رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

 لیست رشته های کنکور کاردانی به کارشناسی

ملاک و معیار اصلی متقاضیان برای پذیرش در کنکور کاردانی به کارشناسی چیست ؟  لیست رشته های کنکور کاردانی به کارشناسی طی هر سال تعداد بسیاری از دانش اموختگان مقاطع کاردانی برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسس نا پیوسته اقدام میکنند ‌. متقاضیان مقاطع کارشناسی ناپیوسته نیز میتوانند از روش  و هم از طریق نام نویسی بدون کنکور  برای ادامه تحصیل خود اقدام کنند اما رقابت تنگاتنگی در بین گروه های علوم پزشکی  وجود دارد .

معمولا دانشگاه هایی که ارائه دهنده ی رشته های گروه علوم پزشکی هستند اط روش برگزاری آزمون های ورودی در دوره های روزانه ، شبانه ، غیر انتفاعی و آزاد استفاده میکنند . ملاک و معیار اصلی افراد برای پذیرش نمره ی متقاضیان می باشد ‌ توجه داشته باشید متقاضیانی که از قوانین و مقررات نام نویسی کنکور به کارشناسی مطلع هستند پس از بررسی بزای ادامه مسیر باید اقداماتی را انجام دهند .

در ادامه ی مطالب لیست برخی رشته های کنکور کاردانی به کارشناسی را در اختیارتان قرار می دهیم پس برای اطلاعات بیشتر تا پایان این مقاله با ما همراه باشید .

 

 لیست رشته های کنکور کاردانی به کارشناسی

 

ملاک و معیار اصلی متقاضیان برای پذیرش چیست ؟

همانگونه که در قسمت قیلی نیز گفته شد پذیرش دانشجویان در پزشکی در مقاطع ناپیوسته و دیگر رشته های پر مخاطب این مقاطع طی هرسال از طریق ازمون صورت میگیرد .

متقاضیانی که از شرایط و ضوابط نام نویسی کنکور کاردانی به کارشناسی برخوردار هستند باید حداقل مدرک کاردانی یا همان فوق دیپلم را کسب کرده باشند و همچنین برای دریافت کارت ورود به جلسه ی کنکور کاردانی به کارشناسی خود نیز اقدام نمایند و تا روز برگزاری همراه خود داشته باشند .

بنابراین اگر قصد نام نویسی در دوره های کارشناسی ناپیوسته در رشته های گروه های پزشکی را دارید توجه داشته باشید که حتما در کنکور کاردانی به کارشناسی شرکت کنید .

لیست رشته ها :

تکونولوژی اتاق عمل : 101
بهداشت عمومی : 103
تکونولوژی پرتو شناسی : 107
علوم آزمایشگاه : 110
مامایی : 111
فوریت های پزشکی پیش از بیمارستان : 114

لیست دانشگاه آزاد :

مامایی
علوم آزمایشگاه
تکونولوژی اتاق عمل
بهداشت عمومی

سوابق تحصیلی کنکور 1403

قبول نشدن در کنکور سراسری

 

لیست رشته های محل کنکور

هر کدام از متقاضیان کنکور کاردانی به کارشناسی همزمان با نام نویسی خود باید رشته های محل را نیز انتخاب نمایند . هر کدام از داوطلبان تنها میتوانند حداقل پنجاه کد رشته ی محل را بر پایه و اساس اولویت های از جمله : اعتبار ، مسافت ، شهریه انتخاب نمایند .

متقاضیان برای انتخاب رشته ی خود باید از لیست رشته های کنکور توجه داشته باشند تا در ادامه راه با هیچگونه خطا و مشکلی مواجه نشوند همچنین میتوانند از مشاورین فعال و باترجبه نیز در ادامه راه کمک بگیرند و از تجربیات آنها به خوبی استفاده کنند .

آیا پذیرفتن کلیه ی رشته های کاردانی به کارشناسی تنها با ازمون انجام می شود ؟

خیر پدیرش در برخی از لیست رشته های کنکور کاردانی به کارشناسی تنها بر اساس کنکور است اما پذیرفته شدن در برخی دیگر ازین رشته ها بدون‌ کنکور نیز امکان پذیر است .

آیا کلیه ی رشته های ارائه شده ی مقطع کاردانی به کارشناسی در دانشگاه های آزاد به صورت بدون کنکور می باشند ؟

 

خیر پذیرفتن افراد در رشته های پیراپزشکی که در قسمت های قبلی گفته شده در دانشگاه های ازاد نیز با آزمون انجام می شود برای دریافت دانشگاه های ازاد نیز میتوانید به متن مقاله مراجعه کنید .

متقاضیان از چه روشی می توانند از لیست رشته های کنکور کاردانی به کارشناسی مطلع شوند ؟

توجه داشته باشید در دفترچه های نام نویسی درج شده است که در قسمت های قبلی مقاله هر یک از آنها را به طور جداگانه نام بردیم برای اطلاعات بیشتر در این خصوص میتوانید به متن مقاله مراجعه کنید و با دقت آن را مطالعه کنید .

 

در چه صورتی قبولی افراد در لیست رشته های کنکور کاردانی به کارشناسی قطعی می شود ؟

پذیرفتن دانشجویان در مقاطع کارشناشی ناپیوسته در دانشگاه های روزانه و دیگر موسسه های کشور به دو صورت با کنکور و بدون کنکور امکان پذیر می باشد ، توجه داشته باشید بخش بسیار بزرگی از لیست رشته های کنکور کاردانی به کارشناسی بر پایه ی عملگرد تحصیلی و معدل کل دوره ی فوق دیپلم افراد است و فقط شانزده رشته هستند که با آزمون برگزار می شود .

متقاضیانی که قصد شرکت در کنکور را دارند باید در زمان های اعلام شده به سامانه ی نام نویسی مراجعه کنند و فرآیند ثبت نام خود را به طور کامل تکمیل کنند .

نام نویسی و انتخاب رشته ی کنکور کاردانی به کارشناسی افراد به طور کاملا همزمان انجام می شود پس متقاضیان ملزم هستند از لیست رشته ها مطلع شوند تا در زمان انتخاب رشته با مشکل و خطایی مواجه نشوند . داوطلبین نیز ملزم می باشند تا بعد از دریافت کد های رشته محل مورد علاقه یشان در کنکور شرکت کنند و تنها در صورتی که نمره ی مورد نظر برای پذیرفته شدن را در رشته های انتخاب شده کسب کردند قبولی آنها صد در صد می شود .

 

لیست رشته های  کاردانی به کارشناسی غیرانتفاعی

برق ، شیلات ، ایمنی و صنعت محیط کار ، معدن ، ساخت و تولید ، شناخت چوب و صنعت چوب ، شهرسازی ، مکانیکی ، صنعت شیمیایی ، علم صنایع غذایی ، بازیافت ، بازسازی بناهای تاریخی ، کامپیوتر ، پزشکی گیاهان ، آمار ، آموزشات دینی و عربی ، معماری ، مهندس ماشین کشاورزی ، باستان شناسی ، آموزشات راهنمایی مشاور ، نقشه برداری ، مراتع ابخیز ،

تربیت معلم برای قران کریم ، اموزشات و مترجم زبان خارجی ، روانشناسی و آموزشات کودکان استشنایی ، حسابداری ، مهندس عمران ، محیط زیست ، طراح پوشاک ، حقوقی و قضایی ، هنر  تجسمی ، تولید گیاهان ، مواد ، صنعت چوب و کاغذ نمونه هایی از لیست رشته  دانشگاه  غیر انتفاعی از مقطع کاردانی به کارشناسی هستند .

 

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن ثابت با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.