رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

قبولی ذخیره دانشگاه آزاد چیست؟

اگر دانشگاه آزاد نیاز به پذیرش داشته و جای خالی وجود داشته باشد پذیرش انجام می شود. برای پاسخ به سوال قبولی ذخیره دانشگاه آزاد چیست؟ ادامه این مطلب را مطالعه نمایید یا با مشاورین صدای سنجش در تماس باشید. افرادی که رتبه آن ها به رتبه آخرین شخص قبول شده در دانشگاه بسیار نزدیک باشد می توانند از این شرایط استفاده کنند. ممکن است برای بعضی از افراد این سوال به وجود آمده باشد که اگر رتبه آن ها نزدیک به رتبه قبولی دانشگاه باشد امکان ثبت نام وجود دارد؟ باید گفت این موضوع امکان دارد.

 

قبولی ذخیره دانشگاه آزاد چیست؟

ورود به دانشگاه با شرایط تراز و رتبه آخرین نفر

برای این که به سوال قبولی ذخیره دانشگاه آزاد چیست؟ پاسخ دهیم باید بگوییم که این روش در صورتی امکان دارد که دانشگاه نیاز به تکمیل کردن ظرفیت جای خالی در آن رشته خاص داشته باشد. اگر رتبه شما نزدیک به آخرین نفر قبول شده در رشته مورد نظرتان باشد برای شما کلمه ذخیره آمده است. این کلمه به این معنی است که ممکن است در صورت وجود جای خالی شما گزینه ی مناسبی باشید.

در این مطلب راجع به سوال قبولی ذخیره دانشگاه آزاد چیست؟ توضیح خواهیم داد.  قبولی بسیار فرصت طلایی است چرا که اگر فردی در هیچ یک از انتخاب های خود قبل نشده باشد هنوز امکان قبولی وجود دارد و باید منتظر ایجاد یک جای خالی برای ورود خود به دانشگاه باشد. بهتر است اگر جزو ذخیره ها هستید به صورت حضوری به محل دانشگاه مراجعه کرده و از شرایط قبولی آگاهی یابید چرا که رتبه شما بسیار نزدیک به آخرین نفر قبل شده در آن رشته بوده است و امکان ثبت نام شما بالا است.

مهم ترین موضوع در قبولی ذخیره دانشگاه آزاد چیست؟

این که شما هنوز در لیست ذخیره ها قرار دارید خیلی خوب است این نشان می دهد که امکان قبولی هنوز وجود دارد ولی این موضوع زمانی به وجود می آید که شما رتبه و تراز نزدیک به آخرین نفر قبولی در رشته خود را داشته باشید تا دانشگاه آزاد در صورت داشتن جای خالی شما را نیز ثبت نام کند. باید در تاریخ مشخص شده به دانشگاه مراجعه کنید. برای پاسخ به سوال قبولی ذخیره دانشگاه آزاد چیست؟ با مشاورین صدای سنجش در تماس باشید تا شما را راهنمایی کنند.

در صورتی که بخواهید می توانید در تاریخ مشخص شده از سوی دانشگاه مراجعه کرده و از شرایط پذیرش خود اطلاع یابید و در صورتی که امکان پذیرش وجود داشته باشد می توانید مراحل ثبت نام خود را انجام دهید. باید توجه داشته باشید که تکمیل ظرفیت ها به چه صورت انجام می شود. اگر دانشگاه اقدام به تکمیل ظرفیت کرده است باید شانس خود را امتحان کنید تا در رشته محل مورد نظرتان قبول شوید.

تراز مورد نیاز قبولی ذخیره دانشگاه آزاد چیست؟

اگر علاقمند به دانشگاه آزاد هستید ممکن است این سوال برای شما به وجود آمده باشد که واقعا چه ترازی می تواند شما را به قبولی نزدیک تر کند. افرادی که در آزمون گذشته تراز بالا تری داشته باشند مشخص است که احتمال قبولی بیشتری دارند و دانشگاه آزاد این افراد را در اولویت قرار می دهد. برای آشنایی بیشتر در رابطه با این موضوع با مشاورین صدای سنجش در تماس باشید.

اگر شما جزو پذیرفته شده قطعی در دانشگاه آزاد هستید فقط کافی است که برای تکمیل ثبت نام خود به دانشگاهی که قبول شده اید مراجعه کرده و مراحل ثبت نام را ادامه دهید و نیازی به بودن در قسمت ذخیره نخواهید داشت. درصورتی که برای پاسخ به سوال قبولی ذخیره دانشگاه آزاد چیست؟ نیاز به مشاوره دارید از طریق منو های سایت صدای سنجش وقت مشاوره خود را رزرو کنید.

اگر تراز شما با آخرین نفر قبول شده در آن کد رشته محل بسیار نزدیک باشد احتمال قبولی شما وجود دارد ولی باید در زمان تعیین شده اقدامات لازم را انجام دهید.

زمان و مراحل ثبت نام قبولی ذخیره دانشگاه آزاد چیست؟

اگر شما می خواهید در لیست ذخیره های دانشگاه آزاد قرار بگیرید باید علاقه مندی خود را اعلام کنید. می توانید با مراجعه به سایت azmoon.org و با پر کردن فرم های مورد نظر مشخص کنید که در صورت نیاز شما فرد ذخیره این رشته محل هستید و اگر جای خالی وجود داشته باشد شما می توانید جایگزین بشوید.

داشتن امید برای قبولی در رشته مورد نظر تان موضوع مهمی است با قرار گرفتن در لیست انتظار دانشگاه آزاد شانس قبولی برای شما وجود دارد فقط باید در نظر داشته باشید که تراز شما باید نزدیک به آخرین نفر قبول شده قطعی باشد.

مشخص نیست چه زمانی شروع ثبت نام های قبولی های ذخیره خواهد بود. برای پاسخ به سوال قبولی ذخیره دانشگاه آزاد چیست؟ با مشاورین صدای سنجش در تماس باشید. مانند سال قبل به صورت اینترنتی این ثبت نام ها و قبولی ها انجام می شود. با مراجعه به سایت سنجش می توانید از زمان اعلام و یا ثبت نام ها آگاهی یابید. در صورتی که در زمان مشخص شده مراجعه نکنید به معنی انصراف خواهد بود و شانس خود را از دست خواهید داد.

تکمیل ظرفیت و قبولی ذخیره دانشگاه آزاد چیست؟

اگر دانشگاه آزاد مشخص کند که نیاز به تکمیل ظرفیت در کد رشته شما را دارد در صورتی که شما از قبل در لیست ذخیره ها قرار داشته باشید احتمال قبولی شما بسیار بالا است. ولی اگر به هر دلیلی قبول نشدید و ظرفیت های خالی دانشگاه تکمیل شود شما می توانید مجدد شانس خود را امتحان کنید.

روش دیگر ثبت نام در رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد می باشد که افراد اگر در تکمیل ظرفیت ها قبولی خود را به دست نیاوردند می توانند از این طریق به دانشگاه آزاد راه پیدا کنند.

اگر در مدت زمان تعیین شده اعلام نکرده اید که مایل به بودن در لیست ذخیره های دانشگاه آزاد هستید نمی توانید از این طریق به دانشگاه راه یابید و باید از روش های دیگر مانند ثبت نام های بدون کنکور شانس خود را برای قبولی امتحان کنید.

در صورتی که نیاز به مشاوره در این رابطه دارید از طریق منو های سایت صدای سنجش زمان مکالمه خود را رزرو کنید تا مشاورین ما با شما تماس بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.