رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

قبول نشدن در کنکور سراسری

یکی از مهم ترین و اساسی ترین روش های بزای ورود به دانشگاه و ادامه تحصیل در رشته ی مورد نظرتان شرکت نمودن در کنکور سراسری ای است که هرسال برگزار می شود . امروزه با افزایش تعداد داوطلبان حس رقابت در بین افراد بیشتر شده و فضای کنور جدی تر و سنگین تر است به گونه ای که لقب یک ماراتن بسیار بزرگ را به این آزمون اختصاص داده اند تنها راه پیروزی در کنکور سراسری برنامه ریزی مناسب و تلاش است که شما را به اهدافتان نزدیک تر میکند .

پس از اعلام نتایج پایانی کنکور سراسری افراد در سه گروه طبقه بندی می شوند گروه اول که با تلاش و پشتکار خود در رشته ی مورد نظرشان قبول شده اند و بسیار راضی هستند ، گروه دوم افرادی هستند که بنا به هر دلیلی از قبولی خود رضایت ندارند و به دنبال راهی برای جبران و تغییر رشته هستند و‌اما گروه سوم نیز از دسته داوطلبانی هستند که در کنکور سرساری قبول نشده اند اینگونه از افراد پس از مطالعه ی دقیق این مقاله اطلاعات بیشتری دریافت میکنند .

قبول نشدن در کنکور سراسری

از قبول نشدن در کنکور سراسری تا کارنامه سبز ؟

کلیه ی دانش آموزانی که در مقطع دوازدهم تحصیل میکنند و مدرک دیپلم خود را اخذ کرده اند میتوانند و در کنکور سراسری شرکت داشته باشند و شانس خود را برای پیزوزی در این رقابت محک بزنند . گروهی از متقاضیان نیط در انتخاب رشته های این آزمون شرکت داشته اند که پس از اعلام نتایج با کلمه ی مردود به معنای قبول نشدن در کنکور سراسری مواجه می شوند .
این گروه از داوطلبان پس از دیدن این کلمه نیز باید برای دریافت کارنامه سبز خود نیز منتظر شوند تا بتوانند از رتبه ی خود با رتبه ی آخرین نفر مطلع شوند . نام دیگر کارنامه سبز ، کارنامه محرمانه است که پس از اعلام نتایج در اختیار افراد قرار میگیرد .

متقاضیانی که در کنکور سراسری قبول نشده اند هیچ راهی پیش رویشان نیست تا بتوانند این کلمه ی مردودی را حذف کنند و در یکی از دانشگاه ها به ادامه تحصیل بپردازند . تنها استفاده ای که افراد میتوانند از کارنانه سبز خود داشته باشند این است که از رتبه ی خود با اخرین پذیرفته شده مطلع شوند و از الویت های کمتر خود استفاده کنند .

تکمیل ظرفیت کنکور سراسری چه کمکی به افراد میکند ؟

مرحله ی تکمیل ظرفیت کنکور سراسری از جمله مراحلی است که بسیار مورد توجه متقاضیات قرار میگیرد . در این گام دانشگاه ها برای تکمیل ظرفیت های خالی خود اقدام میکند . پس از مدت زمان نام نویسی پذیرش شدگان دانشگاه های سراسری و آزاد ظرفیت های خالی به سازمان سنجش اعلام می شود .

پیش و بینی می شود که در ماه های دی و بهمن شاهد ارائه ی دفترچه های انتخاب رشته تکمیل ظرفیت های کنکور سراسری به صورت جداگانه باشیم . در این دفترچه ها ظرفیت خالی دانشگاه اعلام می شود که قبول نشدگان کنور سراسری میتوانند از این موقعیت استفاده نمایند اما توجه داشته باشید که انتخاب رشته در ظرفیت های خالی نیز بر اساس کارنامه ی اولیه است .

متقاضیانی که بعد از اعلام نتایج پایانی کنکور سراسری نتوانسته اند در هیچ کدام از انتخاب ها موفق شوند این امکان برایشان فراهم است تا در مرحله ی تکمیل ظرفیت های خالی دانشگاه قرار گیرند .

آیا امکان ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه فراهم می باشد ؟

متقاضیانی که در کنککر سراسری قبول نشده اند این امکان برایشان فراهم می باشد تا باتوجه به عملکرد تحصیلیشان برای نام نویسی خود اقدام کنند . تاکنون حدود 85 درصد از رشته های دانشگاه ها به صورت بدون کنکور و بر اساس معدل دیپلم ارائه می شود .

پس‌متقاضیاتی که بنا به هر دلیلی نتوانسته اند در آزمون کنکور سراسری قبول شوند میتوانند در این مرحله نیز شانس خود را امتحان کنند تا به گونه ای شرایط ادامه تحصیل برایشان فراهم شود .

روش های نام نویسی افراد در دانشگاه های سراسری بدون‌ کنکور

سازمان سنجش به طور معمول سالی دوبار اقدام به جذب دانشجو بدوت کنکور در دانشگاه های سراسری و آزاد میکند ‌. متقضیانی که در کنکور سراسری سال پیش روی قبول نشده اند و علاقه مند به ادامه تحصیل هستند میتوانند با کسب اطلاعات در این خصوص برای ثبت نام در دانشگاه های سراسری و رشته های بدون کنکور اقدام نمایند .  اما توجه داشته باشید که تفاوت هایی به منظور میزان معتبر بودن مدارک دانشگاه برای رشته های با کنکور و بدون کنکور در دانشگاه های سراسری وجود نخواهد داشت .

کارنامه سبز کنکور

چگونگی ثبت نام به صورت بدون کنکور در دانشگاه ازاد

پذیرفتن افراد بدون کنکور در دانشگاه های ازاد برای مقاطع کاردانی و کارشناسیپیوسته و ناپیوسته حدودا سالی دو بار از سوی سازمان سنجش اجرا می شود .

متقاضیانی که از شرایط عمومی و خصوصی نام نویسی بدون کنکور دانشگاه های ازاد برخوردار هستند میتوانند پس از مطالعه ی دقیقت دفترچه های نام نویسی بدون کنکور دانشگاه ازاد برای ثبت نام خود اقدام نمایند . توجه کنید که بسیار از رشته های موجود به صورت بدون کنکور اقدام به جذب دانشجو میکنند .

پس به گونه ای میتوان گفت که قبول نشدگان کنکور سراسری نیز به طور مجدد شانس و راهی برای ادامه تحصیل در دانشگاه را دارند .

مزایا و معایب نام نویسی در کنکور سراسری سال آینده

قبول نشدن در کنکور سراسری

باتوجه به دیگر روش های گفته شده راه دیگر نیز برایشان فراهم است آن هم پشت کنکور ماندن اما با سعی و تلاش و برنامه ریزی برای رسیدن به اهداف و قبولی در سال آینده است ، اگر به این فکر هستید که یک سال دیگر هم‌پشت کنکور بمانید و به خوش‌گذرانی هایتان برسید کاملا اشتباه است و سال بعد را نیز دوباره این چنین بیهوده از دست داده اید . شما میتوانید با یک سال پشت کنکور ماندن و تلاش ، برنامه ریزی ، مطالعه خود را سریعتر به اهدافتان برسانید تا در سال های آینده از اینکه فرصت های خود را به بیهودگی سپری کرده اید پشیمان نشوید . در ادامه به مزیت ها و معایب های پشت کنکور ماندن اشاره خواهیم کرد .

اگر فردی هستید که برای اینده ی خود برنامه ریزی دارید و واقعا به دنبال واقعی کردن اهدافتان می باشیو و امسال بنا به هر دلیلی موفق نشده اید در رشته ی مورد نظرتان تحصیل کنید با یک سال پشت کنکور ماندن و سختی کشیدن و برنامه ریزی دقیق و درست قطعا به اهدافتان خواهید رسید اما باید توجه داشته باشید که مسیر سخت و دشواری در پیش رویتان قرار گرفته و شاید هر لحظه احساس ناامیدی کنید اما این احساس را دور بریزید و تنها اهدافتان را دنبال کنید .

همچنین متقاضیانی اقایی که دارای معافیت تحصیلی بزای خدمت سربازی هستند پس از انتخاب این راه باید تکلیف خدمت سربازی خود را مشخ نمایند ، زیرا افرادی که با غیبت وارد خدمت سربازی شوند امکان ثبت نام در هیچ دانشگاهی را ندارند . در این مسیر نیز میتوانید از مشاورین باتجربه کمک بگیرید و با مشورت با آنها کمی خونسرد و دل شاد تر شوید زیرا تجربیات آنها قطعا کمک شایانی به شما خواهد کرد .

 

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن ثابت با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

 

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.