رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

شرایط دکتری بدون آزمون

هر ساله بسیاری از افرادی که در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل کرده اند به دنبال قبولی در مقطع دکتری هستند. برای این که بتوانید در این مقطع مشغول به تحصیل شوید دو حالت وجود دارد ثبت نام بدون کنکور سراسری و یا با شرکت در کنکور سراسری. برای این که بتوانید از شرایط دکتری بدون آزمون آگاه شوید باید به نکاتی که در ادامه این مطلب آمده است دقت نمایید. برای آشنایی بیشتر با نحوه ثبت نام می توانید با مشاورین صدای سنجش در تماس باشید تا شما را راهنمایی کنند.

 

شرایط دکتری بدون آزمون

 

 

جهت مکالمه با کارشناسان صدای سنجش لطفا از فرم زیر وقت مشاوره رزرو بفرمایید

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

تلفن پشتیانی رزرو وقت مشاوره

02166837359-02166868571

آشنایی بیشتر با شرایط بدون کنکور

 

برای این که بتوانید در مقطع دکتری تحصیل نمایید دو روش وجود دارد روش اول این است که مانند همه مقاطع در کنکور شرکت نمایید و روش دوم این است که با داشتن شرایط دکتری بدون آزمون وارد دانشگاه شوید. برای این که بتوانید بدون کنکور سراسری و به صورت استعداد درخشان در این مقطع تحصیل نمایید باید شرایط ویژه ای داشته باشید.

همه دانشگاه ها می توانند بدون کنکور پذیرش دانشجو داشته باشند ولی برای این که بتوانید در آن ها تحصیل کنید باید ابتدا هر دانشگاه فراخوان دهد و اعلام کند تا شما نیز بتوانید برای آن رشته و دانشگاه ثبت نام انجام دهید. هر دانشگاه باید ظرفیت پذیرش و یا رشته و مقطع بدون کنکور را در سایت خود معرفی کند تا متقاضیان با توجه به شرایط رشته مورد نظر خود را انتخاب نمایند.در ادامه این مطلب شرایط دکتری بدون آزمون را توضیح می دهیم.

برای آشنایی بیشتر با دانشگاه های مختلفی که در مقطع دکتری دانشجوی بدون کنکور می پذیرد با مشاورین صدای سنجش در تماس باشید تا شما را راهنمایی کنند.

چگونگی شرایط دکتری بدون آزمون

دانشگاه هایی که شرایط وزارت علوم را داشته اند می توانند در مقطع دکتری نیز دانشجو پذیرش نمایند. این دانشگاه ها باید شرایط ، رشته ها و مقاطع را برای ثبت نام مشخص نمایند. همچنین شرایط دکتری بدون آزمون نیز برای افراد وجود دارد که در زیر به آن اشاره شده است.
برای این که بتوانید در رشته های بدون آزمون شرکت کنید باید معدل بالای ۱۶ داشته باشید.
معدل بالا تر از ۱۷ برای کارشناسی ارشد.
نباید بیشتر از دو سال فاصله با مقطع کارشناسی ارشد باشد.
داشتن امتیاز ۷۰ به بالا در مصاحبه و فعالیت های پژوهشی و آموزشی چرا که اولویت با بیشترین امتیاز می باشد.
باید به این نکته اشاره کنیم که شما می توانید در چند دانشگاه برای قبولی بدون کنکور ثبت نام نمایید و شانس قبولی خود را افزایش دهید.
هزینه ثبت نام هر دانشگاه می تواند متفاوت باشد.

نحوه و شرایط دکتری بدون آزمون

همه ی افرادی که می خواهند برای رشته های بدون آزمون شرکت نمایند باید ابتدا مدارک مورد نیاز را به دانشگاه ارائه کرده و پس از بررسی و با توجه به شرایط هر رشته مانند ظرفیت ها و تعداد پذیرش شده ها نتایج اعلام خواهد شد. پس از این که در این مرحله پذیرفته شدید باید برای شرکت در مصاحبه آماده نمایید.

بیشتر مواقع زمانی که برای مصاحبه بدون کنکور در نظر گرفته می شود با زمانی که برای مصاحبه با کنکور در نظر گرفته شده یک سان است. شرایط مصاحبه برای هر دو حالت یک سان است ولی مصاحبه و شرایط دکتری بدون آزمون به گونه ای است که فرد نمره تراز نداشته و باید در جلسه مصاحبه بسیار بهتر عمل کند و توانایی های خود را بیشتر نشان دهد.
برای این که از قبولی یا رد خود از این مصاحبه با خبر شوید باید به سایت خود دانشگاه مراجعه نمایید.

برای آشنایی بیشتر با چگونگی آزمون ها و مصاحبه های دکتری با مشاورین صدای سنجش در تماس باشید تا شما را راهنمایی کنند. می توانید از طریق منو های سایت صدای سنجش زمان مشاوره خود را مشخص کرده و سوالات خود را مطرح نمایید.

نکات مهم و شرایط دکتری بدون آزمون

ممکن است برای بعضی از افراد سوال به وجود بیاید که آیا افرادی که بدون کنکور برای مقطع دکتری شرکت کرده اند از نظر مدرک تحصیلی با دیگر افراد که به صورت کنکور سراسری شرکت کرده اند برابر اند؟ باید در پاسخ گفت که بله هیچ تفاوتی بین مدرک تحصیلی با کنکور و بدون کنکور وجود ندارد و تمامی این مدارک مورد تایید وزارت علوم می باشد.

بعضی از افراد به این نکته اشاره می نمایند که آیا همه ی دانشگاه ها در مقطع دکتری پذیرش دارند؟ در جواب باید گفت که نه این گونه نیست ممکن است هر دانشگاه بر اساس ظرفیت مجاز به ارائه رشته مورد نظر شما باشد یا خیر. در واقع هر ساله می تواند ظرفیت دانشگاه ها متفاوت باشد. شما باید در زمان خاص به سایت دانشگاه های مورد نظرتان مراجعه نمایید.

برای آشنایی بیشتر با دانشگاه هایی که در مقطع بدون کنکور دانشجو می پذیرند بهتر است با مشاورین صدای سنجش در تماس باشید تا شما را راهنمایی کنند.

دکتری بدون کنکور رشته روانشناسی

نحوه‏‌ی برگزاری مصاحبه دکتری وزارت بهداشت

دفترچه انتخاب رشته دکتری 1403

رشته ها و شرایط دکتری بدون آزمون

هر ساله لیست رشته های هر مقطع و ظرفیت آن در سایت هر دانشگاه قرار می گیرد و شما می توانید با مراجعه به آن دانشگاه و رشته مورد نظر خود را یافته و ثبت نام انجام دهید. این اطلاعیه در سایت رسمی هر دانشگاه منتشر می شود و افراد می توانند با شرایط معدل و سوابق تحصیلی در این رشته ها در صورت قبولی شرکت نمایید.

شرایط تحصیل برای همه افراد یکسان است اگر شما بدون کنکور در رشته های مقطع دکتری قبول شده اید با فردی که به صورت با کنکور در همان رشته و دانشگاه قبول شده است هیچ تفاوتی وجود ندارد و هر دو به صورت یکسان ادامه تحصیل خواهند داد. فقط افرادی که با شرط معدل وارد دانشگاه شده اند نیازی به آزمون دکتری نخواهد داشت و فقط در مصاحبه شرکت خواهند کرد.

افراد می توانند هم زمان هم به صورت با کنکور سراسری در مقطع دکتری شرکت کرده و در زمان اعلام شده به صورت بدون کنکور نیز شانس خود را امتحان نمایند و به این صورت احتمال قبولی خود را بالا تر برده اند. برای این که با شرایط دکتری بدون آزمون بیشتر آشنا شوید با صدای سنجش تماس بگیرید.

 

جهت مکالمه با کارشناسان صدای سنجش لطفا از فرم زیر وقت مشاوره رزرو بفرمایید

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

تلفن پشتیانی رزرو وقت مشاوره

02166837359-02166868571

 

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.