رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

مشاوره و برنامه ریزی تا روز کنکور

مشاوره و برنامه ریزی تا روز کنکور یکی از مهم ترین گام های زندگی هر فرد است ، افراد برای سازماندهی فعالیت های روزانه یخود نیازمند برنامه ریزی هستند که بتوانند با استفاده از آن از وقتی که در اختیار دارند استفاده نمایند و به نظمی به امور مربوطه ی خود بدهند ، داشتن برنامه ریزی سبب می شود تا فرد به موفقیتی که در ذهن خود دارد دست یابد .

کنکور سراسری نیز یکی دیگر از مهم ترین مراحل زندگی هر فرد به شمار می رود ، تمامی کسانی که در کنکور سراسری شرکت میکنند قصد موفقیت و قبولی دارند ، داشتن یک برنامه ریزی درست و دقیق میتوانید مسیر شما را برای رسیدن به اهدافتان اسان تر کند .
برنامه ریزی دقیق علاوه بر افزایش زمان مطالعه سبب ارامش و تمرکز روحی می شود و شما را از هرگونه افکار منفی دور میکند . برنامه ریزی کنکور به سه دشته کوتاه مدت ، میان مدت ، بلند مدت طبقه بندی می شود در ادامه به توضیحات بیشتری در خصوص مشاوره و برنامه ریزی تا روز کنکور خواهیم پرداخت پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید .

 

مشاوره و برنامه ریزی تا روز کنکور

روش ها و چگونگی های قبولی در کنکور

هر ساله شاهد افزایش متقاضیان در کنکور سراسری و رقابت تنگاتنگ آنها هستیم . این مسائل سبب استرس و تنش در افراد می شود اما شما باید داشتن یک مشاوره برنامه ریزی تا روز کنکور میتوانید به شرایط روحی و روانی ایده آل برسید و در مسیر شروع قدم بروارید .

نخسین گام برای داشتن یک برنامه ریزی تا روز کنکور مشخص کزدت اهداف باتوجه به برنامه است ، هر گونه بی هدفی شما را از مسیر دور می سازد ، در صورتی که اهدافتان را مشخص کنید روز به روز دستیابی به آن برایتان آسان تر می شود . در برنامه ریزی باید به مواردی همچون روش صحیح مطالعه ، ساعت مطالعه ، خلاصه نویسی دروس ، منعطف بودن ، قابلیت ارزشیابی آن توجه داشته باشید .

به طور کلی یکی از مهم ترین عنوانی که در برنامه ریزی کنکور ضروری و حائز اهمیت است کنکور خواندن می باشد ، کنکور خواندن به این معناست که از روش کلی خواندن استفاده نکنید . کتاب درسی را با دقت و حوصله تر مطالعه کنید ریز به ریز نکات را بخوانید ممکن است مطالبی را در سال های گذشته با دقت نخوانده باشید پس به دروس سال های قبل مجدد مراجعه کنید و مرور آنها بپردازید . حفظ کردن مطالب هیچ کمکی در کنکور سراسری به شما نمیکند ملزم می باشید تمامی مطالب را مفهومی بخوانید .

چگونگی استفاده از روش حاشیه نویسی

حاشیه نویسی روش مناسبی برای درک مفهومی مطالب کتاب درسی نیست اما تا حدودی می تواند نکاتی را که بسیار دارای اهمیت نیستند به شما معرفی کند اما مطالعه ی مطالب حاشیه نویسی نیز به خودی خود مهم است . این روش نیز جزو یکی از روش های مشاوره و برنامه ریزی تا روز کنکور می باشد ، به طور معمول از ابن روش برای حفظ دروسی همچون ادبیات ، عربی ، دینی ، بان ، زیست و شیمی استفاده می شود .

ما به شما پیشنهاد میکنیم بعد از مطالعه و انجام فرایند تست زنی اقدام به حاشیه نویسی کنید همچنین این کار باعث صرفه جویی در زمان شما میشود .

شاید این سوال برای بسیاری از مخاطبان به وجود اید که حاشیه نویسی چگونه است ؟ برای انجام این فرایند ملزم می باشید بعد از مطالعه کامل و مسلط شدن بر آن مبحث نکاتی که ارزش و اهمیت دارند را در حاشیه ی کتب درسی یادداشت کنید و در زمان مطالعه دوباره و جمع بندی دروس آنها را دوره کنید . حاشیه نویسی باید با نظم و حوصله نوشته شود تا با دیگر مفاهیم کتاب تداخل نکند .

خلاصه نویسی چه کمکی در برنامه ریزی کنکوری به شما میکند ؟

در فرایند خلاصه نویسی ملزم می باشید بعد از مطالعه ی کامل و دقیق کتاب نکات مهم و کلیدی هر مبحث را تا حد امکان یادداشت کنید . کلمات کلیدی یکی از بهترین و مهم ترین کلماتی هستند که با نگاه کردن به آنها ممکن است مفهموم یا مبحث مجدد برایتان یاداوردی شود .

این فرایند که یکی از مشاوره و برنامه ریزی تا روز کنکور به شمار می رود علاوه بر کارایی بسیار بالا سبب می شود تا افراد در زمان مطالعه نیز صرفه جویی کنند و از زمان خود به خوبی استفاده کنند . توجه داشته باشید تنها به یادداشت کردن نکات کلیدی بپردازید و نکاتی را که سبب می شود زمان از شما گرفته شود را یادداشت نکنید . از نوشتن مفاهیم اضافی مانند بیشتر بدانیم و بیشتر بخوانیم ها خوددداری کنید تنها کلمات کلیدی متعلق به هر بخش را یادداشت کنید . خلاصه نویسی باید به گونه ای صورت بگیرد تا با استفاده از آن تمامی مطالب را به یاد بیاورید .

مهارت تست زنی برای موفقیت در کنکور

فرایند تست زنی کمک شایانی به شما میکند و تاثیر بسزایی در سیر نزولی پیشرفت شما دارید ، همانگونه که مطلع هستید سوالات کنکور نیز به صورت تستی خواهند بود بر همین اساس ملزم می باشید پایه و اساس روش تست زنی را فرا بگیرید .

مطالعه ی توضیحی برای دانش آموزان مقطع دوازدهم دوره دوم متوسطه چندان اهمیت ندارد زیرا آنها در حال امادگی برای شرکت در یک ماراتن بزرگ و چند صد هزار نفری هستند که سرنوشت آنها تعیین خواهد شد . امروزه کتاب های جامع کمک آموزشی فراوانی در بازار های فروش وجود دارد که با استفاده از هریک از آنها میتوانید توانایی تست زنی خود را تقویت کنید .

توجه داشته باشید که باید در برنامه ریزی کوتاه مدت ، بلند مدت و میان مدت خود تست زنی داشته باشید و حتما ساعاتی را به انجام این فرایند اختصاص دهید .

تست زنی سبب مسلط شدن هرچه بیشتر شما به مفاهیم درسی می شود . طرح سوالات تستی به گونه ای است که هر نوع سوال را در خود جای داده است به طوری که با مراجعه با پاسخنامه ی تست های مربوطه از نکات موجود در آن نیز مطلع خواهید شد . مراجعه به تست ها حداقل تا 24 پس از مطالعه مبحث می باشد .

مشاوره و برنامه ریزی تا روز کنکور

مشاوره تحصیلی دانشگاهی

مشاوره تلفنی انتخاب رشته دانشگاه

مشاوره تلفنی رفع اشکالات درسی

شماره تلفن مشاوره تحصیلی کنکور صدای سنجش

مشاوران برتر کنکور

سامانه مشاوره و هدایت تحصیلی

مشاوره کنکور صدای سنجش

بهترین مشاوره تحصیلی

پاسخگویی به سوالات تحصیلی

تخصصی ترین مرکز مشاوره تحصیلی

مشاوره انتخاب رشته

مشاوره کنکور

مشاوره تحصیلی تلفنی

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن ثابت با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.