رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

با رشته های پیراپزشکی آشنا شوید

رشته های پیراپزشکی یکی از رشته‌های پرطرفدار است که در کنکور علوم تجربی توجه مخاطبین زیادی را به خود جلب نموده. و با استفاده از آن میتوان وارد کار در زمینه وزارت بهداشت شد. رشته های ازجمله مامایی، اتاق عمل، هوشبری، رادیولوژی و غیره معمولا جزء رشته هایی هستند که جزء زیر شاخه‌های پیراپزشکی بوده و در دانشگاه‌ها تدریس میشوند.

رشته های پیراپزشکی

 

کلیه دانش آموزانی که در شاخه علوم تجربی انتخاب رشته کرده اند، می توانند جهت شرکت در کنک.ر سراسری علوم تجربی خود را تا حد توان آماده کنند و پس از قبولی در کنکور نسبت به ثبت نام در این رشته اقدام نمایند. درکل میتوان گفت یکی از رشته های پرطرفدار میان دانش آموزان پایه دوازدهم، رشته های پیراپزشکی است.

معرفی رشته های پیراپزشکی

در این میان اشاره‌ای کنیم به دانش آموزانی که قصد انتخاب رشته پیراپزشکی دارند، ممکن است از تفاوت پزشکی و پیراپزشکی مطلع نباشند و یا ندانند که منظور از رشته های پیراپزشکی چیست؟ به همین دلیل سعی داریم تا در این مقاله شما را با رشته پیرا پزشکی و بازار کار آن بیشتر آشنا کنیم.

کلیه داوطلبان کنکور سراسری که در کنکور علوم تجربی شرکت کرده اند، قادرند تا در رشته‌های دیگری نیز شرکت کنند، به طور کلی رشته های پزشکی برای داوطلبان دارای جذابیت بسیار زیادی است و همین موضوع باعث گشته تا رقابت میان دانش آموزان برای قبولی در رشته های پزشکی بسیار زیاد شود.

رشته های پزشکی به دو قسمت تقسیم بندی میشوند، یکی رشته پزشکی به طور مجزا و دیگری پیراپزشکی. داوطلبانی که قصد انتخاب رشته در رشته پزشکی را داشته باشند، باید حتما دکتری پیوسته عمومی پزشکی را در دوره دانشجویی خود بگذرانند؛ اما در این میان باید گفت که رشته‌های پیراپزشکی تفاوت بسیار زیادی با رشته‌های پزشکی داشته و همین موضوع سبب میشود تا دانش آموزان از این رشته اطلاعات کافی را داشته باشند و با اطلاعات دقیق تری اقدام به ثبت نام نمایند.

نحوه شرکت در دوره های پیراپزشکی

به طور کلی داوطلبان پس از فارغ التحصیلی در هر یک از این رشته ها مانند: هوشبری، اتاق عمل، مامایی و غیره کلیه فعالیت‌ها زیر نظر پزشکان صورت میگیرد، اما باید گفت که آینده شغلی خوبی برای کلیه هنر آموزان در این زمینه وجود خواهد داشت.

دوره های پیراپزشکی: این دوره‌ها شامل انواع مختلف خدمات پزشکی اضطراری میشود که در بیمارستان یا محیطی مانند بیمارستان مانند: (اردوگاه های بهداشت، خانه های سالمندان و غیره) مورد استفاده قرار میگیرد. پیراپزشکان کسانی هستند که قادرند تا در زمان بحران به پزشکان امداد رسانی کنند و آنها را یاری کنند. آنها متخصصان دوره دیده‌ای هستند که میدانند بدن انسان چگونه است و چگونه میتوان به پزشکان یاری رساند. متخصصان پیراپزشکی با انجام چندین معاینه، آزمایش، بازرسی، مشاهدات و درمان، درمان بهتر بیمار را با موفقیت انجام میدهند.

رشته دارویاری چیست؟

رشته های پیراپزشکی، نوعی از دوره های آموزشی پزشکی با محوریت شغلی است. دوره های پیراپزشکی کاملاً آموزشی تخصصی هستند که داشن آموزان را برای موقعیت‌های پزشکی واقعی آموزش میدهد. همچنین به این نکته میتوان اشاره کرد که بدون پیراپزشکان، حوزه پزشکی توان خود را از دست خواهد داد، دوره های پیراپزشکی دارای محوریت شغلی هستند و فرصت‌های شغلی زیادی را ایجاد میکنند.

یکی دیگر از مزایای دوره پیراپزشکی این است که گزینه هایی برای دوره های کارشناسی ارشد، دیپلم و گواهینامه وجود دارد که مدت زمان آنها از ۳ سال تا ۶ ماه متفاوت است. در این مرحله شخص قادر است که پیراپزشکی را در هر مرحله از کار خود انجام دهد. دوره های پیراپزشکی به متخصصان حوزه پزشکی آموزش دیده در زمینه‌های درمان اضطراری، امداد پزشکی و آموزش فناوری میپردازد.

بینایی سنجی بدون کنکور

در کل میتوان گفت پیراپزشکان بخش گسترده‌ای از خدمات پزشکی را به پزشکان ارائه میدهند که دوره‌های مختلفی دارد.

بخش های اصلی دوره های پیراپزشکی، عبارتند از :

دوره های فناوری اشعه ایکس

دارای مخاطب و طرفداران زیادی در بین دانشجویان خود دارد و همچنین در درمان پزشکی اهمیت بالایی دارد. در این دوره به دانشجویان در مورد انواع اشعه ایکس، فناوری تصویربرداری، روش های بررسی و تفسیر نتایج اشعه ایکس، استفاده از اشعه ایکس در موارد خاص آموزش داده می شود.

فن آوری بیهوشی

این دوره مربوط میشود به آموزش دانشجویان در مورد داروهای بیهوشی و نحوه استفاده از این داروها در حین عمل یا جراحی. روشهای بیهوشی یک اقدام اولیه در اکثر درمان‌های پزشکی محسوب می شود، بنابراین یک مرحله مهم است زیرا متخصصین بیهوشی سلامت بیماران و نحوه اثر گذاری داروی بیهوشی به روی بیماران را بررسی میکنند.

فیزیوتراپی

این شاخه از حوزه پیراپزشکی به حرکات فیزیکی کلیه اندام انسان اشاره میکند. تکنیک های مختلف درمانی مانند ورزش، تمرینات حرکتی و غیره برای درمان بیماران استفاده می شود. فیزیوتراپی همچنین پس از جراحی و عمل ایمپلنت برای بازگرداندن حرکت طبیعی اعضای بدن آسیب دیده استفاده می شود، برای فیزیوتراپیست‌ها فرصت‌های شغلی زیادی در زمینه‌های ورزشی وجود دارد.

شنوایی سنجی بدون کنکور

دیالیز، دوره های دیالیز دانش آموختگان را در زمینه ماشین آلات، تکنیک ها و روش دیالیز آموزش می دهد. دیالیز روشی است که کمک میکند تا مایعات سمی و خون ناخالص از بدن خارج شود این عمل در حالی انجام میشود که بدن قادر به انجام آن نیست.

تکنسین های آزمایشگاه های پزشکی

رشته های پیراپزشکی

آزمایشگاه ها بخش مهمی از درمان پزشکی هستند، به طور معمول بیماری‌ها با نمونه گیری در آزمایشگاه‌ها مشخص میشوند و این عمل نیاز به یک تکنسین ماهر دارد که در انجام امور مربوط به آزمایشات، تجزیه و تحلیل نتیجه آزمایش و تفسیر آزمایش تسلط کافی را داشته باشد. همچنین شما قادرید تا آزمایشگاه خود را راه اندازی کرده یا به عنوان یک تکنسین شروع به کار کنید. اینکه به عنوان یک تکنیسین در آزمایشگاه شروع به کار کنید برای شروع امیدوار کننده است و فرصت بسیار خوبی جهت رشد و پیشرفت در این زمینه برای شما فراهم میشود.

صنعت پیراپزشکی ستون فقرات یکی از صنایع زیر مجموعه پزشکی و مراقبت های بهداشتی است همواره تقاضا برای پیراپزشکی واجد شرایط ماهر وجود دارد، این گزینه بسیار هوشمندانه و مفید است.

اگرچه حقوق این حرفه چالش برانگیز است، زیرا پیراپزشکان برای شیفت های طولانی مدت باید فعالیت کنند، بنابراین شما به عنوان یک پیراپزشک باید از نظر جسمانی دارای قدرت کافی بوده و از سلامت لازم برخوردار باشید.

رشته های پیراپزشکی

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.