندارد و تنها افراد ملزم می باشند مراحل اعزام به خدمت سربازی خود را انجام دهند .
چگونگی های استعلام معافیت تحیلی از اصلی ترین و مهم ترین مواردی می باشند که مشمولان باید از آن اطلاع حاصل نمایند .
خوشبختانه این امکان وجود دارد تا افراد بتوانند یه راحتی از مدت زمان معافیت تحیلی خود اطلاع حاصل کنند . توجه کنید استعلام با دو گام صورت پذیر است ، استعلام معافیت تحصیلی از دفاتر پلیس +10 و یا استعلام به صورت غیر حضوری و اینترنتی صورت میگیرد ، در ادامه به اطلاعات بیشتری در خصوص معافیت تحصیلی خواهیم پرداخت .

 

معافیت تحصیلی چیست ؟

 

روش های استعلام معافیت تحصیلی از دفاتر پلیس +10 چیست؟

گاهی این امکان وجود دارد که برخی از مشمولین دغدغه های بسیاری درباره ی پایان مهلت زمانی معافیت تحصیلی خود داشته باشند ، برخی از مشمولین به علت های متقاوت قصد اخذ اطلاعاتی در رابطه با شروع و پایان معافیت درسی خود را دارند .
خوشبختانه دو روش برای پایان دادن به این نگرانی ها وجود دارد که شما میتوانید باتوجه به نظرات فردی خود یکی از این دو روش پیش روی خود را انتخاب کنید و معافیت تحصیلی خود را استعلام کنید .

نخستین روشی که میتوانید درباره ی معافیت تحصیلی خود اطلاعات دریافت کنید ، استعلام نمودن از دفاتر پلیس +10 است ، چگونگی استعلام معافیت تحصیلی از دفاتر پلیس بسیار ساده می باشد ، میتوانید برای استعلام معافیت درسی خود روش های زیر را پیش بگیرید .

نخست به یکی از دفاتر پلیس +10 محل سکونت خود مراجعه کنید .

پس از مراجعه از دفاتر پلیس +10 درخواست کنید که معافیت درس شما صورت بگیرد .

برای استعلام معافیت تحصیلی مدارکی از جمله : کارت ملی ، کد ملی ، کد سخا را به همراه داشته باشید .

پس از مدتی در دفاتر پلیس +10 وضعیت معافیت تحصیلیتان را به شما اعلام میکنند .

چگونگی دریافت معافیت از سامانه ی epolice

اما روش دوم برای دریافت استعلام معافیت تحصیلی بسیار راحت تر و ساده تر به نسبت روش اول است و نیازی به مراجعه حضوری ندارد . در روش دوم این امکان وجود دارد تا شما به صورت غیر حضوری و اینترنتی استعلام معافیت درسی خود را انجام دهید .
پیش از اینکه به مراحل استعلام اینترنتی معافیت تحصیلی بپردازیم ابتدا باید بگوییم که در زمان استعلام اینترنتی باید چه مدارکی داشته باشید . در زمان استعلام اینترنتی معافیت درسی فقط نیازمند کد ملی و کد سخا هستید . همانگوگه که مطلع هسنید کد سخا یک کد پنج رقمی می باشد که برای هر یک از افراد به صورت گاملا جداگانه صادر می شود . شما با دریافت کد سخا میتوانید کلیه گام های وضعیت نظام وظیفه ای خود را انجام دهید .

مراحل استعلام معافیت تحصیلی به صورت غیر حضوری

مراحل استعلام معافیت تحصیلی اینترنتی یا غیر حضوری به شرح زیر است :

نخست وارد سایت اینترنتی نظام وظیفه ی عمومی ناجا به نشانی epolice.ir می شوید .

نخست صفحه ای برای شما باز می شود که باید در قسمت خواسته شده کد ملی  خود را وارد کنید در قسمت بعدی نیز باید کد سخا که میش تر توضیح داده شد را وارد کنید و سپس کد امنیتی سامانه را وارد نمایید .

در صورتی که کد سخا یا رمز عبور خود را فراموش کروه اید میتوانید بر روی گزینه ی فراموش کردن بزنید و سپس وارد سامانه ای می شوید که ابتدا باید کد ملی و بعد شماره تلفن خود را وارد نمایید .

پس از ورود به سامانه تنامی اطلاعات هویتی فردی شما نمایش داده می شود ؛ همانگونه که مطلع هستید این سایت برای کلیه ی فعالیت های نظام وظیفه ای قابل استفاده می باشد .

برای دریافت اطلاعات از پایانی ترین وضعیت درخواست معافیت درسی  خود باید بر روی گزینه ی موجود در صفحه به نام وظیفه عمومی کلیک کنید و به بخش مربوطه وارد شوید ‌ ، در این قسمت درخواست های که شما به سازمان نظام وظیفه ارسال کرده اید قابل مشاهده می باشد .

چگونگی استعلام معافیت تحصیلی با در دست داشتن کدملی چیست؟

برای دریافت استعلام معافیت درسی فردی خود به طور کلی باید از طریق کد نلی شخص نربوطه اقدام نمایید . این روش به کسانی اختصاص دارد که کد سخا یا رمز عبور خود را فراموش کرده اند و همچنین نمیتوانند به صورت حضوری به دفاتر پلیس +10 مراجعه کنند به همین علت ملزم می باشند از طریق سامانه ی مذکور اقدام کنند و بر روی گزینه فراموش کردن کلیک کنند .

در صفحه ی جدیدی که برایتان باز می گردد ابتدا ملزم هستید در بخش اول کد ملی و در بخش بعدی شماره موبایل خود را به طور صحیح وارد کنید و سپس بر روی گزینه ی دریگافت پیامک‌ کلیک کنید . کد سخای نظام وظیقه ی شما از طریق پیامک مجددا برایتا ارسال می شود و باتوجه به مطالب گفته شده در قسمت های فوق میتوانید برای استعلام نعافیت تحصیلی خود اقدام کنید . همچنین در این راستا اگر با مشکل و یا سردگمی و ناآگاهی رو به رو شدید میتوانید از مشاورین باتجربه و فعال در این زمینه کمک بگیرید .

چگونه این امکان وجود دارد تا افراد برای دریافت استعلام معافیت تحصیلی خود اقدام کنند ؟

همانگونه که در متن مقاله نیز گفته شد افراد از طریق دو روش مراجعه حضوری به افتر پلیس +10و از طریق سامانه ی پلیس میتوانند برای استعلام معافیت تحصیلی خود اقدام کنند که تمامی مراحل آن در متن مقاله موجود می باشد .

روش اخذ استعلام معافیت تحصیلی به صورت اینترنتی چگونه انجام می شود ؟

برای اخذ و دریافت استعلام معافیت تحصیلی خود به صورت غیر حضوری و اینترنتی ابتدا باید به سامانه ی epolice مراجعه کنید و سپس طبق مراحل گفته شده در متن مقاله عمل کنید .

مدارک لازم جهت استعلام معافیت تحصیلی نظام وظیفه چیست؟

مشمولین تنها برای استعلام معافیت درسی نظام وظیفه ی خود باید کد ملی و کد سخا که به صورت جداگانه برای هز فرد صادر می شود را به همراه داشته باشنند همچنین به همراه داشتن مشخصات شناسنامه ای نیز الزامی است .

 

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن ثابت با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

 

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.