رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

آیا افراد میتوانند از شرایط کسری خدمت سربازی بهره مند شوند ؟ سربازان در چه زمانی این امکان را دارند تا برای کسری خدمت سربازی خود اقدام کنند ؟

خدمت سربازی یکی از وظایف مهم و دغدغه افرادی است که ملزم هستند به خدمت سربازی فرا خوانده شوند ، زمان خدمت افراد میتواند باتوجه به شرایط موجود هر یک دچار تغییراتی شود همچنین در این راستا افرادی که باید به خومت سربازی اعزام گردند از شرایط کسری  نیز میتوانند بهره ببرند که این شرایط هم قبل و هم بعداز زمان اعزام آنها می باشد ، یکی از شرایط  کمتر کردن زمان خدمت است که باتوجه به شرایط صورت می گیرد افرادی که از این شرایط مطلع باشند می توانند از کسری استفاده کنند .
توجه داشته باشید که شرایط کسری خدمت سربازی بسیار متفاوت است افرادی که زمان خدمت سرباز یآنها فرا رسیده است اما از شرایط کسری خدمت سربازی مطلع نیستند میتوانند در این زمینه اطلاعاتی نیز کسب کنند که در این مقاله به شرایط کسری خدمت سربازی به طور کامل خواهیم پرداخت .

شرایط کسری خدمت سربازی

آیا این امر امکان دارد که زمان خدمت افراد کوتاه تر شود؟

فعالیت هایی که از سوی سربازان صورت میگیرد در کمتر شدن زمان خدمت آنها نقش دارد ؟

زمان مدت خدمت سربازی همانگونه که مطلع هستید باتوجه شرایط ممکن است متغیر باشد ، که کوتاه شدن زمان خدمت سربازی بستگی به محل خدمت افراد دارد ، اما برخی سربازان نیز باتوجه به شرایط کسری  میخواهند این مدت را باتوجه به شرایط  کوتاه تر کنند که باید مراحلی را طی کنند .

به همین ترتیب ستاد کل نیرو های مسلح تصمیم گرفته است که در این راستا شرایط کسری خدمت سربازی را برای افراد در نظر بگیرد ، افراد در صورت دارا بودن شرایط کسری خدمت سربازی میتوانند بازه زمانی خدمت سربازی خود را کاهش دهند ، همچنین افراد اگر از شرایط ویژه ای برخوردار باشند که بتداند موجب تقویت نیروهای مسلح شود نیز باعث کاهش خدمت سربازی آنها می گردد .

هر گونه فعالیت از سوی سربازان میتواند باعث کاهش زمان خدمت سربازی آنها شود ، همچنین این امکان نیز برای افراد فراهم است که از باتوجه شرایط کسری خدمت سربازی زمان خدمت خود را کاهش دهند ، همچنین برخی از شرایط نیز برای قبل از اعزام به خدمت است که باید انجام شود ، و برخی دیگر از شرایط کسری خدمت سربازی مربوط به زمان خدمت می باشد . پس شرایط کسری ، شرایط خاصی دارد که حتما باید به آنها توجه شود .

چه روش هایی برای دریافت شرایط کسری خدمت سربازی وجود دارد ؟

همانطور که گفته کسری به روش های مختلفی صورت میگیرد که افراد باید از شرایط آن برخوردار باشند تا از آن بتوانند استفاده کند و زمان خدمت سربازی خود را کاهش دهد ، همچنین افراد توجه داشته باشند که فعالیت هایی باید انجام دهند که در قوانین نیروهای مسلح ذکر شده است ، و دارای غیبت نباشند ، موارد به شرح زیر می باشد :

کسری خدمت ایثارگری :
کسری خدمت ایثارگری باتوجه به حاظر بودن در جبهه و میزان اسیر بودن ک جانبازی است ، که از پدر به فرزند نیز انتقال می یابد ، بر اساس بند(د ) و قانون 88 که به سازمان های نظام وظیفیه اعمال شده است ، به ازای هر ماه که فرد در جبهه حضور داشته و میزان هر درصد از جانبازی و اسیری ، حداکثر 12 روز از خدمت سربازی فرنزد کسر می شود . اما توجه داشته باشید که قوانین نیز در این کسری خدمت سربازی وجود دارد برای مثال نداشتن غیبت فرد در حال خدمت و تنها در سال حداکثر برای 20 هزار نفر کسری ایثارگری اعمال می شود .

کسری خدمت درصورت بسیجی بودن :

برخی افرادی که در حوزه های بسیج دارای سابقه هستند میتوانند باتوجه شرایط کسری  از حضور خود در پایگاه های بسیج برای کسری استفاده کنند ، همچنین این قسما دارای مزایای بسیاری است برای مثال پذیرفتن افراد در سپاه پاسداران ، همچنین افراد ملزم نیستند که اموزش های اولیه ای را انجام دهند ، توجه داشته باشید برای استفاده نمودن از این شرط برای کسری  حتما باید پرونده بسیجتان فعال باشد و مدارک ملزم در پرونده شما موجود باشد ‌.

کسری خدمت با ارائه ی پروژه های تحقیقاتی :

یکی دیگر از بهترین روش ها برای دریافت کسری خدمت سربازی که افرادی زیادی پیگیر این موضوع هستند انجام پروژه های تحقیقاتی است ، پروژه های تحقیقاتی شامل کسری  افراد نیز می شود ، پروژهای تحقیقاتی به روش های پروژه جاگزینی خدمت و پروژه ی کسری  به افراد عدوت داده می شود .

کسری خدمت محل های که دارای اب هوای بد است :

محل خدمت در مدت زمان خدمت سربازی افراد نیز تاثیر دارد ، افرادی که در مناطقی خدمت میکنند که از شرایط اب و هوایی بدی برخوردار است به مدت 2 ماه کمتر خدمت میکنند که در کل کلا 19 ماه خدمت سربازی را باید پشت سر بگذارند که این مدت با زمان اموزشی آنها محاسبه شده است شرایط اب هوایی نیز یکی دیگر از شرایط  است .

کسری خدمت مناطق امنيتی :

همانگونه که گفته محل خدمت برخی افراد نیز میتواند در کاهش مدت زمان خدمت آنها نیز نقش داشته باشد ، برای مثال افرادی که در مکان های جنگی ، مرزی ، امنیتی در حال خدمت سربازی هستند به دلیل شرایط ویژه محل ها فقط ملزم هستند که 18 ماه در آن مکان ها خدمت کنند .

کسری خدمت فرزند :

برای افزایش جمعیت و در پی سیاست های به وجود امده ، دتور هایی به نیورهای مسلح ابلاغ گردیده است که اگر سربازی در زمان انجام وظیفه بچه دار شوند باتوجه به تعداد فرزند برای هر فرزند میتواند تا حداکثر سه ماه مدت سربازی خود را کمتر کند تا بتواند در کنار فرزند خود باشد این دستور در مجلس شورا نیز به تصویب رسیده است .

مشاوره نظام وظیفه

شرایط معافيت كفالت پدر

شرایط معافيت كفالت مادر

آیا صدور و دریافت نمودن کسری خدمت سربازی نیز شرایطی دارد ؟

توجه داشته باشید برای صدور کسری  نیز باید به قوانین و شرایط دریافت آن توجه کنید ، افراد ملزم هستند تا زمان دریافت کسری خدمتی کلیه ی قوانین را رعایت کنند تا در زمان دریافت کسری خدمتی دچار خطایی نشوند ، شرایط کسری به شرح زیر می باشد که باید تمامی نکات رعایت شود :

تمامی قوانین کسری خدمت سربازی :

نداشتن هیچگونه غیبت در خدمت سربازی

اگر فردی بیش از یک مورد از شرایط  را دارد میتواند از همه ی آنها استفاده کند و محدودیتی ندارد .

اگر سرباز بیشتر از 21 ماه دارای کسری باشد مستلزم است دو ماه اموزش های مقدماتی لازم را انجام دهد در صورتی نیاز به این امر نیست که فرد مورد نظر شامل برگه بسیجی فعال در یکی از پایگاه های بسیج باشد .

 

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

 

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.