رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

رشته ورزشی شنا

به صورت کلی برای این که بتوانید بر روی آب شناور باقی بمانید نیاز به آموزش در این رابطه دارید. در مواقع ضروری نیز ممکن است به این دانش نیاز پیدا کنید و خود را یا افراد دیگر را از غرق شدن نجات دهید. در رابطه با رشته ورزشی شنا باید به این موضوع اشاره کرد که علاوه بر سلامتی شغل مناسبی در این زمینه خواهید داشت. برای مشاوره در زمینه کلاس های آموزشی با مشاورین صدای سنجش در تماس باشید تا شما را راهنمایی کنند.

 

رشته ورزشی شنا

قهرمانی و مقررات مسابقات مختلف

می دانید که هر ساله مسابقاتی به صورت کشوری و یا جهانی وجود دارد که می توانید در آن شرکت کرده و مقام بیاورید. برای این مسابقات رشته ورزشی شنا حدود ۱۵تا ۳۰ داور وجود دارد که تعیین کننده هستند در مسابقات داخلی تعداد این داور ها کم تر است. رده های سنی مسابقات از حدود ده سال تا نوجوانان ۱۴ ساله و سنین ۱۵تا ۱۷ سال و گروه آخر که شامل جوانان بالای ۱۸سال هستند تقسیم می شود.

در مسابقات رسمی چند نوع شنا انجام می شود که در ادامه این مطلب به آن خواهیم پرداخت ولی ممکن است افرادی به دنبال کسب مقام در این رشته نباشند در ادامه این مطلب توضیحاتی را برای هر دو گروه خواهیم داشت. در صورتی که نیاز به کلاس های آموزشی شنا دارید می توانید با مشاورین صدای سنجش در تماس باشید تا شما را راهنمایی کنند.

شروع رشته ورزشی شنا

برای شروع کافی است یک مربی خوب داشته باشید که بتواند شما را در مدت زمانی کوتاه به هدف تان برساند خوش اخلاق و صبور باشد انگیزه ایجاد کند تا شما ادامه دهید و موفق شوید. بهتر است استخری را در نزدیکی خود در نظر بگیرید تا بتوانید تمرین کنید. بعضی از افراد در در محل زندگی خود استخر خصوصی دارند این افراد نیز می توانند از مربی استفاده کنند. از سلامت خود و توانایی انجام رشته ورزشی شنا مطمئن شوید چرا که کم کم سخت خواهد بود و شما نیاز به شش های سالم و قلب و بدنی سالم دارید که مشکلی در این مسیر برای شما به وجود نیاید. قبل از انجام شنا حرکات کششی انجام دهید تا از صدمات جلوگیری کند.

در صورتی که نیاز به مربی خصوصی داشتید می توانید با مشاورین صدای سنجش در تماس باشید. هدف خود را از انجام این ورزش مشخص کنید آیا به عنوان یک ورزش کار حرفه ای می خواهید ادامه دهید و یا فقط به عنوان یک تفریح. این موضوع مب تواند شما را از ابتدا برای یادگیری آماده تر کند.

انواع مدل های رشته ورزشی شنا

بله درست است این رشته انواع مختلفی می تواند داشت باشد هم در نوع شنا کردن و هم در محیط شنا کردن. محیط های مختلفی برای شنا وجود دارد مانند دریا رودخانه و برکه در صورت داشتن مهارت می توانید در این مکان ها نیز شنا کنید ولی در شهر های بزرگ و کم آب استخر ها محیط مناسبی برای شنا هستند و هم از امنیت بالایی برای مبتدی ها برخوردار اند.

برای این که بتوانید نجات غریق شوید و یا در رشته ورزشی شنا موفق شوید باید بتوانید انواع شنا را انجام دهید و امتحان را بگذرانید. انواع مختلفی مانند:

شنای آزاد، شنای قورباغه ، شنای پروانه ، کرال پشت و…

در ادامه این مطلب هر کدام از این تکنیک های شنا را توضیح خواهم داد پس ادامه مطلب را مطالعه نمایید.

انواع تکنیک های شنا در مسابقات

تکنیک شنای آزاد در مسابقات بین المللی انجام می شود که در واقع سرعت بسیار مهم است و آمادگی خیلی زیادی را نیاز دارد که توست فینا انجام می شود در این سبک مسابقه دهندگان می توانند هر روشی را برای انجام شنا انتخاب کنند بجز کرال پشت شنای پروانه و همچنین شنای قورباغه. بیشتر افراد در این تکنیک از کرال سینه استفاده می کنند.

تکنیک بعدی کرال پشت است که فرد مسابقه دهنده باید تا آخر مسابقه به پشت بخوابد و درستان به صورت خاصی به عقب رفته و باعث حرکت می شود. فقط در صورتی که بخواهید جهت عوض کنید می توانید به جلو برگردید. در این روش مشکل تنفس کم تر است و صورت بیرون آب قرار دارد.

برای آشنایی با رشته ورزشی شنا در مسابقات باید به شنای پروانه اشاره کرد. در این روش تکنیک باید به درستی انجام شود در واقع با پایین گرفتن سر و بالا گرفتن پاها و نوع قرار گرفتن خاص در آب باعث حرکت شوید و یک ریتم به وجود آورید.

روش آخر شنای قورباغه است که یک تکنیک قدیمی و با سرعت پایین است که سر بیرون از آب قرار خواهد گرفت و با فشار پا ها و حرکت آب به عقب می توانید شنا کنید.

خطرات جسمی رشته ورزشی شنا

همان طور که می دانید همه ی ورزش ها ممکن است از نظر سلامتی مشکلاتی را به وجود بیاورند که بیشتر بخاطر درست انجام ندادن تکنیک و یا عدم آمادگی بدن است. انواع این مشکلات شامل شکستگی در صورت برخورد با محیط سخت در زمان شیرجه پیچ خوردگی پا و دست در رفتگی مچ دست و کشش در پا ها و درد عضلانی اشاره کرد.

البته همه ی این موارد با وجود مربی و محیط ایمن قابل کنترل است و جای نگرانی نیست.

فواید رشته ورزشی شنا چیست؟

در کمتر ورزشی است که تمام عضلات بدن درگیر می‌ شوند و شما اطمینان خواهید داشت که همه ی عضلات شما ورزیده خواهد شد. برای قلب و عروق بسیار عالی است چرا که باعث پمپاژ خون و رسیدن اکسیژن بیشتر به تمامی عروق می شود همچنین از چاقی جلوگیری می کند و قند خون و فشار خون را نیز متعادل می کند.

این رشته برای افرادی که معلولیت های مختلفی دارند قابل انجام است و می تواند مفید باشد آب درمانی در سال های اخیر بسیار مورد توجه پزشکان بوده است. استرس را ازبین می برد باعث خواب راحت تر خواهد شد و به کم شدن کلسترول خون نیز کمک می کند.

علاوه بر این که برای سلامت مفید است یک مهارت خوب برای شما می باشد برای اطلاع از شرایط با مشاورین صدای سنجش در تماس باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.