رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

ضرایب دروس کنکور ریاضی چیست ؟

کنکور رشته ی ریاضی پس از کنکور گروه های ازمایشی علوم تجربی یکی از پر مخاطب ترین گروه آزمایشی به شمار می رود ، همچنین طی سال های اخیر کنکور رشته ی ریاضی داوطلبان بسیاری را به خود اختصاص داده است .

کنکور رشته ی ریاضی به دو بخش عمومی و خصوصی تقسیم بندی می شود که سوالات طراحی شده برای هر بخش در قالب دفترچه های جداگانه ای قرار گرفته است که در اختیار داوطلبین گرامی قرار میگیرد .

هم دفترچه ی عمومی و هم دفترچه ی تخصصی کنکور سراسری رشته ی ریاضی از تعدادی دروس مانند ادبیات فارسی ، دینی ، شیمی ، فیزیک و ریاضی و غیره … تشکیل شده است که هر یک از دروس باتوجه به اهمیت و میزان تاثیر گذاریشان با یک ضریبی در یکی از زیر گروه ها قرار میگیرند .

 

ضرایب دروس کنکور ریاضی

آگاهی از ضرایب دروس کنکور ریاضی این امکان را به شما می دهد تا برنامه ریزی دقیق تر و موثر تری برای کنکور سراسری داشته باشید بدانید که بیشترین تمرکز خود را بر روی چه دروسی بگذارید تا بتوانید از این رقابت سر سخت سر بلند بیرون بیآیید .

کنکور سراسری ریاضی دارای سه زیر گروه است ، ضرایب دروس عمومی در کلیه ی زیر شاخه های گروه ازمایشی با یکدیگر برابر است و تنها تفاوت در ضریب های دروس اختصاصی می باشد . به همین دلیل اختلاف متقاضیان کنکور سراسری ریاضی در کارنامه ی نخست شاهد نمره و رتبه های متفاوت در هر زیر گروه است .

 

معرفی رشته مهندسي كامپيوتر

روش صحیح تست زنی کنکور

ضرایب دروس عمومی کنکور سراسری ریاضی

هرکدام از دروس کنکور ریاضی دارای ضرایب مشخصی هستند ، اما داوطلبان باید توجه داشته باشند که حتما پیش از برگزاری آزمون از تمامی این ضرایب مطلع شوند . بعد از آغاز کنکور ریاضی دفترچه ی عمومی نخستین دفترچه ای است که این راستا در اختیار متقاضیان قرار میگیرد تا پاسخ های نهایی خود را به ثبت برسانند .

ضرایب دروس عمومی کنکور ریاضی از جمله : ادبیات فارسی ، عربی ، معارف اسلامی و زبان خاجه در کلیه ی زیر گروه های آزمایشی ریاضی و تجزبی و انسانی و هنر و زبان به صورت برابر هستند . در جدولی که در ادامه در اختیارتان قرار می دهیم تمامی ضرایب دروس عمومی کنکور ریاضی گفته شده است .

 

 ادبیات فارسی : چهار
عربی : دو
معارف اسلامی : سه
زبان خارجی : دو

 

توجه کنید که ضرایب درس معارف برای کلیه ی اقلیت های مذهبی مانند : کلیمی ، زرتشتی ، مسیحی و همچنین ضرایب تمامی دروس زبان خارجی برای داوطلبان که به سوالات متفرقه پاسخ دهند نیز ضرایب هیچ تغییری نمیکند و تماما طبق گفته ی فوق محاسبه می شود .

داشتن یک برنامه ریزی دقیق و منظم در کیفیت بهبوبد عملکرد افراد تاثیر فراوانی دارد و سبب موفقیت هزچه بیشتر متقاضیان در کنکور سراسری می شود .

ضرایب دروس اختصاصی کنکور سراسری ریاضی

حتما شما هم شاید شنیده باشید که دروس تخصصی رشته ی ریاضی مانند : فیزیک و شیمی ریاضی بیشترین میزان تاثیر گذاری را در کنکور ریاضی بزای افراد دارند برای اطلاع از ضرایب می توانید از سایت سازمان سنجش اقدام نمایید. . توجه داشته باشید که دروس تخصصی سه یرابر دروس عمومی در کنکور تاثیر گذار هستند .

متفاوت بودن ضرایب زیر گروه های کنکور ریاضی فقط در دروس اختصاصی گروه های آزمایشی هستند . آن گروه از متقاضیانی که علاقه مند به پذیرش شدن در یک رشته مشخص و معین را دارند بهتر می باشد ابتدا زیر گروه مورد نظر خودشان را مشخص کنند و به ضرایب و بودجه بندی کنکور رشته ی خودشان نیز توجه کنند تا بتوانند در کنکور سراسری موفق شوند .

 

ریاضی : زیر گروه یک : چهار، زیر گروه دو : چهار، زیر گروه سه : سه
فیزیک : زیر گروه یک : سه ، زیر گروه دو : سه، زیر گروه سه : دو
شیمی : زیر گروه یک : دو، زیر گروه دو : سه ، زیر گروه سه : سه

کلیه ی ضرایب گفته شده بر اساس دفترچه های نام نویسی کنکور سراسری است ، همانگونه که مطلع هستید دروس تخصصی در مقایسه با دروس عمومی از اهمیت و ارزش سه برابری برخوردار هستند توجه کنید که حتما اعداد را در سه ضرب کنید .

ارزش و اهمیت اگاهی از ضرایب کنکور سراسری ریاضی

مقدار اهمیت و ارزش و تاثیر گذاری هر درس در زیر گروه هایش مشخص می شود ، ضرایب هر درس نیز نشان می دهد که آن دروس از چه اهمیتی برخوردار هستند . متقاضیان نخست ملزم می باشند که از رشته ی مورد نظر خود اطلاعات کافی داشته باشند و همچنین در این راستا باید علاقه مند ی ها و استعداد هایشات را نیز در نظر بگیرند و از حالا به فرصت های شغلی خود در آینده نیز نیم نگاهی داشته باشند .

بنابراین با استفاده از دفترچه های نام نویسی کنکور سراسری مشخص می شود که رشته ی مورد نظر افراد در کدام زیر گروه قرار گرفته است ، افراد با کسب آگاهی در این زمینه میتوانند برنامه ی دقیق و منظم تری برای رسیدن به اهداف خود داشته باشند .

شرایط و ضوابط ضرایب کنکور ریاضی

یکی دیگر از ارزش ها و اهمیت های دیگر ضرایب دروس کنکور ریاضی این است که افراد میتوانند درصد های اکتسابی گروه های ازمایشی خود را به طور حداقل تقریبی محاسبه کنند .

بسیاری از داوطلبان کنکور سراسری در طی زمان تحصیلی خود در ازمون های متعدد ازمایشی شرکت می نمایند که با داشتن هر نوع اطلاعات و آگاهی از ضرایب موجود در زیر گروه های خود میتوانند میزان درصد آزمون خود را محاسبه کنند . توجه کنسد که محاسبه ی درصد آزمون یکی از گام های تحلیل آزمون است .

زمان نخست اعلام عملکزد کنکور سراسری و منتشر شدن کارنامه ی اولیه ی این ازمون رتبه و نمره ی متقاضیان در هر  زیر گروه را نشان می دهند .

تفاوت هایی که در ضرایب هر یک از زیر گروه سبب اختلاف رتبه متقاضی در هر زیر شاخه می شود ، همانگونه که میدانید ملاک و معیار اصلی انتخاب رشته کنکور سراسری رتبه در زیر گروه های رشته مورد نظر است . پس به تمامی متقاضیان توصیه می شود که نخست اهداف خود را برای ادانه ی مسیر مشخص نمایند .

 

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

 

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.