رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

شرایط پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه های کشور

رقابت گسترده بین دولت ها برای علم و آموزش برای همه جذاب است. بسیاری از نخبگان، متفکران و کارشناسان از کشورهای دیگر آمده اند. در این راستا آیین نامه شرایط پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه های کشور در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی جمهوری اسلامی به تصویب رسید.

 

شرایط پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه های کشور

 

جهت مکالمه با کارشناسان صدای سنجش لطفا از فرم زیر وقت مشاوره رزرو بفرمایید

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

تلفن پشتیانی رزرو وقت مشاوره

02166837359-02166868571

سن مورد قبول در آیین نامه

 

لازم به ذکر است در این بند واژه دانشگاه شامل کلیه دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی زیر مجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا دانشگاه آزاد اسلامی می شود. شرایط پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه های کشور دارای پاسپورت خارجی یا دانشجویان ایرانی هستند که از خارج از کشور منتقل می شوند.

داوطلبان باید برای ارائه درخواست تحصیلی به آموزش عالی در جمهوری اسلامی ایران ، الزامات سنی داشته باشند:

22 سال کارشناسی ارشد در دانشجویان 26 سال (برای فارسی و داوطلب) برای دیپلم مجوز برای 22 سال مجوز (برای فارسی و داوطلب) برای فارغ التحصیلان مدرسه (به مدت 26 سال) دیپلم مجوز (برای زبان فارسی و الهیات ) 35 سال

روش صحیح مطالعه فیزیک در کنکور و امتحان

مدارک و شرایط پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه های کشور

 

تمام دانشجویانی که در خارج از کشور پذیرفته شده و دانشجویان لیسانس ، تحصیلات تکمیلی یا دکترا ، جمهوری اسلامی ایران را به طور هم زمان به پایان رساندند و فارغ التحصیل آموزش عالی شدند شرایط پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه های کشور را دارند.

گواهینامه ها و ریز نمرات تحصیلی اخذ شده از مدارس و دانشگاه های خارجی باید به تایید نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در آن کشور یا سفارت کشور متقاضی و وزارت امور خارجه ایران برسد. اگر به زبان انگلیسی نیست، باید ترجمه رسمی فارسی وجود داشته باشد.

ضمناً فرآیند پذیرش فقط برای رشته هایی انجام می شود که اتباع خارجی می توانند در دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران تحصیل کنند

زبان فارسی و شرایط پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه های کشور

 

تحصیل در خارج از کشور می تواند یک تجربه عالی باشد که می تواند به شما در گسترش افق های خود و کسب مهارت ها و دانش ارزشمند کمک کند. ایران مقصدی محبوب برای دانشجویان بین المللی است و بسیاری از دانشگاه ها و موسسات معتبر دوره های کاربردی متنوعی را ارائه می دهند.

با این حال، مانند هر کشور دیگری، ایران نیز شرایط خاص خود را برای تحصیل در خارج از کشور دارد که دانشجویان آینده نگر باید به این موضوع فکر کنند.

یکی از مشکلات عمده ای که دانشجویان بین المللی در ایران با آن مواجه هستند، مشکلات زبانی است. فارسی زبان رسمی ایران است و اگرچه بسیاری از دانشگاه‌ها دوره‌ هایی را به زبان انگلیسی ارائه می ‌دهند، اما تسلط بر زبان فارسی تجربه و ادغام دانشجو با جامعه ایرانی را بسیار افزایش می‌دهد. دانشجویان بین المللی معمولاً قبل از ورود به دانشگاه یک آزمون مهارت زبان را پشت سر می گذارند.

مشاوره کنکور ۱۴۰۳

ویزا و مهاجرت شرایط پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه های کشور

 

دانشجویان خارجی برای تحصیل در ایران نیاز به ویزای تحصیلی دارند. فرآیند درخواست ویزا می تواند زمان بر و پیچیده باشد و دانشجویان باید مدارک ثبت نام، منابع مالی و بیمه درمانی را ارائه دهند. مقررات ویزا می تواند تغییر کند، بنابراین مهم است که دانش آموزان از به روز رسانی یا تغییرات خط مشی مطلع شوند.

یکی دیگر از شرایط و شرایط اتباع خارجی در حال تحصیل در ایران، هزینه تحصیل در ایران است. هزینه تحصیل در ایران به عنوان دانشجوی خارجی بسته به عوامل مختلفی از جمله نوع برنامه، دانشگاه و هزینه زندگی در شهری که دانشجو در آن تحصیل می کند می تواند متفاوت باشد. اما به طور کلی تحصیل در ایران می تواند بسیار ارزانتر از سایر کشورها باشد.

هزینه ها و شرایط پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه های کشور

 

شهریه دانشجویان بین المللی در ایران به طور کلی کمتر از سایر کشورها است. شهریه واقعی ممکن است بسته به رشته و دانشگاه متفاوت باشد، اما به طور کلی کمتر از کشورهای غربی است. برخی از دانشگاه های ایران بورسیه های تحصیلی دانشجویان بین المللی را ارائه می دهند که می تواند تمام یا بخشی از شهریه آن ها را پوشش دهد.

از نظر هزینه زندگی و شرایط پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه های کشور، ایران در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر از هزینه زندگی نسبتا پایینی برخوردار است. هزینه های اقامت ممکن است بسته به مکان و نوع محل اقامت متفاوت باشد. برخی از دانشگاه ها برای دانشجویان بین المللی خوابگاه ارائه می دهند که می تواند گزینه ای مقرون به صرفه باشد.

اجاره آپارتمان یا خانه نیز می تواند گزینه خوبی باشد. این امر به ویژه در صورتی صادق است که دانش آموزان مایل به اشتراک گذاری با هم اتاقی ها باشند. سایر هزینه های زندگی از جمله غذا، حمل و نقل و مراقبت های پزشکی نیز در ایران نسبتاً ارزان است.

استاندارد علمی و شرایط پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه های کشور

 

دانش‌ آموزان به وسایل نقلیه عمومی ارزان دسترسی دارند و فروشگاه‌های مواد غذایی در ایران طیف گسترده‌ای از محصولات را با قیمت‌ های مناسب به فروش می ‌رسانند، همچنین بسیاری از رستوران‌ های ارزان قیمت و فروشندگان خیابانی. هزینه تحصیل در ایران بسته به عوامل زیادی می تواند متفاوت باشد، اما به طور کلی نسبت به سایر کشورها ارزان تر است. دانشجویان بین المللی آینده نگر باید در مورد هزینه های خاص مرتبط با هر برنامه، دانشگاه و بودجه تحقیق کنند تا از تجربه موفق و جامع علمی در ایران اطمینان حاصل کنند. استانداردها و برنامه درسی آموزش و پرورش در ایران

از دانش آموزان انتظار می رود که به طور منظم در بحث های کلاس و کلاس شرکت کنند و تکالیف را به موقع انجام دهند. سیستم نمره دهی ایران ممکن است با آنچه دانش آموزان به آن عادت کرده اند متفاوت باشد. گاهی بر امتحانات کتبی بیشتر تاکید می شود و کمتر بر شرکت در کلاس.

اطلاعاتی و شرایط پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه های کشور

 

اطلاعات مربوط به تحصیل در خارج از کشور در ایران را می توانید در سایت های وزارت علوم و فناوری و وزارت امور خارجه مشاهده کنید. این وب سایت اطلاعاتی در مورد شرایط ویزا، بورسیه های تحصیلی موجود و دانشگاه های ایران ارائه می دهد. دانشجویان آینده نگر می توانند برای راهنمایی و کمک بیشتر با مرکز صدای سنجش تماس بگیرند.

جهت مکالمه با کارشناسان صدای سنجش لطفا از فرم زیر وقت مشاوره رزرو بفرمایید

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

تلفن پشتیانی رزرو وقت مشاوره

02166837359-02166868571

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.