رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

آیا داوطلبان میتوانند از سهمیه های کارشناسی ارشد فراگیر بهره مند شوند ؟

همانگونه که مطلع هستید در برخی ازمون های کنکور سراسری برای بعضی افراد این امکان وجود دارد که از سهمیه های ویژه ی کنکور در چارچوب قوانین بهره مند شوند ، افرادی میتوانند از این سهمیه های کارشناسی ارشد فراگیر استفاده نمایند که از شرایط آن برخوردار باشند . برای متقاضیانی که در ازمون دانشگاه پیام نور شرکت میکنند سهمیه های کارشناسی ارشد فراگیر در نظر گرفته شده است که کلیه ی این افراد بتوانند برای رقابت بیشتری تلاش کنند و در رشته ی مورد علاقه ی خود در دانشگاه ادامه تحصیل دهند.

سهمیه های کارشناسی ارشد فراگیر

 

ازمون های کارشناسی ارشد دارای چند سهمیه می باشد ؟

ازمون کارشناسی ارشد دارای دو سهمیه می باشد که ایثارگران 5 و25 نام دارند ، توجه داشته باشید رزمندگانی که در جبهه حضور داشته اند باید توجه به شرایط و قوانین دارای سهمیه هستند ، متقاضیان برای اطلاع از سهمیه ها باید به شرایط آن توجه داشته باشند ، برای اطلاع از شرایط سهمیه میتوانید تا پایان مقاله با ماهمراه باشید زیرا به کلیه ی سوالات شما عزیزان پاسخ خواهیم داد.

مدارک ثبت نام ارشد بدون کنکور

شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور آزاد

افراد باتوجه به چه شرایطی و طی چه مراحلی میتوانند از سهمیه در این زمینه بهره مند شوند؟

متقاضیانی که قصد دارند برای نام نویسی ازمون کنکور مقطع کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور شرکت کنند ، این امکان را دارند تا از سهمیه رزمندگان و ایثارگران 5و 25 درصد بهره ببرند ، اما توجه داشته باشید استفاده از هرکدام از این سهمیه ها دارای قوانین سازمان های مورد نظر خود است در که ادامه ی مقاله به توضیحاتی بیشتری در این زمینه خواهیم پرداخت.
توجه داشته باشید که رزمندگانی که از سال و تاریخ 1359/6/31 تا تاریخ 1367/6/31 و یا حداکثر دارای حضور6 ماهه در جبهه هستند و در عملیات متعدد حاظر بوده اند این امکان را دارند تا از سهمیه های رزمندگان در این زمینه استفاده نمایند . افرادی که قصد دارند از این سهمیه بهره ببرند باید به سازمان های ( بسیج مستعضفین ، وزارت‌جهاد کشاورزی ) مراجعه کنند و طبق شرایط فرم های مربوطه را تکمیل نمایند تا بتوانند از این سهمیه  استفاده کنند .

افراد بعد از اینکه به ارگان های مربوطه خود مراجعه کرند اطلاعات وارد شده های آنها به طور کامل بررسی قرار میگیرد اگر وضعیت این افراد مورد تایید سازمان قرار گیرد اجازه استفاده از سهمیه های کارشناسی ارشد فراگیر را دارند ، و اجازه استفاده از سهمیه برای این دسته از افراد صادر می شود ، متقاضیانی که قصد استفاده از رزمندگان بسیج مستعضفین و یا نیرو هلی مسلح را دارند توجه داشته باشند که ابتدا باید مدارک و فرم موزر نظر خود را به طور کامل تکمیل کنند و سپس برای دریافت نمودن کد پیگیری که دارای 12 رقم می باشد اقدام نمایند که از بخش های اختصاصی به خود صورت میگیرد .

تبصره ها و قوانین موجود برای استفاده از سهمیه های کارشناسی ارشد فراگیر به چه صورت می باشد ؟

تبصره 1 :
داوطلبانی که قصد داشتند از سهمیه های رزمندگان و بسیج مستعضفین استفاده کنند اما در روز کنکور بر روز کارت ورود به جلسه ی آنها سهمیه مندرج نشده است میتوانند در محلی که برای سهمیه های کارشناسی ارشد فراگیر که تشکیل پرونده داده اند مراجعه کنند برخی افراد ممکن است به بخش های شهرستان که تشکیل پرونده داده اند برای تاییدیه سهمیه های کارشناسی ارشد فراگیر باید اقدام کنند .

تبصره 2 :

توجه داشته باشید کد 12 رقمی که هرساله دریافت میکنید با سال های دیگر دارای تفاوت است پس ملزم هستید که هرساله برای دریافت نمودن کد پیگیری سهمیه خود اقدام کنید .

تبصره 3 :

سهمیه کارشناسی ارشد فراگیر افرادی که در متاطق عملیاتی جنگی حضور داشته اند بر پایه ی تصمیمات شورای عالی دفاع مقدس برای داوطلبان تعیین و تنظیم می شود .

تبصره 4 :

افراد مانند سربازان سپاه وظفیه ، و کارمندانی که دارای تعهد برای حضور در جبهه 6 بوده اند با حاظر شدن اختیاری در جبهه محاسبه نمی شود و جزو سهمیه برای آنها احتساب نمی شود زیرا سرباز وظیفه بود اند و یا تعهد کاری نسبت به سازمان های دولتی داشته اند .

تبصره 5 :
توجه داشته باشید افرادی که در پایگاه های متعدد بسیج حضور دارند جزو داوطلبین سهمیه دار به حساب نمی آیند و این امکان را ندارند تا از سهمیه ی رزمندگان نیز استفاده کنند .
همچنین نکته ای که وجود دارد داوطلبان توجه داشته باشد که برای مطلع شدن از اطلاعات بیشتر نام نویسی کنکور کارشناسی ارشد پیام نور باید به دفترچه ی ثبت نام های خود در این زمینه مراجعه کنند .

کارمندان دولت باتوجه به چه تبصره ها و شرایطی میتوانند از سهمیه های کارشناسی ارشد فراگیر برخوراد شوند ؟

گروهی از کارمندان و پرسنل استخدامی و یا پیمانی ، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران میتوانند علاوه بر آن مدت زمان 6 ماه پیوسته و یا 9 ماه ناپیوسته که حضور دلبخواهی در جبهه داشته اند ، این امکان را دارند تا از مشمول مزایای ویژه ی آن شوند ، اما این گروه از افراد توجه داشته باشند که به تبصره های 10 و که در رابطه با سهمیه است توجه داشته باشند و آن را نشان گذاری کنند و سپس برای دریافت کد 12 رقمی سهمیه ی رزمندگی خود از سازمان های مربوطه اقدام کنند .

تبصره 1 :

متقاضیانی که میخواهند از سهمیه ی رزمندگان برخوردار شوند اما کارمند سازمان آجا به حساب می ایند باید برای درفات کد 12 رقمی استفاده از سهمیه های کارشناسی ارشد فراگیر خود به سامانه ww.aja.ir مراجعه کنند و به تکمیل مدارک خود و دریافت کد مربوطه بپردازند .

تبصره 2 :

متقاضیانی که پس از سال 1368 تنها به مدت یکبار توانسته اند با سهمیه های رزمندگان وارد کنکور های ورودی شوند و پذیرش شده اند ، اگر دارای حداکثر 12 ماه حضور در جبهه های مقدس هستند این امکان را دارند تا سپس دوباره در کنکور ورودی مجدد با سهمیه ی رزمندگان نیز اقدام کنند .

تبصره 3 :
گروهی از متقضیان که یبار توانسته اند با استفاده نمودن از سهمیه رزمندگان که یکبار توانسته اند با استفاده نمودن از سهمیه های کارشناسی ارشد فراگیر رزمندگان در مقاطع کارشناسی ناپیوسته ، کاردانی پذیرش شده اند و حداکثر دارای 18 ماه حضور به صورت داوطلبانه در جببه های مقدس را دارند این امکان را دارند تا به صورت مجدد در کنکور سهمیه رزمندگان نیز شرکت داشته باشند .

متقاضیانی که جزو گروه های سهمیه های کارشناسی ارشد فراگیر هستند باتوجه به چه درصد هایی میتوانند از این سهمیه ها برخوردار شوند؟

داوطلبانی که در دسته های سهمیه های کارشناسی ارشد فراگیر فرار دارند می توانند باتوجه به درصد های ذکر شده در متن پایینی نسبت به سهمیه ی ایثارگری خود مطلع شوند و با ارائه دادن مدارک مورد نیاز برای نام نویسی خود مراجعه کنند .
سهمیه های کارشناسی ارشد فراگیر ایثارگران دانشگاه پیام نور به شرح زیر می باشد :

جانبازین دارای 25 درصد اسیب دیدیگی و بیشتر و همسر و فرزندان آنها : 25 درصد

جانبازین ی که اسیب دیدگشان کمتر از 25 درصد است همسر و فرزندان آنها : 5 درصد

آزادگان دفاع مقدس و همسر و فرزندان آنها : 25 درصد

همسران و فرزندان رزمندگان با حداکثر دارای شش ماه حضور داوطلبانه ای در جبهه ها : 5 درصد

همسران و فرزندان شهیدان و مفقود الاثران : 25 درصد

قوانین برای استفاده نمودن از سهمیه های کارشناسی ارشد فراگیر چیست؟

بر پایه ی قوانین ذکر شده نمره ای که باید ایثارگران کسب کنند حدود 70 درصد نمره پایانی افراد پذیرش شده است ، در پذیرش های ازاد که هر کد رشته محل است نمره ای که حداقل باید توسط رزمندگان کسب شود 80 درصد نمره ی پایانی افراد پذیرش شده می باشد که در پذیرش های ازاد کد رشته های محل ها می باشد .

بر پایایه تصمیمانی که از جلسه شورای سازمان سنجس به دستمان رسیده است پذیرفتن دانجشویان و متقاضیانی که از گذشته از سهمیه های کارشناسی ارشد شاهد و ایثارگران برای پذیرش در رشته های تحصیلی دانشگاه های شبانه و یا نیمه حضوری ، غیر دولنی ، غیر انتفاعی ، پردیس خودگردان استفاده کرده اند و از دانشگاه مربوطه انصراف خود را رسما اعلام کرده اند تنها مجاز هستند یک بار دیگ به طور مجدد از سهمیه های کارشناسی ارشو فراگیر در هر زمینه ای استفاده نمایند و مقطع تحثیلی آنها تغییر نخواهد کرد و با همان سهمیه ی مورد نظر مجدد پذیرش می شوند.

 

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.