رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

چه شرایطی برای اخذ و دریافت معافیت تحصیلی وجود دارد ؟

همانگونه که مطلع هستید این امکان وجود ندارد که افراد به صورت همزمان هم به تحصیل بپردازند و هم به انجام خدمت سربازی که امری واجب و ضروری است . تمامی اقایانی که به سن هجده سال تمام می رسند مشمول انجام خدمت سربازی می شوند یا باید به خدمت سربازی بپردازند و یا پیگیر وضعیت خدمتی خود باشند . کلیه ی دریافت کنندگان مدرک دیپلم و بالاتر حداقل به مدت یک سال پس از دانش اموختگیشان امکان این را دارند تا زمان اعزام خود را به وقت دیگر موکول کنند اما پس از پایان یکسال ملزم می باشند برای خدمت سربازی و یا شروع به تحصیل مجدد خود اقدام کنند .

شرایط معافیت تحصیلی

قوانین معافیت تحصیلی

باتوجه به قوانین و مقررات وضع شده از سوی سازمان نظام وظیفه آن گروه از افرادی که علاقه مند به ادامه تحصیل هستند ابتدا باید مجوزی در خصوص ادامه تحصیلیشان دریافت کنند بنا به هر دلیلی این افراد مجوز برای ادانه تحصیل دریافت نکند غیبت سربازی برای آنها در نظر گرفته می شود .
مدت زمان معرفی افراد برای انجام خدمت سربازی حداقل یکسال بعداز دانش اموختگی و یا دلایل دیگر مبنی بر انصراف و اخراج است .

قوانین موجود برای دریافت معافیت  دانشجویان

دانشجویانی که در دانشگاه های تحت نظارت وزارت علوم تحقیقات مشغول تحصیل هستند تا مدت زمانی که فعالیت تحصیلی دارند از انجام خدمت سربازی معاف هستند به همراه داشتن برگه ی معافیت تحصیلی آنها به عنوان گواهینامه ی اشتغال به تحصیل است و حداقل زمان استفاده از آن برای هر مقطع تحصیلی دانشگاهی است . مدت زمان معافیت تحصیلی هر مقطع به شرح زیر است :

مقطع کاردانی دو و نیم سال
مقطع کارشناسی پیوسته پنج سال
مقطع کارشناسی ناپیوسته سه سال
مقطع کارشناسی ارشد پیوسته شش سال
مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سه سال
مقطع دکتری پیوسته هشت سال
مقطع دکتری تخصصی ناپیوسته شش سال

شرایط اخذ معافیت تحصیلی

شرایط کسری خدمت سربازی

مشاوره نظام وظیفه

شرایط معافيت كفالت پدر

شرایط معافيت كفالت مادر

باتوجه به بررسی و رای اعلام شده از سوی شورا اگر فرد دچار موارد خاصی باشد به مدت زمان های معافیت تحصیلی آنها حدودا یکسال دیگر اضافه می شود . دانشجویان هر کدام از مقاطع گفته شده ملزم می باشند که اگر اقدام به ترک تحصیلی ، اخراج و یا انصراف کردند برای انجام خدمت سربازی خود را به سازمان نظام وظیفه معرفی نمایند .

شرایط و ضوابط معافیت برای مشمولین در حین تحصیل

مدت زمان برای معرفی افراد به سازمان نظام وظیفه ی هر یک از مقاطع حدودا یکسال است پس از دانش اموختگی ، انصراف و یا اخراج است .
مرخصی کارکنان در حین انجام وظیفه برای ادامه تحصیل در مقطع های کارشناسی و بیشتر هیچ مانعی ندارد .

مشمولینی که درحال انجام وظیفه هستند اگر در مقاطع کارشناسی و بیشتر قبولی کسب کنند و هیچ غیبتی نداشته باشند در اولین فرصت مرخصی خدمتی دریافت میکنند و این اموان را دارند تا باقیمانده ی خدمت سربازیشان را بعد از دانش اموختگی طی کنند توجه داشته باشید مرخصی خدمت سربازی برای ادامه تحصیل در مقطع کاردانی وجود ندارد .

به کلیه ی دانشگاه های مورد نظارت وزارت علوم و تحقیقات که به طور بدون انجام ازمون و با ازمون اقدام به پذیرش دانشجو میکنند از معافیت تحصیلی برخوردار می شوند .

افرادی که به علت های قانونی و موجه مانند دریافت معافیت موقت توانسته اند زمان اعزام به خدمت سربازی خود را به وقت دیگری موکول کنند باید در طی مدت زمانی که اختیارشان قرار داده شده برای انجام مراحل دانشگاهی خود اقدام کنند .
داوطلبینی که از دانشگاه انصراف داده اند و یا اخراج شده اند تا زمانی که خدمت سربازیشان کامل به اتمام نرسیده امکان ادامه تحصیل ندارند .

قوانین و مقررات مبنی بر دریافت معافیت تحصیلی دانش آموزان

آن دسته از اقایانی که بعد از اتمام سن هجده سالگی وارد نوزده سالگی می شوند و علاقه مند به تحصیل در مقاطع دانشگاهی هستند باید برای اخذ برگه ی معافیت تحصیلیشان اقدام کنند . حداقل مدت زمان معافیتی که برای آنها در نظر گرفته می شود تا پایان سن بیست سالگی است ، دانش اموختگان باید مدرک دیپلم خود را ارائه دهند و در یکی از دانشگاه های تحت نظارت ورزات علوم مراحل ثبت نامیشان را انجام دهند توجه داشنه معافیت تحصیلی تنها یکبار برای هر مقزع ارائه می شود .

چگونگی و شرایط اخذ معافیت تحصیلی دانش آموزان

پذیرش شدگان دانشگاه و دانش آموزانی که جزو مشمولین خدمت سربازی هستند باید بعد از انجام ثبت نام به صورت حضوری در دانشگاه مورد نظر به یکی از دفاتر پلیس +10 مراجعه کنند تا گواهینامه ای مبنی بر معافیت تحصیلیشان برای آنها صادر شود . آن دسته از افرادی که بدون دریافت مجوز تحصیلی در دانشگاه نام نویسی کرده اند جزو غایبین سازمان نظام وظیفه هستند و برای تحصیل در همان مقطع و یا مقاطع دیگر با مشکل رو به رو می شوند . همچنین شما میتوانید از مشاورین فعال در این زمینه کمک بگرید و از تجربیات و روش های آنها استفاده کنید .

مدارک مورد نیاز و شرایط برای دریافت معافیت تحصیلی

داوطلبان در زمان مراجعه به دفتر پلیس +10 جهت اخذ معافیت تحصیلی باید مدارکی مبنی بر ارائه و دریافت معافیت تحصیلی را به همراه داشته باشند که این مدارک به شرح زیر است :

به همراه داشتن یک قطعه عکس 4*3

اصل و کپی کارت ملی اجباری است.

داشتن اصل و کپی از تمامی صفحات شناسنامه

فرم و درخواستی مبنی بر دریافت معافیت تحصیلی فرم باید شامل عکس و مورد تایید مدیریت امور آموزشی قرار گرفته باشد)

برگ شماره (3) بررسی وضعیت آقایان و مشمولانی که دانشجو نیستند . (این فرم اید توسط آموزش و پرورش کشور تکمیل گردد )

دانشجویان انصرافی باید برگه ی انصرافی خود را به همراه داشته باشند .

اگر گذرنامه دارید ملزم می باشد اصل و کپی آن را به همراه داشته باشید .

توجه داشته باشید تنها در صورتی امکان استفاده از معافیت تحصیلی خود را دارید که از تمامی شرایط و ضوابط خواسته شده برخوردار باشید اگر شرایط خواسته شده را نداشته باشید غیبت خدمت سربازی برای شما در نظر گرفته خواهد شد . همچنین برخی از این شرایط به صورت دوره ای دچار تغییراتی می شود پس توجه داشته باشید که از شرایط سال خود مطلع شده باشید

 

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

 

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.